• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دریاچه اوان شهرستان قزوین استان قزوین
  •  دریاچه اوان شهرستان قزوین استان قزوین
  •  دریاچه اوان شهرستان قزوین استان قزوین
  •  دریاچه اوان شهرستان قزوین استان قزوین


دریاچه اوان

نام مرکز دیدنی

Ovan Lake

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

قزوین

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

برای هر نفر 3 هزار تومان

آدرس

88 کیلومتری شمال شرق استان قزوین، شمال دره الموت و جنوب آبادی زواردشت

سرزمین زیبای ایران زمین با دریاچه های دیدنی و شگفت انگیز متعددی پرشده، دریاچه هایی بی نظیر که بازدید از آنها قطعا لذت بخش می باشد و ترسیم گر خاطراتی به یادماندنی برایتان خواهد بود. می توان از دریاچه اوان به عنوان یکی از زیباترین آنها نام برد، دریاچه ای دیدنی که همانند الماسی در حلقه انگشتری روستاهای اوان، ورین، زواردشت و زرآباد می درخشد. در طول فصول بارندگی عمق این دریاچه به حداکثر خود می رسد، در فصل زمستان سراسر آن یخ می زند و به مکانی مناسب برای علاقمندان به اسکی روی یخ تبدیل می شود. این دریاچه در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا قرار گرفته و دارای حداکثر طول 325 متری و عرض 275 متری است. حداکثر عمق دریاچه در عمیق ترین قسمت آن 7.5 متر و مساحت آن 70000 متر مربع می باشد. این دریاچه هیچ منبع تغذیه خارجی به جز ریزش برف و باران و چشمه های طبیعی ندارد و تنها یک جریان به صورت یک رود کوچک از آن نشات می گیرد، رودی که از آب آن برای تتغذیه زمین های کشاورزی در روستاهای کوشک و آیین استفاده می شود. می توان از دریاچه اوان به عنوان مقصدی بهشت گونه برای علاقمندان به تفریحات تابستانی در این فصل دوست داشتنی نام برد، مقصدی جذاب با ارائه امکاناتی نظیر ماهیگیری، شنا و قایقرانی. در فصل زیبای پاییز این دریاچه مقصدی مناسب برای پرندگان مهاجری نظیر قو، غاز و اردک می باشد. در آخر در هنگام سفر به قزوین بازدید از این دریاچه را فراموش نکنید و حتما آن را در لیست سفرتان جای دهید. 


امکانات:

سرویس بهداشتی، محل هایی مناسب برای چادر زدن و پارک اتومبیل.بهترین زمان بازدید: بهترین فصل برای بازدید از نین دریاچه زیبا فصول بهار و تابستان می باشد.


پیشنهاد:

از آنجاییکه دریاچه اوان از شهر فاصله زیادی دارد پیشنهاد می کنیم که تمام اغلام مورد نیاز خود اعم از خوراکی و نوشیدنی را از شهر تهیه نمایید سپس راهی جاده شوید. همچنین در رجایی دشت نیز اقلام محدودی قابل خریداری می باشند.


دسترسی:

دسترسی به این دریاچه از اتوبان تهران- قزوین امکان پذیر خواهد بود، در این اتوبان در ورودی قزوین به میدان غریب کش خواهید رسید، در سمت راست این میدان تابلوی الموت را مشاهده خواهید کرد. مسیری کوهستانی و صعب العبور که راهتان را می بایست در امتداد گردنه های خطرناک آن ادامه دهید. بعد از رجایی شهر با پیمودن مسیری 3 ساعتی به یک دوراهی خواهید رسید. یکی از این راه ها به سمت الموت و دیگری به دریاچه اوان می رود. در این مسیر پس از طی کردن 8 کیلومتر بعد از روستای سرسبز زرآباد و گردنه آخر به دریاچه اوان خواهید رسید. 



نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دریاچه اوان

تفریحات نزدیک به دریاچه اوان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید