• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خانه حاج عباس ثنایی شهرستان یزد استان اردکان
  •  خانه حاج عباس ثنایی شهرستان یزد استان اردکان
  •  خانه حاج عباس ثنایی شهرستان یزد استان اردکان
  •  خانه حاج عباس ثنایی شهرستان یزد استان اردکان


خانه حاج عباس ثنایی

نام مرکز دیدنی

Haj Abbas Sanaei house

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

اردکان

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، اردکان، محله چرخاب، دربند حاج عباس ثنایی

معرفی خانه حاج عباس ثنایی
خانه حاج عباس ثنایی اثری به جا مانده از دوران قاجار می باشد. صاحب این خانه، حاج عباس ثنایی یکی از تاجران بزرگ روغن و کنجد در اردکان بوده است که به همین دلیل نام او را بر روی این خانه گذاشته اند. 

معماری و ویژگی های ظاهری
خانه حاج عباس ثنایی دارای دو بخش اندرونی و بیرونی می باشد که هر دوی این بخش ها با تزئینات بسیارشان توجه هایی زیادی را به این خانه جلب می کنند. بخش اندرونی خانه از دو اتاق در دو طرف تالار، اتاق های پنج دری و سه دری، پایاب و مطبخ تشکیل شده است که بیشترین میزان هنر به کار گرفته شده در این خانه، در دو قاب چوبی مستطیلی نصب شده در بالای ورودی آن به کار رفته است. بخش بیرونی نیز با حیاط کوچک مربعی شکل، دو بادگیر، تالار و زیرزمینش زیبایی از بخش اندرونی کم تر ندارد. از دیگر تزئینات خانه حاج عباس ثنایی می توان به تکرار طاقچه ها در دو طبقه به دور دیوارهای اتاق آن و همچنین اتاقی با تویزه های گچی و نیی در جنوب غربی بنا اشاره کرد. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
آسیاب آبی اردکان، منار جنبان خرانق، کوچه ضیایی و روستای ماهانه از دیگر جاذبه های گردشگری نزدیک به این خانه زیبا هستند که بازدید از آنها نیز اوقات بسیار خوشی را برای شما به همراه خواهد داشت. 

بهترین زمان برای بازدید
از آنجایی که اردکان منطقه کویری به حساب می آید بازدید از آثار تاریخی و طبیعی آن در فصل های بهار و پاییز انتخاب بسیار مناسب تری خواهد بود. اما اگر به دنبال خلوت تر بودن شهر هستید می توانید در فصل های تابستان و زمستان به آن سفر کنید. 

ثبت ملی خانه حاج عباس ثنایی
این مکان در تاریخ 24 اسفند سال 1383 با شماره 11623 به عنوان یکی از اثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیدنی های نزدیک به خانه حاج عباس ثنایی

تفریحات نزدیک به خانه حاج عباس ثنایی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید