• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی پارک عشاق شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی پارک عشاق شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی پارک عشاق شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی پارک عشاق شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی پارک عشاق شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی پارک عشاق شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی پارک عشاق شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی پارک عشاق شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی پارک عشاق شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی پارک عشاق شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی پارک عشاق شهر ارمنستان کشور ایروان


پارک عشاق

نام سرگرمی

Lovers park

نوع سرگرمی

پارک و باغ

مدت زمان بازدید

1 تا 2 ساعت

ساعت بازدید

روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت 7 تا 2 نیمه شب, روزهای یکشنبه از ساعت 7 تا 00:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

No 21 Marshal Baghramyan Ave, Yerevan 0019, Armenia

این پارک در خیابان مارشال باقرامیان قرار گرفته و هنوز هم از آن به عنوان پارک پوشکین یاد می شود، نامی که در سال 1949 در راستای تصمیم مجلس شورای سوسیالیست شوروی سابق ارمنستان به مناسبت صد و پنجاهمین بزرگداشت شاعر شهیر روسی الکساندر پوشکین برای آن انتخاب گردید. بعد از آن در سال 1970 نام خیابانی که پارک در آن قرار گرفته بود به پاس احترام و به نشان دوستی تمامی اعضای اتحادیه جماهیر شوروی، بارکاموتیون به معنای دوستی نام گرفت. در سال 1995 بعد از اعلام استقلال جمهوری ارمنستان در راستای تصمیمات رئیس شورای شهر ایروان، نام آن به پارک عشاق تغییر یافت. البته ناگفته نماند که خیابان مجاورش در گذشته خیابان عشاق نیز نام داشت. از مهم ترین دلایل انتخاب این نام برای این پارک می توان به علاقه شدید زوجین به آن اشاره کرد. در سال 2007 این پارک در چارچوب پروژه باغ های بوگوشین (Boghossian Gardens) مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. در واقع این پارک در ابتدا در شمال منطقه کوزرن (Kozern) قرار گرفته بود، قدمتش به قرن هجدهم باز می گردد و عمده محبوبیتش را مدیون آرامستان قرون وسطایی و کلیسای معروفش بود. پروژه طراحی پارک عشاق در سال 2006 آغاز شد. طراحی های جدید برای بازسازی آن توسط معمار فضای باز معروف پیر رامباج (Pierre Rambach)، نویسنده بسیاری از کتاب ها و مقالات ژاپنی و باغ های شرقی انجام شد. این طرح اصول و چارچوب باغ های سنتی شرقی را دربرداشت، بهشتی طبیعی با محیطی ساکت و آرام در دل شهری مدرن. این طراح مشهور، طرح پروژه مورد نظر را در سال 2006 ارائه داد، پروژه ای که مورد تایید شورای شهر ایروان قرار گرفت. وی بارها با هدف یافتن بهترین راه حل برای تلفیق اصول محوطه سازی ژاپنی با معماری ارمنستانی، به ارمنستان سفر کرد.
پارک عشاق در زمینی به مساحت 1.6 هکتاری گسترانیده شده، پارکی جذاب که از مهم ترین جاذبه هایش می توان به دریاچه مصنوعی آن اشاره کرد، دریاچه ای که دو جزیره کوچک را در دل خود جای داده است. آمفی تئاتر بی نظیر آن با بیش از 400 صندلی افتخار میزبانی از مراسم های سالانه و کنسرت های کوچک را دارد. 200 تا از جایگاه های آمفی تئاتر روبه روی دریاچه و 200 تای دیگر در منطقه مجاور صحنه قرار گرفته اند. برای این پارک همچنین دو آبشار جذاب که به جویبارها و دریاچه بزرگ پارک می ریزد، در نظر گرفته شده است. می توان از کافه آچاجور (Achajour) به عنوان یکی از محبوب ترین مکان ها برای ساکنین ایروان نام برد. این پارک با توجه به تمام نیازهای افراد با مشکلات فیزیکی طراحی شده، امکاناتی کامل که حتی در ذهنتان نیز نمی گنجد. امکاناتی نظیر توالت عمومی، کابین های مخصوص برای افراد ویلچر سوار و امکان دسترسی به ویلچر در تمام قسمت ها. 
نورپردازی این پارک به کمک برترین متخصصان این زمینه صورت گرفته است، علاوه بر روشنایی کلی دارای نورپردازی های تزئینی برای برجسته تر نشان دادن و متمایز کردن ترکیبات و مجسمه های سنگی می باشد. از مجسمه های موجود در این پارک می توان به مجسمه شاعر برجسته ارمنی، جورج امین، هنری از پیکرتراش معروف آشوت آرامیان و اثر هنری قلب آپسیدین ساخته ژان مایکل اوتونی اشاره کرد. 
مسیر اصلی این پارک بسیار جذاب به کمک کاشی ها و سنگ های طبیعی مزین گردیده، گیاهان آن با روشی خودکار به کمک برنامه ای کامپیوتری با تنظیمات خاص با توجه به میزان آب مورد نیاز مصرفی در بخش های مختلف پارک، رطوبت و میزان بارندگی آبیاری می شوند. می توان از این پارک به عنوان نمونه ای جذاب از مناطق تفریحی عمومی در شهر زیبای ایروان نام برد، جاییکه نظر تمام مردم با هر سن و سلیقه ای را به خود جلب می کند. امروزه به لطف تلاش معمارین، پارک عشاق به عنوان اولین و تنها باغ ژاپنی در ارمنستان نظر بسیاری از علاقمندان را به خود جلب می نماید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

تفریحات نزدیک به پارک عشاق

دیدنی های نزدیک به پارک عشاق

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید