• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی جزایر کو یائو شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر کو یائو شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر کو یائو شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر کو یائو شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر کو یائو شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر کو یائو شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر کو یائو شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر کو یائو شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر کو یائو شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر کو یائو شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر کو یائو شهر تایلند کشور پوکت


جزایر کو یائو

نام سرگرمی

Koh Yao Islands

نوع سرگرمی

جزیره

شهر


می توان از کو یائو نوی و کو یائو یای (Koh Yao Yai) به عنوان یک جفت جزیره بزرگ در وسط خلیج فانگ نا نام برد، جزایری رویایی که در فاصله ای یکسان تا پوکت و کرابی قرار گرفته اند. گرچه این جزایر علی الخصوص کو یائو نوی در حال توسعه و پیشرفت بسیار سریعی اند اما بازهم آرامش خود را حفظ نموده و به عنوان پناهگاهی ساکت پذیرای میهمانان برای گریز از شلوغی های پوکت می باشند. در سال 2002 پس از آنکه کو یائو نوی موفق به کسب جایزه (World Legacy Award) به دلیل تلاش مردم محلی آن در حفظ محیط زیست شد، نظر کل جهان را به خود جلب نمود. در این جزیره زیبا و بکر بستر لازم برای انجام فعالیت هایی نظیر ماهیگیری، قایقرانی، غواصی با لوله تنفسی، پیاده روی و شنا فراهم می باشد. گرچه در کو یائو نوی امکانات و خدمات بانکی ارائه نمی شود اما خدمات اینترنتی، رستوران و چندین مغازه در آن وجود دارد. پس اگر قصد رفتن یا اقامت در این جزیره را دارید همراه داشتن پول نقد را فراموش نکنید. با توجه به اینکه اهالی این جزیره دارای اعتقاداتی خاص هستند و احترام به سنت ها در میان آنها امری بسیار مهم به شمار می آید پس مراقب پوششتان باشید و با لباسی مناسب در آنجا ظاهر گردید.

چگونگی دسترسی به کو یائو 
سفرهای یک روزه به یائو نوی با قایق های بلند تایلندی از طریق اسکله بنگ رونگ (Bang Rong) در سواحل غربی پوکت امکان پذیر است. از فرودگاه با گرفتن یک تاکسی و پیمودن مسیری 25 دقیقه ای به اسکله خواهید رسید. برای دسترسی به اسکله از جاده (4027) غربی از بنای یادبود قهرمان حرکت کنید سپس به سمت راست بپیچید تا به تابلوهای راهنمای بنگ رونگ برسید. با دنبال کردن این تابلوها و پیمودن چند کیلومتر به اسکله خواهید رسید. این سفرهای یک ساعته روزانه از پوکت در ساعت 9:30، 12 و 17 با پرداخت تنها 50 بات انجام می شود. قایق ها با توقفی کوتاه در کو یائو یای به سمت کو یائو نوی حرکت می کنند. امکان اجاره قایق های بلند تایلندی نیز برای رفتن به یائو یای در اسکله آئو پو (Ao Po) وجود دارد.

چه کارهایی می توان در کو یائو نوی انجام داد
گرچه در یائو نوی جاذبه ای خاص یا مناظری خیره کننده وجود ندارد و این مکان در 20 سال گذشته تغییر جز افزایش چندین موتر سیکلت نداشته اما جائیست که می توان در اطرافش آرامش واقعی را تجربه نمود. رانندگی در جاده های آرام آن و تماشای خانه های چوبی، بوفالوها و درختانی که در وسط دریا سربرافراشته اند قطعا جذاب خواهد بود. غرق شدن در زمان در این جزیره کالا طبیعی است و وقتی واردش می شوید اصلا متوجه گذشت زمان نخواهید شد. می توانید ساعت ها از هم صحبتی با گروه های کوچک و استراحت در لانج ها و سالاهای کوچک لذت ببرید. 
سواحل عمدتا در کرانه های غربی قرار گرفته اند در حالیکه کرانه های شرقی محل قرار گرفتن شالیزارهای برنج و مانگروها هستند. همچنین تعدادی رستوران و بار در امتداد خط ساحلی وجود دارد و فقط یک دهکده کوچک در نزدیکی اسکله با تعدادی فروشگاه محلی همراه با ساختمان های دولتی نظیر مدرسه، بیمارستان، ایستگاه پلیس، اداره برق و دفتر پستی یافت می شود. برای رفتن به اطراف جزیره می توان یک موتور سیکلت را با پرداخت 200 بات برای نصف روز اجاره نمود یا از توک توک استفاده کرد. امکان اجاره قایق های پارویی از برخی از فروشگاه های محلی وجود دارد، قایق هلیی که حتما در خانه های ییلاقی و هتل محل اقامتتان نیز یافت می شوند و می توان با آنها سفری یک روزه به جزیره زیبای (Koh Hong) را تجربه نمود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

تفریحات نزدیک به جزایر کو یائو

دیدنی های نزدیک به جزایر کو یائو

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید