• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خانه و باغ اتحادیه (خانه امین السلطان) شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه و باغ اتحادیه (خانه امین السلطان) شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه و باغ اتحادیه (خانه امین السلطان) شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه و باغ اتحادیه (خانه امین السلطان) شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه و باغ اتحادیه (خانه امین السلطان) شهرستان تهران استان تهران


خانه و باغ اتحادیه (خانه امین السلطان)

نام مرکز دیدنی

Etehadieh House (Amin ol Soltan)

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

لاله زار، فردوسی و شیخ هادی

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

فعلا بازدید ندارد

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، خیابان لاله زار، انتهای بن بست اتحادیه، پلاک 12

خانه و باغ اتحادیه تنها یادگار باقی مانده از خیابان لاله زار قدیمی است و به دلیل قدمت و معماری قاجاری اش اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. این خانه از روز های قبل انقلاب محل رفت و آمد مهمانان خارجی و نشست های سیاسی بوده است. 

وجه تسمیه
در ابتدا این خانه متعلق به امین السلطان، صدر اعظم دوره ناصرالدین شاه، مظفر الدین شاه، و محمد علی شاه قاجار، بوده است و پس از کشته شدن وی حاج رحیم اتحادیه آن را خریداری کرد. به همین دلیل این خانه به هر دو نام اتحادیه و امین السلطنه نامیده می شود. اکنون این خانه تحت تملک شهرداری تهران است. 

معماری خانه اتحادیه
دلربا ترین رد پای تاریخ در این خانه و باغش سردر ورودی باغ است. این سر در آجری و قرنیز های زیبای فوقانی و ستون نیم گرد در دو طرف ورودی و تزیینات آجری و آجر های تراش دار در اطراف قوس بالا در چند نمونه از تزیینات فراوان این خانه است. به خاطر زیبایی و حیرت انگیزی فوق العاده سر در این خانه، در ابتدا تصمیم گرفته شده بود فقط سر در ورودی ثبت ملی شود، اما سپس تصمیم گرفته شد عمارت های داخل باغ نیز ثبت ملی شوند.
خانه ای کوچک  و شیک درون یک قوس با چند پله در مقابلش، در شمال شرقی باغ در همان ابتدا جلب توجه می کند. بالا در ورودی این خانه مقرنس زیبایی کار شده است، اما متاسفانه درحال تخریب است. 
عمارتی در مرکز باغ به شکل L قرار دارد. در مقابل عمارت مرکزی حوضی زیبا قرار دارد و تمام سر در های آن با گچ بری ها و گل و بته تزیین شده اند. در 2 طرف پنجره ها و در ها ستون هایی قرار دارند. آجر چینی های پرکلاغی و سر ستون های زیبا از دیگر زیبایی های این بنا است.
خانه اتحادیه در سال 1353 مرمت شد و سریال دایی جان ناپلئون در آن تصویر برداری شد. درون زیباترین بنا این باغ، بنا مرکزی، طبق آخرین گفته ها به هم ریخته است و وسایلی از 40 سال پیش در آنجا رها شده اند. از روزنامه ها دهه 30 و 40 تا شیشه های شراب و تابلو معروف سریال دایی جان ناپلئون. اما با این حال کاشی های کف عمارت، شومینه زیبا و سقف با شکوه آن با گچ بری های زیبا شما را مدهوش خواهد کرد. 
این خانه در صورتی که امکان بازدید وجود داشته باشد می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای تنفس هوای تاریخ و نوستالژی های مختلف باشد. در حال حاضر نیز به آن کاربری موزه ای برای معرفی کردن مشاهیر و جاذبه های گردشگری تهران، را داده اند تا بتوان پس از مرمت از این بنا و آثار قرارگرفته در داخلش لذت برد.

ثبت ملی
این خانه و باغ در تاریخ 12 تیر 1384 با شماره 12057 به ثبت ملی رسیده است.

دسترسی 
وسیله نقلیه شخصی: خانه امین السلطان در خیابان لاله زار، خیابان اتحادیه واقع شده است.
مترو: با استفاده از خط 1 مترو در ایستگاه سعدی از قطار پیاده شوید. در خیابان جمهوری به سمت سربالایی بروید تا به سعدی جنوبی برسید. سعدی را مستقیم بروید تا به کوچه مهران رسیده به داخل کوچه بپیجید. 500 متر جلوتر از سمت چپ به لاله زار بپیچید. در لاله زار از سمت راستتان وارد خیابان اتحادیه شوید. مستقیم بروید تا به خانه امین السلطان یا باغ یا عمارت اتحادیه برسید.
اتوبوس: اتوبوس هایی که در ایستگاه بانک مرکزی توقف دارند فقط 300 متر تا خانه امین السلطان یا خانه و باغ اتحادیه فاصله دارند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به خانه و باغ اتحادیه (خانه امین السلطان)

تفریحات نزدیک به خانه و باغ اتحادیه (خانه امین السلطان)

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید