• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  موزه تاریخ ارمنستان شهر ارمنستان کشور ایروان
  •  موزه تاریخ ارمنستان شهر ارمنستان کشور ایروان
  •  موزه تاریخ ارمنستان شهر ارمنستان کشور ایروان
  •  موزه تاریخ ارمنستان شهر ارمنستان کشور ایروان
  •  موزه تاریخ ارمنستان شهر ارمنستان کشور ایروان
  •  موزه تاریخ ارمنستان شهر ارمنستان کشور ایروان
  •  موزه تاریخ ارمنستان شهر ارمنستان کشور ایروان
  •  موزه تاریخ ارمنستان شهر ارمنستان کشور ایروان


موزه تاریخ ارمنستان

نام مرکز دیدنی

History Museum of Armenia

نوع مرکز دیدنی

موزه تاریخی

ساعت بازدید

روزهای سه شنبه تا شنبه از ساعت 11 تا 18, روزهای یکشنبه از ساعت 11 تا 17, روزهای دوشنبه تعطیل می باشد

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

2000 درام

آدرس

No 4 Republic Square, 375010 Yerevan, Armenia

می توان از موزه تاریخ ارمنستان به عنوان یکی از برجسته ترین جاذبه های ایران نام برد، موزه ای زیبا که از گنجینه ای شگرف مربوط به دوران کهن و عصر برنز حفاظت می کند. بسیاری از   آیتم های این موزه در عملیات حفاری که در دهه 1950 در گورستان لچاشن (Necropolis of Lchashen) در نزدیکی دریاچه سوان انجام شد، کشف گردیدند. کلکسیون این موزه اقلامی نظیر مجسمه های برنز، ارابه های چهارچرخ چوبی با تزئینات فلزی و مجموعه ای شگفت انگیز از سلاح ها و زره های بی نظیری را در دل خود جای داده است. 
از دیگر جاذبه های این موزه می توان به خاچکارها یا چیلیاسنگ های (سنگ هایی که روی آن نقش صلیب حکاکی شده) قرون وسطایی مربوط به قرن هجدهم و نوزدهم اشاره کرد. این موزه همچنین میزبان یک کفش چرمی 5500 ساله کشف شده در غاری در منطقه وایوتس جور در سال 2008 می باشد. از ناامید کننده ترین بخش های این موزه می توان به بخش متمرکز آن بر ارمنستان شوروی که فاقد راهنماها و لیبل های زبان انگلیسی است، اشاره کرد. سایر نمایشگاه ها به  لیبل های زبان انگلیسی، ارمنی و روسی تجهیز گردیده اند. 
موزه تاریخ ارمنستان در تاریخ نهم دسامبر سال 1919 با قانون پارلمانی شماره 439 تاسیس گردید، موزه ای که در ابتدا کتابخانه قوم نگاری- انسان شناسی نامگذاری شد و یرواند لایان به عنوان اولین مدیرش هدایت آن را به دست گرفت. این موزه برای اولین بار در تاریخ بیستم اوت سال 1921 درب های خود را به روی بازدیدکنندگان گشود. 
موزه تاریخ ارمنستان در طی دوران فعالیتش بارها تغییر نام داد، در سال 1922 از آن به عنوان موزه دولت مرکزی ارمنستان و در سال 1931 از آن به عنوان موزه تاریخی فرهنگی یاد می کردند. در سال 1935 آن را موزه تاریخی نامیدند و در سال 1962 به موزه ایالتی ارمنستان تغییر نام داد. سرانجام در سال 2003 نام موزه تاریخ ملی ارمنستان برای آن انتخاب گردید.
این موزه امروزه پناهگاه بیش از 400 هزار اقلام باستانی مربوط به دوران های پیش از تاریخ، نوسنگی، مس سنگی، مفرغ، اورارتو، هخامنشی، هلنی، قرون وسطی و معاصر به شمار می رود. اقلامی که 35 درصد آنها در بخش باستان شناسی، 8 درصدشان در بخش مردم نگاری، 45 درصد در بخش سکه شناسی و 12 درصد آنها در بخش اسناد و مدارک به نمایش گذاشته می شوند. این موزه به ارائه تصویری جامع از تاریخ و فرهنگ ارمنستان از دوران پیش از تاریخ تا روزهای معاصر مفتخر است. می توان از برخی از اقلام موجود در این موزه به عنوان شاهدی برای اثبات ارتباط فرهنگی این سرزمین با اقوام آسیای شرقی نظیر مصر، میتانی، پادشاهی هیتی، ایران، پادشاهی سلوکی، روم و امپراطوری بیزانس نام برد.
همچنین می توان از مجموعه منحصربه فرد مربوط به دوران برنز با قدمتی کهن و پیشینه ای 2 تا 3 میلیون ساله پیش از میلاد مسیح به عنوان یکی از شگرف ترین بخش های این موزه نام برد، شاهکاری بی بدیل و متعلق به وزارت خزانه داری جهان. 
برخی از آثار موجود در این موزه نظیر آثار میراث فرهنگی و تاریخی اورارتو، کتیبه های نوشته شده به خط میخی، مجسمه های برنزی، سلاح های تزئین شده و نمونه های طلا و نقره و استخوان مربوط به دوران پادشاهی آرگیشستی همگی نشانگر حکومت قدرتمند ارمنستان در شرق باستان می باشند. 
در این موزه کتیبه ای منحصربه فرد مکتوب شده با خط میخی با قدمتی دیرینه و مربوط به سال 782 قبل از میلاد مسیح به نمایش گذاشته می شود، کتیبه ای که بیانگر تاریخ شکل گیری شهر اربونی توسط آرگیشتی پادشاه اورارتو می باشد. می توان از ارابه های چوبی و مدل های مینیاتوری موجود در این موزه به عنوان گواهی برای تاریخ کهن حمل و نقل در این سرزمین نام برد، قدمتی طولانی با پیشینه ای مربوط به قرن های چهاردهم و پانزدهم قبل از میلاد مسیح.
این موزه همچنین میزبان آثاری با ارزش مربوط به دوران هلنیستی است، آثاری نظیر مجسمه ها، جواهرات و سفال های تزئینی مکشوفه از کاوش های مناطق گارنی، آرتاشات و اوشاکان.

ساعت کاری: ساعت کاری این موزه در روزهای سه شنبه تا شنبه از ساعت 11 تا 18 و در روزهای یکشنبه از ساعت 11 تا 17 است. لطفا توجه داشته باشید در روزهای سه شنبه تا شنبه بعد از ساعت 17:15 و در روزهای سه شنبه بعد از ساعت 16:15 از ورود بازدیدکنندگان ممانعت به عمل می آید. لطفا توجه داشته باشید موزه در روزهای دوشنبه، تعطیلات ملی و روزهای یادبود تعطیل خواهد بود.

هزینه بازدید: علاقمندان می توانند با پرداخت 2000 درام از این موزه بازدید نمایند. هزینه بازدید از آن برای بازنشستگان 1000 درام، برای دانشجویان 500 درام و برای دانش آموزان 300 درام می باشد. 

هزینه تورهای راهنمای گردشگری:
هزینه استفاده از تورهای راهنما به زبان عربی 3000 درام و به دیگر زبان های خارجی نظیر روسی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی 500 درام است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به موزه تاریخ ارمنستان

تفریحات نزدیک به موزه تاریخ ارمنستان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید