• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  رصدخانه ابوریحان بیرونی شهرستان فارس استان شیراز
  •  رصدخانه ابوریحان بیرونی شهرستان فارس استان شیراز
  •  رصدخانه ابوریحان بیرونی شهرستان فارس استان شیراز


رصدخانه ابوریحان بیرونی

نام مرکز دیدنی

Biruni Observatory

نوع مرکز دیدنی

سایر مکان های دیدنی

استان

شهرستان

شیراز

مدت زمان بازدید

2 الی 3 ساعت

وب سایت

آدرس

فارس، شیراز، دانشگاه شیراز

معرفی رصدخانه ابوریحان بیرونی
رصدخانه ابوریحان بیرونی شیراز، پس از رصدخانه مراغه دومین رصدخانه ایران است و در بین سایر رصدخانه های فعال از جایگاه نخست در زمینه تحقیقات و رصدهای نجومی برخوردار می باشد. این رصدخانه در بالا تپه ای در کوه چمران شیراز ساخته شده و به وسیله جاده ای به کمپ دانشگاه شیراز متصل می شود.

تاریخچه رصدخانه ابوریحان بیرونی
در اواخر دهه 1340 شمسی پیشنهاد ساخت این مرکز برای گسترش رصدهای نجومی و تعلیم نسلی نو از ستاره شناسان ایرانی، توسط پروفسور یوسف ثبوتی ارایه شد. در پاییز 1348، رییس وقت بخش ستاره شناسی و اختر فیزیک دانشگاه پنسیلوانیا، پروفسور رابرت اچ کوک، برای بررسی امکان ساخت رصدخانه به شیراز سفر و دانشگاه شیراز را به ساخت آن تشویق کرد. پس از آن با پیگیری های بی دریغ پروفسور ثبوتی سر انجام در سال  1351 تلسکوپی با قیمت حدودا 50 هزار دلا به شرکت آسترومکانیکز آمریکا سفارش داده شد. پروفسور کوک تا پایان ساخت رصدخانه به عنوان مشاور ساخت با پروژه همراه بودند.

پیشنهاد ما
شما با داشتن مجوز قبلی با مراجعه به این رصدخانه می توانید تجربه بی نظیر و لذت بخش رصد ستارگان را کسب کنید. همچنین با توجه به ارتفاع این نقطه از سطح شهر و چشم انداز بسیار زیبایی که به دنبال آن به وجود می آید، در صورتی که به نجوم و ستاره شناسی علاقمند نیستید هم رفتن به این مکان و لذت بردن از مناظر زیبای آن را به شما پیشنهاد می کنیم.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به رصدخانه ابوریحان بیرونی

تفریحات نزدیک به رصدخانه ابوریحان بیرونی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید