• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کلیسای ناجی در خون شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  کلیسای ناجی در خون شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  کلیسای ناجی در خون شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  کلیسای ناجی در خون شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  کلیسای ناجی در خون شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  کلیسای ناجی در خون شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  کلیسای ناجی در خون شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  کلیسای ناجی در خون شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  کلیسای ناجی در خون شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  کلیسای ناجی در خون شهر روسیه کشور سن پترزبورگ
  •  کلیسای ناجی در خون شهر روسیه کشور سن پترزبورگ


کلیسای ناجی در خون

نام مرکز دیدنی

Church of Savior on the Spilled Blood

نوع مرکز دیدنی

کلیسا و صومعه

کشور

ساعت بازدید

هر روز هفته به جز چهارشنبه ها از ساعت 10:30 تا 18

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

250 روبل

آدرس

No 2, Naberezhnaya Kanala Griboedova

کلیسای ناجی در خون یا کلیسای قیام مسیح یکی از اصلی ترین جاذبه های شهر سن پترزبورگ می باشد. ساخت بنای این کلیسا به دستور الکساندر سوم به عنوان یادبودی برای پدرش تزار الکساندر و در محل ترور وی انجام شد. الکساندر دوم در اثر تروری در روز اول مارس در محل این کلیسا زخمی شد اما بر اثر زخم های ناشی از حملات گروه تروریستی جان خود را از دست داد. معماری این کلیسا با معماری سایر بناهای سن پترزبورگ متفاوت است، اغلب ساختمان های شهر با الهام از سبک باروک و نئوکلاسیک طراحی شده اند اما این کلیسا دارای سبک روسی متعلق به قرون وسطایی است. چندین معمار طرح هایی متفاوتی را برای ساخت این کلیسا ارائه دادند اما الکساندر تعدادی از آنها رد کرد تا اینکه اسقف ایگناتی (Archimandrite Ignaty)  وظیفه طراحی را به آلفرد پارلند (Parland) محول نمود اما خودش به شخصه طرح ارائه شده را ساخت. ساخت و ساز بنا در سال 1883 آغاز گردید اما با مرگ ایگناتی (Ignaty) پارلند زمام پروژه را در دست گرفت و ساخت و ساز را ادامه داد. در کلیسای ناجی در خون هیچ مراسم و مراسم سنتی کلیسا مانند غسل تعمید، تشییع جنازه و عروسی برگزار نشد، زیرا این چنین مراسم هایی اصلاً در برنامه الکساندر سوم نبود. وی کلیسا را با هدف زنده نگه داشتن یاد پدرش و دعا و طلب رحمت برای روح وی ساخته بود، از این رو در این محل تنها مراسم قرائت خطبه و مرثیه هفتگی برگزار می شد، مراسمی که نظر تعداد زیادی از عبادت کنندگان را به خود جلب کرده بود. 
پس از انقلاب کلیسای ناجی در خون با وجود تبدیل شدن به کلیسای جامع رسمی در سال 1934 غارت گردید و در سال 1923 اساساً به یک زباله دانی مبدل گشت و بسته شد. پس از پایان جنگ از آن به عنوان یک انبار برای تئاتر و اپرای کوچک استفاده می شد و کلیسا به طور کامل مقبره ارزشمندش را از دست داد. در تاریخ بیستم ژوئیه سال 1970 کلیسا به شاخه ای از موزه کلیسای جامع سنت ایزاک تبدیل شد و مورد بازسازی قرار گرفت. هشتاد درصد از هزینه های نوسازی ناجی در خون از درآمد سنت ایزاک حاصل می شد. بلاخره در اوت سال 1997 کلیسا باردیگر سرپا شد و درب های خود را گشود تا هزاران مشتاق کلیسا را در خود غرق نماید. 
برای ساخت کلیسا هزینه ای بالغ بر 3.6 میلیون روبل تخمین زده شد، اما سرانجام با هزینه 4.6 میلیون روبلی به پایان رسید. 
این کلیسا دارای بیش از 7500 متر مربع موزائیک و مجموعه ای فوق العاده از تصاویر موزائیکی است. موزائیک هایی که قتل الکساندر دوم را با تصویر عیسی در بالای صلیب متصل می کند. 
از مهم ترین و برجسته ترین قسمت های این کلیسا می توان به حرم مقدس آن اشاره کرد، جاییکه دقیقاً در نقطه زخمی شدن الکساندر دوم بنا گردیده است. این مکان توسط پارلند طراحی شد و ساختنش در ژوئیه سال 1907 به پایان رسید. چهار ستون یاسی، خاکستری و یشمی به عنوان پایه، حرم را در برمی گیرند. در بالای حرم ستون های مستطیلی کوچک با کنده کاری های سنگی و تصاویر موزائیکی که خانواده رومانف را به تصویر می کشند، به چشم می خورد. 
در این کلیسا مجموعه ای فوق العاده و بسیار متنوع از تصاویر موزائیکی به سبک آکادمیک، مدرن و بیزانس نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. 

ساعت بازدید: میهمانان می توانند هر روز هفته به جز چهارشنبه ها از ساعت 10:30 تا 18 از این موزه دیدن نمایند. آخرین پذیرش در ساعت 17:30 اعلام شده. موزه کلیسای ناجی در خون در طول فصل تابستان یعنی از اول ماه مه تا سی اُم سپتامبر از ساعت 18 تا 22:30 نیز آماده خدمت رسانی به بازدید کنندگان است. لطفاً توجه داشته باشید موزه در روزهای چهارشنبه تعطیل می باشد. 

هزینه بازدید: هزینه بازدید از این مکان برای بزرگسالان 250 روبل و برای کودکان 50 روبل می باشد. بازدیدکنندگان می بایست برای استفاده از راهنمای صوتی به زبان های روسی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی یا اسپانیایی 100 روبل پرداخت نمایند. استفاده از سانس غروب آفتاب که تنها در طی فصل تابستان موجود است مستلزم پرداخت 400 روبل خواهد بود.

نکته: نزدیک ترین ایستگاه های مترو به این موزه ایستگاه های متروی گورکافسکایا (Gorkovskaya) و خیابان نوسکی (Nevsky pr.) می باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به کلیسای ناجی در خون

تفریحات نزدیک به کلیسای ناجی در خون

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید