• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  چشمه جوشک شهرستان فارس استان شیراز
  •  چشمه جوشک شهرستان فارس استان شیراز
  •  چشمه جوشک شهرستان فارس استان شیراز


چشمه جوشک

نام مرکز دیدنی

Joushak Spring

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

شیراز

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

2 ساعت تا پیک نیک نیم روزی

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان فارس، شیراز، شهرک قصر قمشه، انتهای خیابان میعاد

معرفی چشمه جوشک
شهر شیراز در اطراف خود جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی دارد. یکی از این جاذبه های گردشگری چشمه جوشک می باشد. از آب حاصل از جوشش این چشمه زیبا و دیدنی و یکی شدنش با قنات قصر قمیشه نهری زیبا به نام نهر اعظم جاری شده و از روستاهای قصر قمیشه، قصرالدشت و منصورآباد می گذرد. این منطقه به خاطر آب و هوای معتدل و طبیعت کوهستانی خود یکی از پرطرفدارترین مقاصد طبیعت گردی شهر شیراز به حساب می آید. با سفر به این منطقه بکر و زیبا می توانید برای ساعاتی غرق در آرامش طبیعت شده و خستگی زندگی شهر نشینی را از تن به در کنید.

پوشش گیاهی و جانوری
چشمه جوشک در منطقه ای سنگلاخ و کوهستانی واقع شده است. به همین دلیل در اطراف خود چشمه پوشش گیاهی نظیر استپ کوهی و نیزارها دیده می شود. در اطراف روستای قصر قمیشه باغ های انار، سیب و زردآلو به چشم می خورد.
وجود برکه ای کوچک در نزدیک چشمه باعث شده تا این منطقه بکر و زیبا میزبان حیوانات و پرندگان آبزی و مهاجر مانند لک لک، مرغابی، حواصیل و فلامینگو نیز باشد. در داخل این برکه نیز انواع ماهی، گیاهان دریایی و دوزیستان زندگی می کنند.

بهترین زمان سفر
بهترین زمان برای سفر و بازدید از چشمه جوشک را می توان از اوایل فصل بهار تا اوایل فصل پاییز دانست. در فصل بهار طبیعت جانی دوباره گرفته و لباسی نو بر تن کرده، بوته گل های وحشی دوباره به گل می نشینند و نسیم لطیف بهاری در میان منطقه می پیچد. در فصل پاییز نیز مناظر زیبایی توسط پرندگان مهاجر شکل می گیرد و دیدنشان برای کودکان و علاقمندان به طبیعت بسیار مهیج خواهد بود.

نکته: منطقه دارای امکانات رفاهی نمی باشد، تمامی وسایل مورد نیاز برای پیک نیک را با خود ببرید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به چشمه جوشک

تفریحات نزدیک به چشمه جوشک

نظرها

  • 0 0

    درود متاسفانه چشمه جوشک رو به دلایلی خشک کردن و با اوردن لودر به بهانه درست کردن پارک اونجا رو تخریب کردن و حتی یک اثر باستانی که بالای چشمه بود رو هم تخریب کردن.الان اونجا فقط اب فاضلاب جمع میشه و چیزی نداره که بشه ازش لذت برد.متاسفانه هیچ ارگانی هم نظارت نداشت که این گروه چرا امدن و به بهانه پارک سازی اونجاها رو کنده کاری کردن و چطور شد که کار رو یک شبه رها کردن و رفتند.الان دور جوشک که خشک هم شده واقعا چهره بدی به خودش گرفته.


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید