• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  پارک جنگلی لویزان شهر تهران استان تهران
  •  پارک جنگلی لویزان شهر تهران استان تهران
  •  پارک جنگلی لویزان شهر تهران استان تهران
  •  پارک جنگلی لویزان شهر تهران استان تهران
  •  پارک جنگلی لویزان شهر تهران استان تهران
  •  پارک جنگلی لویزان شهر تهران استان تهران
  •  پارک جنگلی لویزان شهر تهران استان تهران


پارک جنگلی لویزان

نام مرکز دیدنی

Lavizan Forest Park

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

تهران

منطقه

لویزان

ناحیه

شرق شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

شبانه روزی

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، شمال شرق تهران، اتوبان هنگام، بالاتر از چهار راه استقلال

پارک جنگلی لویزان در 13 کیلومتری از مرکز شهر تهران به منظور جلوگیری از پیشروی بی حد و مرز شهر تهران به داخل طبیعت در اوایل دهه 1340 ساخته شد. این پارک در منطقه شمیران واقع شده است و مساحت آن یازده میلیون مترمربع است. پارک جنگلی لویزان بین دو پارک جنگلی یاس و شیان قرار گرفته است و به همین دلیل هوای این منطقه بسیار سالم و روح بخش است. خیلی ها پارک جنگلی لویزان و شیان را یکی می دانند و از هر دو در یک زمان و در یک سفر بازدید می کنند. کل پارک جنگلی لویزان سرسبز است و به دلیل آب و هوای خوب منطقه درختان چنار، سرو، اقاقیا، بلوط، افرا، زبان گنجشک پوشش گیاهی پارک جنگلی لویزان را تشکیل می دهند. پارک جنگلی شیان در شمال بوستان جنگلی لویزان قرار دارد که یک باغ پرندگان  در سال 1392 در این پارک افتتاح شده است. باغ پرندگان شیان در زمینی به مساحت دویست هزار مترمربع با 250 گونه پرنده از پرندگان آبزی نظیر قو، اردک، لک لک و فلامینگو و از این قبیل گرفته تا پرندگان شکاری مانند کرکس، شاهین، عقاب، جغد در آن نگه داری می شود. در منتهی الیه غربی باغ یک کبوترخانه وجود دارد که به سبک کبوترخانه های دوره صفویه است. دیدن باغ پرندگان این مجموعه به شدت توصیه می شود چرا که علاوه بر زیبایی و برکه های پر از پرندگان و حیوانات آبزی تماشای پرندگان حسابی گردشگر را به وجد می آورد.

امکانات پارک جنگلی لویزان
در واقع با بازدید از پارک جنگلی لویزان یک تیر و دو نشان زده اید هم می توانید از پارک جنگلی شیان و باغ پرندگانش و سایر امکاناتش استفاده کنید .
امکانات بوستان شیان عبارتند از:
1) آلاچیق 
2) باربیکیو
3) بوفه
4) کافه
5) رستوران و سفره خانه سنتی
6) کافی شاپ
7) زمین بازی بچه ها
8) زمین های ورزشی
9) میز پینگ پنگ
10)  مسیرهای مناسب برای دوچرخه سواری
11) مسجد
12) سرویس بهداشتی
13) پارکینگ 
14) هتل شیان 
این پارک پیست دوچرخه سواری ندارد و شما می توانید دوچرخه خودتان را به پارک بیاورید. همچنین امکان استفاده از ماشین شخصی تان در محیط پارک وجود ندارد اما در سرتاسر پارک ون هایی هستند که مسافرین را جابه جا می کنند. در پارک بوفه وجود دارد اما سعی کنید لوازم مورد نیاز پیک نیک را همراه خود داشته باشید. برای استفاده از باربیکیو باید ذغال با خودتان بیاورید.

دسترسی 
وسیله نقلیه شخصی: از بزرگراه صدر به سمت منطقه 4 برانید. وارد اتوبان بابایی شوید تا به خروجی خیابان هنگام برسید. درب شرقی پارک جنگلی لویزان در خیابان هنگام قرار دارد. برای رفتن به درب غربی بایستی از اتوبان همت شرق وارد امام علی شمال شده و اتوبان امام علی را پیش بروید تا به خروجی مبارک آباد برسید و بعد از طی مسیری به خیابان شهید بیات می رسید. خیابان شهید بیات را مستقیم برانید تا به خیابان شهید طجرلو برسید. ورودی غربی پارک جنگلی لویزان در خیابان شهید طجرلو قرار دارد.
مترو: با استفاده از خط 2 مترو صادقیه-فرهنگسرا در ایستگاه علم و صنعت پیاده شوید و با تاکسی های خیابان هنگام خودتان را به جلوی درب ورودی پارک جنگی لویزان برسانید.
اتوبوس: با استفاده از خط اتوبوس 216 شهرک شهیدمحلاتی- پایانه علم و صنعت شمالی می توانید در ایستگاه شیان پیاده شوید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به پارک جنگلی لویزان

دیدنی های نزدیک به پارک جنگلی لویزان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید