• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  طرقبه شهرستان خراسان رضوی استان طرقبه
  •  طرقبه شهرستان خراسان رضوی استان طرقبه
  •  طرقبه شهرستان خراسان رضوی استان طرقبه
  •  طرقبه شهرستان خراسان رضوی استان طرقبه
  •  طرقبه شهرستان خراسان رضوی استان طرقبه


طرقبه

نام مرکز دیدنی

Torqabeh

نوع مرکز دیدنی

منطقه و میدان

شهرستان

بینالود

ناحیه

اطراف شهر

ساعت بازدید

شبانه روز

نرخ قیمت ورودی

رایگان

وب سایت

آدرس

18 کیلومتری جنوب غربی مشهد، در مسیر راه جاغرق، طرقبه

شهر طرقبه با مساحتی در حدود 1600 کیلومتر مربع از جمله مناطق بسیار زیبا و ییلاقی مشهد به شمار می رود. این منطقه زیبا در میان دره های سرسبز، چشمه ها و مناظر چشم نواز رشته کوه بینالود قرار دارد. طرقبه در طول جغرافیایی 59 درجه و 22 دقیقه و عرض جغرافیایی 36 درجه و 22 دقیقه واقع شده است. این منطقه در فاصله 1334 متری از سطح دریا قرار دارد و همین این امر سبب شده تا نسبت به شهر مشهد، خنک تر باشد و از بارندگی بیشتری بهره ببرد. آب و هوای طرقبه سرد و خشک است و تابستان هایی با هوای خنک دارد.
جمعیت ساکنین آن به 20998 نفر می رسند و شغل بومیان این منطقه در کنار سایر حرفه ها، حصیر بافی و پرورش گل و گیاه می باشد. ریشه نام این شهر از «ترغبذ» با دو بخش «تُرُق» و «بَذ» به معنای آبادی بزرگ است ولی در برخی کتب تاریخی همچون مطلع الشمس از آن «طرق به» به معنای «راه بهتر» نام برده شده و در گذر زمان به «طرقبه» تغییر یافته است. طرقبه به 7 محله اصلی به نام های ویلا شهر، طرقدر، محله مرکزی طرقبه، عنبران، گلستان، بوستان و فرهنگیان تقسیم شده است. 
اگر به شهر طرقبه سفر کردید حتما به بازار های محلی آن سر بزنید و از غرفه های آن خریداری کنید، غرفه هایی با انواع سوغات ها شامل ادویه جات مرغوب، خشکبار، خوراکی های خوشمزه همچون لواشک و آبنبات قیچی، مغازه های نقره فروشی و صنایع دستی همچون کیف و کفش با پوست های طبیعی و سبد بافی. از غذاهای لذیذ این منطقه آبگوشت های مخصوص و شیشلیک خوشمزه مشهد است.
طرقبه با توجه به موقیعیت قرارگیری اش دارای باغ های فراوانی است که چشمه های زلال آب از میان آن ها عبور می کند. از جمله مراکز دیدنی این شهر می توان به سد چالیدره، بند گلستان، دره ارغوان، دره داغستان، پیست اتومبیل رانی، پیست اسکی ابرده، امام زاده سید یاسر(ع) و سید ناصر(ع)، سنگ نگاره های کهن، دهکده آبی ویلا شهر، باغ وحش، رودخانه جنگلی طرقبه، چشمه عسل، پارک سنگی نصوح آباد، ارتفاعات کردینه، مجتمع تجاری بعثت و استادیوم ورزشی ثامن اشاره کرد. این شهر دارای امکاناتی نظیر رستوران های متعدد، پارک های زیبا، رودخانه، دفاتر پست، درمانگاه، مسجد، جایگاه پمپ بنزین و پمپ گاز، فروشگاه های صنایع دستی و سایر خدمات شهری است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به طرقبه

تفریحات نزدیک به طرقبه

نظرها

  • 0 0

    شهری بسیار زیبا ، با بستنی های خوشمزه


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید