• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  مسجد سرچم شهرستان یزد استان یزد
  •  مسجد سرچم شهرستان یزد استان یزد
  •  مسجد سرچم شهرستان یزد استان یزد


مسجد سرچم

نام مرکز دیدنی

Sar Cham Mosque

نوع مرکز دیدنی

مسجد

استان

شهرستان

یزد

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، ضلع غربی خیابان سید گلسرخ، محله سر چم

معرفی مسجد سرچم
مسجد سرچم یا همان مسجد امام حسن مجتبی (ع) اثری به جا مانده از قرن پنجم هجری قمری می باشد. این مسجد با اینکه قدمت خاصی ندارد اما دو قطعه سنگ قبر که به قرن پنجم هجری قمری مربوط می شوند در محراب آن به چشم می خورند. 
اینطور گفته می شود که سرچم در واقع سر جمع بوده است و به این دلیل این نام را به این محله و مسجد داده اند که هنگام وقوع سیل در ای محل مردم بر سر بلندی تجمع کرده اند. این مسجد اکنون بازسازی شده است اما همچنان قسمت هایی از بنای قدیمی آن باقی مانده اند. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
دور و اطراف این مسجد جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی نظیر بازارچه و مرکز محله سرچم، بقعه سید گل زرد، بقعه سید گل مشکیجه و حسینیه سرچم قرار گرفته اند که شما می تواند طی اقامتتان در این محل از آنها نیز دیدن کنید و اوقات بسیار خوشی را برای خودتان بسازید. 

بهترین زمان برای بازدید
به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی این محله، از نظر آب و هوا دو فصل بهار و پاییز نسبتا زمان های مناسب تری هستند. البته اگر شرایز آب و هوا آنچنان هم برایتان اهمیت ندارد و اولویتتان دوری از شلوغی شهر می باشد بهتر است که فصل تابستان و یا زمستان را برای بازدید از این مسجد و آثار اطرافش انتخاب کنید. 

ثبت ملی مسجد سرچم
این مکان با شماره 13891 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به مسجد سرچم

تفریحات نزدیک به مسجد سرچم

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید