• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان شهر آذربایجان کشور باکو
  •  موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان شهر آذربایجان کشور باکو
  •  موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان شهر آذربایجان کشور باکو
  •  موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان شهر آذربایجان کشور باکو
  •  موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان شهر آذربایجان کشور باکو
  •  موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان شهر آذربایجان کشور باکو
  •  موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان شهر آذربایجان کشور باکو
  •  موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان شهر آذربایجان کشور باکو


موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان

نام مرکز دیدنی

National Museum of History of Azerbaijan

نوع مرکز دیدنی

موزه تاریخی

شهر

مدت زمان بازدید

بیش از 3 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 10 تا 18, روزهای دوشنبه تعطیل است

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

10 منات

آدرس

No 4 Haji Zeynalabdin Taghiyev St, Baku 1005, Azerbaijan

موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان در سال 2010، 90 ساله شد. این موزه در ابتدا با نام موزه ملی آذربایجان فعالیت خود را آغاز نمود و از آن زمان به بعد تا کنون همچنان با قدرت با هدف تقویت مشخصه هایش به فعالیت خود ادامه می دهد. قدم گذاشتن در این موزه به منزله ورود به دنیایی شگرف از تمام دوره های تاریخ آذربایجان می باشد، دنیایی منحصر به فرد که بازدید از آن برای هر بیننده ای لذت بخش خواهد بود. امروزه بیش از 300 عدد از الگوهای ماندگاری تاریخ ملت آذربایجان در صندوق های این موزه حفاظت می شود. کتابخانه این موزه نیز بیش از 80 هزار کتاب و تعداد زیادی از نشریات و روزنامه های نادری که در اوایل قرن نوزدهم و بیست و یکم به چاپ رسیده اند را در دل خود جای داده است. می توان از ساختمان این موزه به عنوان یکی از زیباترین بناهای کشور با معماری خیره کننده نام برد، ساختمانی زیبا که در طی پروژه ای به سرپرتی معمار جوزف گوسلاوسکی (Josef Goslavsky) بنا گردید. 
ساختمان این موزه در گذشته محل زندکی نیکوکار و سرمایه گذار بزرگ آذربایجان زین العابدین تقی یف بود تا اینکه در سال 1920 به عنوان یک موزه فعالیتش را آغاز نمود. در طی سال های 2004 تا 2007 موزه تحت پروژه بازسازی و مرمت با اهتمام آقای الهام علی اف (Ilham Aliyev) رئیس جمهور آذربایجان قرار گرفت. این موزه با تجهیزات جدیدی بار دیگر درب های خود را به روی بازدیدکنندگان گشود و نمایشگاه های نادر آن با سرمایه گذاری های تخصیص یافته توسط دولت و رئیس جمهور بازسازی شدند. می توان از موزه ملی به عنوان ناجی میراث فرهنگی کشور نام برد.
زندگی پسر بزرگ آذربایجان زین العابدین تقی یف و فعالیت های روشنفکرانه وی در 10 اتاق این موزه شکل گرفته اند، وی خدماتی بسیار عالی و نیکوکارانه ای را به مردم ارائه کرد تا جاییکه از آن به نام پدر ملت یاد می شد. نمایشگاه جدید موزه در سال 2007 افتتاح گردید و از آن زمان به بعد تحقیقات علمی و تعالیم فرهنگی متعددی در آن گسترش یافتند. بعد از انجام مراسم افتتاحیه تعدادی نمایشگاه، سمینارها و کنفرانس های علمی- عملی، کنفرانس ها، کتاب ها، جزوه ها و کاتالوگ هایی که توسط علاقمندان به فرهنگ مادی و معنوی موزه گردآوری شده بودند، مورد قدردانی قرار گرفتند. تمام کارکنان و کادر این موزه به صورت کاملا حرفه ای و با جدیتی تمام در حال تلاش و تکاپو برای آشنا کردن مردم آذربایجان با تاریخ غنی و فرهنگ شگرف آذربایجان می باشند.

ساعت کاری: علاقمندان می توانند روزانه از ساعت 10 تا 18 از این موزه بازدید نمایند، موزه در روزهای دوشنبه تعطیل است. ساعت کاری دفتر بلیط از ساعت 10 تا 17 می باشد. 

هزینه: هزینه بازدید از این موزه 10 منات می باشد. اما در روزهایی خاص نظیر هیجدهم مه مصادف با روز موزه بین المللی رایگان است. هزینه عکسبرداری 2 منات، فیلمبرداری آماتور 15 منات و فیلمبرداری حرفه ای 50 منات خواهد بود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان

تفریحات نزدیک به موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید