• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  چهارسوق چوبی شهرستان تهران استان تهران
  •  چهارسوق چوبی شهرستان تهران استان تهران


چهارسوق چوبی

نام مرکز دیدنی

Char Sooghe Choobi

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

گمرک و امیر بهادر

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

کمتر از نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، منطقه 11، میدان وحدت اسلامی، خیابان تشکری موحد، تقاطع کوچه های رضایی، میثم، مجد و توسلی

در زمان ناصرالدین شاه قاجار در محله فروزش بازاری قرار داشته که از تقاطع دو راسته آن چهارسوقی پدید آمده بود. چهارسوق ها معمولا سقف های گنبدی شکل دارند اما چهارسوق محله فروزش دارای یک مخروطی با هشت ضلع می باشد که از پیروز که لایه ای از الیاف درخت نخل درست شده است. البته مانند همه چهار سوق ها داری 4 طاق ضربی در چهار طرف آن می باشد. بازارهایی که در تقاطعشان این چهارسوق ایجاد شده از بین رفته اند و این چهار سوق در حال حاضر خودش یک بازار کامل و محل عبور و مرور مردم است. البته تعداد مغازه های آن  محدود است و در آن دکان های قصابی و خوارو بار فروشی وجود دارد اما پتانسیل تبدیل شدن به بازار و یک مرکز گردشگری را دارد. معماری بسیار جالب و منحصر به فرد این چهارسوق مهمترین عامل تبدیل آن به یک جاذبه گردشگری می باشد.

ثبت ملی چهارسوق چوبی
این اثر در 24/12/1383 با با شماره 11465 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

دسترسی 
وسیله نقلیه شخصی: چهارسوق چوبی در میدان وحدت اسلامی، خیابان فروزش، تقاطع کوچه های رضایی، میثم، مجد و توسلی واقع شده است.
مترو: با استفاده از خط 3 مترو در ایستگاه مهدیه پیاده شوید خیابان ولی عصر را به سمت شمال بروید تا به کوچه برزگر برسید کوچه برزگر را تا آخر بروید تا به خیابان موحد برسید به سمت چپ بپیچید مستقیم بروید تا به کوچه میثم برسید. وارد کوچه میثم شوید. چهارسوق چوبی در این کوچه است.
اتوبوس: ا استفاده از خط 2 بی آرتی میدان آزادی- پایانه خاوران در ایستگاه وحدت اسلامی پیاده شوید. به سمت میدان وحدت اسلامی بروید. در خیابان فروزش یا تشکری موحد پیش بروید تا به کوچه میثم برسید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به چهارسوق چوبی

تفریحات نزدیک به چهارسوق چوبی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید