• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  بازار بزرگ ایران مال شهر تهران استان تهران
  •  بازار بزرگ ایران مال شهر تهران استان تهران
  •  بازار بزرگ ایران مال شهر تهران استان تهران
  •  بازار بزرگ ایران مال شهر تهران استان تهران
  •  بازار بزرگ ایران مال شهر تهران استان تهران
  •  بازار بزرگ ایران مال شهر تهران استان تهران
  •  بازار بزرگ ایران مال شهر تهران استان تهران
  •  بازار بزرگ ایران مال شهر تهران استان تهران
  •  بازار بزرگ ایران مال شهر تهران استان تهران
  •  بازار بزرگ ایران مال شهر تهران استان تهران
  •  بازار بزرگ ایران مال شهر تهران استان تهران


بازار بزرگ ایران مال

نام مرکز خرید

Iran Mall

استان

شهرستان

تهران

منطقه

چیتگر

ناحیه

غرب شهر

مدت زمان بازدید

3 الی 5 ساعت

ساعت بازدید

نیمه اول سال از شنبه تا چهارشنبه: 10:00 تا 23:00 پنج شنبه و جمعه ها: 10:00 تا 24:00, نیمه دوم سال از شنبه تا چهارشنبه: 10:00 تا 22:00 پنج شنبه و جمعه ها: 10:00 تا 23:00

وب سایت

آدرس

تهران، انتهای بزرگراه شهید همت غرب، بزرگراه شهید خرازی، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس)

مجموعه ایران مال مرکزی گردشگری می باشد که در کل خاورمیانه مقام اول و در دنیا در بین سایر مال ها مقام پنجم از لحاظ وسعت را دارد. 32 درصد از فضای ایران مال به خدمات عمومی و تفریحی اختصاص یافته و 25 درصد آن تجاری است. 5 درصد آن را دو هتل 5 ستاره در برگرفته اند، 19 درصد را مراکز تفریحی و 19 درصد دیگر آن نیز پارکینگ اختصاصی مجموعه است. خوشبختانه برای افراد معلول، هم در این مجموعه، هم در مورد پارکینگ و هم در مورد استفاده از امکانات در سایر طبقات تمهیدات لازم اندیشیده شده است. مجموعه ای که هم برای تهرانی ها و البرزی ها و هم برای گردشگران اوقات خوشی را فراهم کرده است. این مجموعه در دو فاز طراحی شده که فاز اول آن در فروردین 1398 افتتاح شد و فاز دوم آن قرار است تا پایان سال 1399 به بهره برداری برسد. ایران مال ایده ای بود که آقای علی انصاری، موسس بازار فرش و بازار موبایل ارائه داد و سرمایه گذار اصلی آن بانک آینده است. پروژه ای 22 هزار میلیارد تومانی که در فضایی به وسعت 1 میلیون و 710 هزار متر مربع احداث شد. 

قسمت های مختلف بازار بزرگ ایران مال
امکانات طبقه همکف (G0):  پارکینگ، آبنما، مرکز تفریحی، مسجد و دفاتر اداری ایران مال.
امکانات طبقه اول (G1): هایپر استار، پیست یخ، نمایشگاه خودرو، فود کورت و مرکز تفریحی.
امکانات طبقه دوم (G2): کتابخانه، بازارچه سنتی، مرکز تفریحی، کافه سینما، باغ ماهان، باغ دیدار.
امکانات طبقه سوم (G3): پردیس سینمایی، فودت کورت، شهربازی، نمایشگاه.
امکانات پشت بام (RG): مجموعه ورزشی، جاده سلامتی، زمین اسکواش، پارکینگ و نمایشگاه.

طبقه همکف
مسجد محمد رسول الله
در طبقه همکف مسجدی با معماری بسیار زیبایی وجود دارد که خالی از لطف نیست که نمازتان را در این مسجد زیبا به جای آورید. این مسجد 5 گنبد به سبک گنبد حضرت حافط در شیراز دارد و معماری داخلی آن برگرفته از معماری داخلی حرم رسول اکرم در مدینه النبی می باشد. از جاذبه های آن فرش یک تکه 800 متری دستباف است که رنگ های سفید و فیروزه ای کار برده شده در آن سبب شده  با سقف مسجد هماهنگی زیادی پیدا کند که در دنیا بی نظیر است.

طبقه اول
هایپر استار در طبقه اول
این فروشگاه با داشتن تخفیف در ساعات آخرین شب بر روی محصولات غذاییش از جذابیت خاصی برای مشتریان برخوردار است. البته بخش نقاشی روی صورت کودکان برای بچه های 5 تا11 ساله نیز بسیار جذاب است. 
نمایشگاه اتومبیل
این نمایشگاه مکانی مناسب برای به نمایش گذاشتن انواع اتومبیل های روز دنیا و اتومبیل های کلاسیک و محلی برای رونمایی از محصولات جدید خودرویی و به حراج گذاشتن اتومبیل های تاریخی می باشد.

طبقه دوم
کافه سینما 
کافه سینما یک کافی شاپ است که بر روی یکی از دیوارهای آن 20 نمایشگر وجود دارد که عکس بازیگران ایرانی و خارجی را نمایش می دهد در این محل استعمال دخانیات ممنوع است.
بازارچه سنتی (تیمچه حاج علی اکبر) در طبقه دوم
معماری این بازارچه بسیار جذاب و دلرباست. معماری اسلامی با رنگ سفید و تزیینات طلایی به همراه لوسترهایی که روی پایه در گوشه و کنار تیمچه نصب شده اند بسیار جذابند. این بازار شامل بخش های زیر می باشد:

    1) شربت خانه سنتی
شربت خانه سنتی در قدیم حکم همان کافی شاپ های امروزی را داشته که شربت خانه سنت این مجموعه طراحی بسیار زیباتری دارد. کف شربتخانه از کاشی های رنگی برجسته که به شکل یک فرش هستند پوشیده شده و محل نوشیدن انواع چای و شربت می باشند.
    2) سرای عقیق
اگر اهل دکوراسیون مدرن هستید و دوست دارید منزلی متفاوت از دیگران داشته باشید بد نیست وارد سرای عقیق شوید البته به عنوان موزه هم می توانید به اشیاء گرانبهای داخل این مجموعه از مبلمان ها و آینه و شمعدان ها، گلدان ها و مجسمه های مختلف گرفته که گاها از کشورهای اروپایی چون فرانسه آمده اند تا بقیه اشیا ریز و درشت تزیینی دیگر، البته 90 درصد کسانی که وارد این مجموعه می شوند فقط برای تماشا وارد این مجموعه می شوند و بیشتر مناسب حال گردشگران خارجی است اما تماشای آن خالی از لطف نیست.
    3) سرای ابریشم
اگر خانم هستید و عاشق مانتوهای سنتی حتما از دیدن این مکان سیر نخواهید شد. در این سرا مانتوهای ابریشمی که پارچه آن ها دستبافت و کاملا ابریشم است را می توانید برای خودتان بخرید و احساس ملکه بودن بکنید. البته ارزان ترین آن ها 20 میلیون تومانی پایتان آب می خورد. درضمن 10 درصد از اجناس مجموعه به آقایان اختصاص دارد.
    4)  سرای فیروزه
اگر به دنبال خرید صنایع دستی شهرهای مختلف برای منزلتان هستید سرای فیروزه مناسب ترین مکان برای این کار است از خاتم اصفهان تا سفال همدان و بلورجات با عکس شاه عباس گرفته تا گلیم و تابلو فرش و منبت و فیروزه کوبی همه و همه در این فروشگاه یافت می شود.
    5) تالار آیینه
تالار آیینه، تالاری آیینه کاری شده با اشیا و لوازم عتیقه و یک فرش 128 متری دستباف است اکه شما را به یاد کاخ سعدآباد می اندازد. 40 میلیون قطعه آینه به کار رفته در دیوارها، درب های قاجاری، میز و صندلی های عتیقه شما را به دل تاریخ فرو می برد و از نزدیک شاهد آنچه که در فیلم ها از زندگی شاهان قاجار دیده اید هستید. این سالن بیشتر برای ساخت فیلم یا ملاقات سران کشورها مناسب است. اما از آنجاییکه خوردن و آشامیدن در آن ممنوع است هنوز برای اجاره به منظور ساخت فیلم و یا ملاقات سران کشورها اجازه ای داده نشده. فکرش را بکنید اگر یک قطره قهوه روی فرش 128 متری دستباف آن بچکد هزینه تمیز کردنش بیشتر از اجاره آن خواهد. لازم به ذکر است که امکان بازدید برای عموم نیز وجود ندارد.
     6) سرای زمرد
خانه فرش های دستباف تبریز و قم این جاست از فرش های 2.5 متری تا 70 متری را می توانید از این مجموعه خریداری کنید و حتی به صورت زنده با فرش بافی و نحوه بافت فرش دستباف ایرانی آشنا شوید.
    7) سوغات سرای ایران
پس از آنکه از تالار آیینه بیرون آمدید اولین درب ورودی در سمت راست شما را به سوغات سرای ایران می رساند. انواع خشکبار از نبات و شکلات گرفته تا انواع آجیل و مویوه های خشک شده در این مجموعه قابل خریداری هستند.

باغ کتاب یا کتابخانه جندی شاپور
اگر اهل مطالعه هستید کتابخانه جندی شاپور با 50 هزار جلد کتاب محل مناسبی برای شماست. طراحی داخلی این کتابخانه از کتابخانه دانشگاه آکسفورد الهام گرفته شده است همان که در فیلم هری پاتر دیده اید. یک فرش 350 متری دستبافت کار هنرمندان کاشان نیز کف این کتابخانه پهن است که زیبایی مجموعه را دو چندان کرده است. در حال حاضر نیازی به عضویت در این کتابخانه نیست و کتاب ها بر اساس شماره و موضوع در قفسه ها قرار نگرفته اند اما در آینده نزدیک احتمالا نیاز به عضویت داشته باشید تا بتوانید از این مکان استفاده نمایید. جذابیت کتابخانه جندی شاپور آنجا صد چندان می شود که هفت روز هفته باز است و از ساعت 8 الی 12 شب به اهل مطالعه خدمات می دهد، در ضمن این کتابخانه در ماه رمضان تا اذان صبح باز است و همه کسانی که درگیر شرکت در آزمون های سراسری و بین المللی هستند با خیال راحت می توانند از این مجموعه بهره لازم را ببرند.
کافه کتاب هم کافه ای داخل این کتابخانه است که شما می توانید نوشیدنی های گرم در آن سفارش دهید تا حین کتاب خواندن از لذت خوردن چای و قهوه هم بی بهره نمانید.
باغ دیدار
در کنار تیمچه حاج علی اکبر باغی مدرن و زیبا به سبک باغ های اروپایی وجود دارد که پر از گل و گیاهان طبیعی و درختان نخل کالیفرنیایی به همراه آبشارها و آبنماهای زیبا با سقفی شیشه ای به ارتفاع 14 متر محیطی دلپذیر را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است که در کنار آن کافه دیدار با ظرفیت 50 نفر در فضای داخلی و خارجی تعبیه شده تا گردشگران از فضای زیبای طبیعت باغ دیدار نهایت استفاده را ببرند.
باغ ماهان یا باغ ایرانی
باغ ایرانی با گل ها و گیاهان طبیعی الهام گرفته از باغ شازده در کرمان است که دارای آب نماها و آبریزهای پلکانی زیبایی است و شمال مال را به آب نمای موزیکال و دریاچه در جنوب مال متصل می کند در مسیر باغ 4 رستوران بین المللی قرار گرفته که اوقاتی خوش را برای مشتریان رستوران فراهم
 می آورد.
گالری 
در جوار هتل بین المللی یک گالری وجود دارد که هنرمندان داخلی و خارجی می توانند آثار خود را برای فروش به نمایش بگذارند.
کافه سینما 
این کافه که بین سالن های سینمایی قرار گرفته جایی مناسب برای گردهمایی منتقدان و کارشناسان سینمایی برای بحث و نقد و بررسی فیلم های در حال اکران است.

طبقه سوم
فود کورت طبقه سوم
در طبقه اول نیز یک فود کورت وجود دارد که هنوز افتتاح نشده است اما در فودکورت طبقه سوم انواع غذاهای سنتی و دریایی را نیز می توانید سفارش دهید.
پردیس سینمایی در طبقه سوم
این پردیس دارای 12 سالن سینمایی با ظرفیت 1800 نفر است که سه سالن آن وی آی پی و مجهز به تکنولوژی روز می باشد.
کافه لانژ 
این کافی شاپ با ظرفیت 40 نفر در جوار پردیس سینمایی قرار گرفته است که می توانید خستگی بازار گردی را در این جا رفع کنید تا سانس فیلم مورد علاقه تان نیز شروع شود.
واحدهای تجاری
در ایران مال 700 واحد تجاری به اضافه یک هایپر مارکت وجود دارد که از دکوراسیون منزل، لوازم آرایشی بهداشتی، لواز منزل، محصولات مد و بهداشتی، 4 فود کورت با 200 رستوران و کافی شاپ وجود دارد.

پشت بام
نمایشگاه
یکی دیگر از محل های برگزاری نمایشگاه های تهران می تواند نمایشگاه ایران مال باشد که در پشت بام این مجموعه واقع شده است تا علاقمندان در نمایشگاههای مختلف در آن شرکت کنند.
مجموعه ورزشی
1) استادیوم چند منظوره
2) سالن اسکوآش 
3) سالن بولینگ
4) جاده تندرستی 
5) پیست یخ
6) مرکز آمادگی جسمانی و سلامت
هتل بین المللی 
هتل بین المللی ایران مال با 359 اتاق مختلف در مساحتی به وسعت 123 هزار متر مربع مجهز به امکانات روز دنیا مانند استخر، سونا جکوزی، اسپا، حمام ترکی، ماساژ و آب درمانی، آمفی تاتر، اتاق جلسات، سالن های ضیافت و رستوران های ایتالیایی، آرژانتینی، شرقی و ایرانی مشرف به دریاچه چیتگر و باغ گیاه شناسی و بوستان جنگلی چیتگر با معماری بسیار زیبا به گردشگران خدمات رسانی می نماید.

دسترسی به ایران مال
در حال حاضر دسترسی با وسایل نقلیه عمومی به این مجموعه عظیم امکان پذیر نیست. برای مراجعه به بخش های مختلف مجموعه بهتر است که با توجه هدف خود از بازدید مجموعه یکی از مسیرهای زیر را انتخاب فرمایید تا در نقطه بهتری از پارکینگ 20 هزار خودرویی مجموعه ایران مال خودرویتان را پارک فرمایید.
وسیله نقلیه شخصی: برای رفتن به ایران مال به کمک خودرو می توانید از مسیر های زیر استفاده کنید:
 1) مسیر اتوبان شهید خرازی از غرب به شرق را تا قبل از اینکه به خروجی دریاچه چیتگر برسید مستقیم برانید. تابلوهای موجود در مسیر شما را به سمت ایران مال راهنمایی می کنند.
 2) از مسیر اتوبان تهران-کرج  تا انتهای اتوبان حرکت کنید و بعد از رد کردن پارک جنگلی چیتگر، وارد خروجی سمت راست شوید. بام لند را رد کنید تا به ایران مال برسید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

مراکز خرید نزدیک به بازار بزرگ ایران مال

دیدنی های نزدیک به بازار بزرگ ایران مال

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید