• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  باغ و عمارت عین الدوله شهرستان تهران استان تهران
  •  باغ و عمارت عین الدوله شهرستان تهران استان تهران
  •  باغ و عمارت عین الدوله شهرستان تهران استان تهران
  •  باغ و عمارت عین الدوله شهرستان تهران استان تهران
  •  باغ و عمارت عین الدوله شهرستان تهران استان تهران
  •  باغ و عمارت عین الدوله شهرستان تهران استان تهران


باغ و عمارت عین الدوله

نام مرکز دیدنی

Einoldoleh Garden and Building

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

پاسداران و هروی

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از 8:00 صبح الی 16:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی، شماره ۱۷

کمتر کسی است که اسم عمارت عین الدوله را شنیده باشد چون اکنون این عمارت را در تهران با نام نگارخانه برگ می شناسند. اما این عمارت گذشته ای داشته است. شاید باور نکنید اینجا زمانی محل برگزاری کنفرانس تهران بوده است. زمانی چرچیل، روزولت و استالین در این عمارت شبی را صبح کرده اند و سرنوشت جنگ جهانی دوم و دنیا را در تهران مشخص کرده اند.

تاریخچه عمارت عین الدوله
عمارت عین الدوله زمانی اقامتگاه تابستانی عین الدوله وزیر سه پادشاه قاجاری ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و احمد شاه بود. در اواخر سلطنت قاجار این عمارت و باغش را برای گذراندن در تابستان ساخت. در بدو ورود به این عمارت با مجسمه گاوی رو به رو می شویم که در حال معلق زدن است و پرنده ای می خواهد روی دمش بنشیند. مجسمه حکیم عمر خیام هم بر روی سکویی بین دو دستگاه  پله های ورودی عمارت در دو طرف دیده می شود که از روی کتابش می توان به هویتش پی برد. مجسمه عبید زاکانی و مجسمه های داستان معروفش پدر، پسر و الاغشان نیز در باغ این خانه وجود دارد. این عمارت هم مانند همه عمارتهای قاجاری دارای تالار آیینه، استخر و باغ های فراوان بوده که در حال حاضر تخریب گردیده است. بعد از اینکه قاجاریه سرنگون شد این عمارت محل سکونت خانواده بصیرالدوله یا هروی شد که در زمان پهلوی دوم دختر هروی این عمارت را به حکومت واگذار کرد. این عمارت تا سال 1376 متروکه بود که بعد از شناسایی به ثبت ملی رسید و تعمیر شد و در سال 1386 به مناسبت افتتاح صدمین سال شهرداری تهران افتتاح گردید. عمارت این  باغ در حال حاضر کاربرد اداری دارد و امکان بازدید از اتاق های آن وجود ندارد فقط همه روزه می توان از محوطه باغ بازدید کرد.

ثبت ملی 
این اثر در 04/04/1377 با شماره 2042 به ثبت ملی رسید.

دسترسی
وسیله نقلیه: برای رفتن به عمارت عین الدوله یا نگارخانه برگ باید اول از اتوبان امام علی شمال وارد اتوبان صیاد شیرازی شوید از آنجا به خیابان  پاسداران و بعد به میدان هروی بروید. وارد خیابان وفامنش بشوید سپس به خیابان جمالی بپیچید. در این خیابان ساختمان عین الدوله با شماره 17 قرار گرفته است.
مترو: با استفاده از خط 3 مترو در ایستگاه حسین آباد از قطار پیاده شوید. به طرف میدان هروی بروید. در اول خیابان وفامنش تاکسی سوار شوید و سر خیابان جمالی از تاکسی پیاده شوید با چند دقیقه پیاده روی به نگارخانه برگ می رسید.    


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به باغ و عمارت عین الدوله

تفریحات نزدیک به باغ و عمارت عین الدوله

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید