• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  جنگل دالخانی شهرستان مازندران استان رامسر
  •  جنگل دالخانی شهرستان مازندران استان رامسر
  •  جنگل دالخانی شهرستان مازندران استان رامسر
  •  جنگل دالخانی شهرستان مازندران استان رامسر


جنگل دالخانی

نام مرکز دیدنی

Dalkhani jungle

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

شهرستان

رامسر

ناحیه

جنگلی

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

فاصله سی کیلومتری سمت جنوب شرق رامسر

برای تجربه لذت هایی وافر از استشمام هوای پاک و با طراوت جنگل های بکر و تحسین زیبایی های طبیعی آنها شمال کشور قطعا مقصدی مناسب خواهد بود. خطه شمالی ایران زمین جایگاه جنگل های زیبا و بی بدیلی است، جنگل هایی دوست داشتنی که در میان آنها جنگل دالخانی رامسر به عنوان شاهکاری از طبیعت شمال خودنمایی می کند. این جنگل جادویی در فاصله 30 کیلومتری رامسر، الماس درخشان شهرهای شمالی ایران آرمیده و با کوه های باصلابتش، چمن زارها و پوشش گیاهی فریبنده اش دلربایی می کند. زیبایی های این جنگل ها تا حدی خیره کننده و جادویی اند که از آن به عنوان دالان بهشت یاد می شود، راهرویی اغوا کننده که قدم گذاشتن در آن همانند وارد شدن به دنیایی غیر واقعی است، دنیایی که شاید تنها در رویاهایتان آن را دیده اید. این جنگل های نیمه کوهستانی در ارتفاعات 800 متری آرمیده اند از این رو می توان از آنها به عنوان انتخابی مناسب برای علاقمندان به کوهنوردی نیز نام برد. پیشنهاد می شود در هنگام سفر به رامسر رفتن به این بهشت زمینی را فراموش نکنید، جنگل هایی بی بدیل و مه آلود که فضایش واقعا افسانه ای و جادوییست.
 
امکانات:

در ابتدای جنگل و انتهای آن در روستاهای گرماسر و جنت رودبار ویلاها و اتاق هایی مناسب برای اقامت و اجاره یافت می شود. البته در مسیر جنگل نیز کلبه های جنگلی برای اقامت به چشم می خورند. لطفا توجه داشته باشید این جنگل با آب و هوایی سرد زیستگاه حیوانات وحشی نظیر شغال و همچنین حشرات متعدد می باشد. با توجه به این موضوع چادر زدن در مناطق غیر امن خطراتی جدی را برای میهمانان به دنبال دارد. از دیگر امکانات موجود در این جنگل می توان به رستوران و دکه های متعدد اشاره کرد، گزینه هایی که با وجود آنها دیگر هیچ جای نگرانی برای تهیه غذا باقی نخواهد ماند. 

بهترین زمان بازدید:

رامسر و جنگل دالخانی در تمام طول سال زیبایی های خاص خود را دارند. در فصل بهار در این جنگل زیبا شاهد شکوفه هایی دوست داشتنی، مه و باران نم نم خواهید بود. فصل تابستان دالخانی همانند پناهگاهی خنک برای گریز از هوای شرجی و تابستانی رامسر به شمار می رود. در فصل پاییز صحنه ای جادویی از جدال رنگ های پاییزی در این جنگل ها به وجود می آید، صحنه ای دلربا که جذابیتش با باران های پاییزی دوست داشتنی چندین برابر می شود. فصل زمستان جنگل شاهد بارش شدید برف و سرمای سختی است اما این سرما نمی تواند مانع عاشقان طبیعت شود، عاشقانی که دل کندن آنها از منظره حیرت انگیز رقص برف بر روی درختان سر به فلک کشیده این جنگل سخت و غیر ممکن خواهد بود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به جنگل دالخانی

تفریحات نزدیک به جنگل دالخانی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید