• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی مجتمع ورزش و کنسرت کارن دمیرچیان یا هامالیر شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی مجتمع ورزش و کنسرت کارن دمیرچیان یا هامالیر شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی مجتمع ورزش و کنسرت کارن دمیرچیان یا هامالیر شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی مجتمع ورزش و کنسرت کارن دمیرچیان یا هامالیر شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی مجتمع ورزش و کنسرت کارن دمیرچیان یا هامالیر شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی مجتمع ورزش و کنسرت کارن دمیرچیان یا هامالیر شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی مجتمع ورزش و کنسرت کارن دمیرچیان یا هامالیر شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی مجتمع ورزش و کنسرت کارن دمیرچیان یا هامالیر شهر ارمنستان کشور ایروان
  • سرگرمی مجتمع ورزش و کنسرت کارن دمیرچیان یا هامالیر شهر ارمنستان کشور ایروان


مجتمع ورزش و کنسرت کارن دمیرچیان یا هامالیر

نام سرگرمی

After Karen Demirtchian Sport and Concert Complex

نوع سرگرمی

تئاتر و کنسرت و سینما

ساعت بازدید

روزهای دوشنبه تا جمعه به صورت 24 ساعته, روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

Tsitsernakaberd Park, Yerevan 0013, Armenia

این مجموعه با نام رسمی کارن دمیرچیان یکی از زیباترین مجموعه های ورزشی دنیا می باشد. از این مجموعه به نام هامالیر نیز یاد می شود، هامالیر در زبان ارمنی به معنی مجتمع است و انتخاب این نام برای مجتمع های بزرگ در ارمنستان بسیار رایج می باشد. این مجموعه افسانه ای دو سالن اصلی، یک سالن کنسرت و یک سالن ورزشی را در دل خود جای داده. از دیگر امکانات هامالیر می توان به سالن کنفرانس هایاستان (Hayastan) اشاره کرد، سالنی بسیار بزرگ و پهناور و مناسب برای انجام نشست های سیاسی.

گام های اولیه و افتتاحیه
هامالیر در سال 1983 برای اولین بار درب های خود را به روی علاقمندان گشود اما پس از دو سال فعالیت در سال 1985 به دلیل بروز حادثه آتش سوزی بسیار مخربی بسته شد. ساختمان آن با آسیب هایی جدی روبرو گردید از این رو فعالیت بازسازی آن به صورت گسترده ای آغاز شد و انجامش دو سال به طول انجامید. سرانجام پروژه مرمت و بازسازی مجموعه در سال 1987 به پایان رسید و هامالیر در پایان همان سال و البته این بار با پتانسیل برگزاری کنسرت ها و رویدادهای ورزشی افتتاح گردید. این بنا توسط گروهی از معماران ارمنی نظیر تارخانیان، خاچیکان و پغوسیان طراحی شد، طراحی شگرف که اثری ماندنی و جذاب را خلق نمود. این مجموعه منحصربه فرد همانند الماسی درخشان در دل دامنه های تیتسرناکابرد (Tsitsernakaberd) خودنمایی می کند و با افتخار به زیبایی هایش می بالد. از مجموعه هامالیر در سال 1987 و در دوران اتحاد جماهیر شوروی قدردانی و ستایش شد و جایزه دولتی شوروی به عنوان گران قیمت ترین پاداش موجود در کشور به این مجموعه به پاس معماری شگرف و طراحی چشم نوازش اعطا گردید. 

نامگذاری مجموعه
در تاریخ بیست و هفتم اکتبر سال 1999 مجلس ملی ارمنستان مورد حمله قرار گرفت، از این حمله به عنوان تیراندازی مجلس سال 1999 نیز یاد می شود. در اثر این حملات هشت نفر کشته شدند که هفت نفر از آنها مقامات عالی رتبه و یک نفر از آنها روزنامه نگار بودند. از معروف ترین آنها می توان به رئیس سابق پارلمان ارمنستان، کارن دمیرچیان نام برد، شخصی محبوب که به پاس زحماتی که برای ساخت این بنا کشیده، نامش را بر روی مجموعه نهادند. 

افتتاحیه مجدد مجتمع ورزشی و کنسرت کارن دمیرجان در قرن بیستم
در تاریخ نهم اکتبر سال 2005 مجموعه به قیمت 5.7 میلیون دلار به شرکت بامو هولدینگ (BAMO Holding)، یک سازمان روسی فروخته شد. قبل از آن رئیس جمهور اسبق روبرت کوچاریان کسی که با فروش مجتمع موافقت نمود نام آن را تغییر داد. بعد از این موافقت ها یک سرمایه 10 میلیون دلاری برای سه سال آینده آن تعیین شد. بازسازی های این مجموعه با هزینه ای بالغ بر 42 میلیون دلار 3 سال به طول انجام شد و بعد از آن به مرکز برگزاری ورزش های مدرن و کنسرت ها تبدیل گردید. تاریخ سی و یکم اکتبر سال 2008 مصادف با دومین افتتاحیه این مجموعه بود. افتتاحیه ای باشکوه با حضور دولتمردان بزرگ و همراه با برگزاری کنسرت ها و نمایش های اسکی روی یخ. 

طراحی و سالن ها
طراحی این بنا با الهام از تصویر پرنده ای که در حال گشودن بال هایش برای برخاستن از زمین و پرواز بر فراز رشته کوه های ارمنستان است، انجام شده، تصویری زیبا و جذابی که در همان نگاه اول کاملا درکش خواهید کرد. از یکی از جذاب ترین بخش های این مجموعه می توان به تریبون چرخشی آن با ظرفیت 1200 نفر اشاره کرد، تریبونی با قابلیت اتصال به دو سالن های دیگر مجتمع برای افزایش صندلی. به طور کلی این مجتمع دارای پنج سالن اصلی و یک مرکز اجتماع می باشد. سالن ها شامل سالن ورزشی، سالن کنسرت، سالن کنفرانس هایاستان و سالن آرگیشتی هستند. 
مرکز اجتماع این مجموعه در ورودی آن قرار گرفته و مساحت 1300 متر مربعی را پوشش می دهد، بسیاری از میهمانی های کاری، نمایشگاه ها و نمایش ها در این مکان تنظیم می شوند. سالن ورزشی آن با ظرفیت 7000 نفر و مساحت 3785 متر مربعی میزبان برگزاری نمایش ها، کنسرت ها و فعالیت های ورزشی است. البته ناگفته نماند که یک تریبون چرخشی با ظرفیت 1008 نفر نیز برای افزایش ظرفیت در مواقعی اضطراری در این مجموعه وجود دارد. سالن بزرگ آن یک پیست پاتیناژ معروف به ملکه یخ با مساحت 1800 متر مربعی را در دل خود جای داده، پیستی شگفت انگیز که در تمام سال پذیرای علاقمندان می باشد، هزینه استفاده یک ساعتی از این میدان البته با ارائه کارت شناسایی 2000 درام خواهد بود. سالن کنسرت مجتمع که از آن به عنوان سالن کوچک نیز یاد می شود با ظرفیت 2000 نفر در فضایی به مساحت 1275 متر مربعی گسترانیده شده. این سالن به پیشرفته ترین امکانات صوتی و سیستم نورپردازی تجهیز گردیده. به طور کلی این مجموعه میزبان برگزاری کنسرت های کوچک و میهمانی ها می باشد. از دیگر بخش های این مجموعه می توان به سالن کنفرانس هایاستان اشاره کرد، این سالن فوق العاده با فضایی آرام و نورپردازی ملایم به مدرن ترین تجهیزات از شرکت های برتر صنعتی اروپایی مزین گردید، سالنی بی نظیر و مناسب برای برگزاری جلسات علمی، کنفرانس ها، سمینارها و اجلاس های بین المللی. در ماه مه سال 2009 ارمنستان میزبان برگزاری مسابقات جهانی بوکس جوانان بود، مسابقاتی که بررسی ها و مذاکرات مربوط به آن دقیقا در همین سالن کنفرانس انجام می شود. سالن آرگیشتی این مجموعه در مجاورت سالن کنفرانس هایاستان قرار گرفته، مکانی عالی برای برگزاری ضیافت ها و میهمانی ها.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

تفریحات نزدیک به مجتمع ورزش و کنسرت کارن دمیرچیان یا هامالیر

دیدنی های نزدیک به مجتمع ورزش و کنسرت کارن دمیرچیان یا هامالیر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید