• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی غواصی در پوکت شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی غواصی در پوکت شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی غواصی در پوکت شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی غواصی در پوکت شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی غواصی در پوکت شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی غواصی در پوکت شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی غواصی در پوکت شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی غواصی در پوکت شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی غواصی در پوکت شهر تایلند کشور پوکت


غواصی در پوکت

نام سرگرمی

Diving in Phuket

نوع سرگرمی

غواصی و اسکوبا

شهر

نرخ قیمت ورودی

لوکس

غواصی با لوله تنفسی فعالیتی بسیار مهیج است که اغلب در خلیج های محافظت شده اطراف پوکت خصوصا در صخره های سواحل پاتونگ، کارون و کاتا انجام می شود. اجاره تجهیزات لازم نظیر لوله، ماسک و باله از طریق فروشگاه های اطراف جزیره به صورت یک روزه امکان پذیر خواهد بود. سفرهای یک روزی و نیم روزی در جزایر اطراف پوکت نظیر جزیره راچا یای (Racha Yai)، جزیره کای (Koh Khai) و جزیره فی فی نیز ارائه می شوند. تورهای گردشگری با قایق های تندروی بسیار ارزان با ظرفیت 65 نفر برای هر قایق موجودند. اما اگر هیچ کدام از گزینه های ذکر شده برایتان کافی نبود به جزایر سیمیلان (Similan Islands) واقع در فاصله 68 کیلومتری تا سواحل غربی استان فانگ نا و دقیقا در شمال پوکت بروید، جزیره ای بهشت گونه که دارای تمیزترین آب های منطقه است، از این رو غواصی با لوله تنفسی در آن قطعا لذت بخش خواهد بود. این منطقه به عنوان یکی از برترین مناطق غواصی با لوله تنفسی در جهان زیستگاه های ماهی های بسیار زیاد و مرجان های نه چندان زیبا می باشد که به راحتی از سطح آب قابل مشاهده اند. رزرو این تورها از طریق تمام آژانس های پوکت امکان پذیر است اما قیمت های کمی متفاوند و پیشنهاد می شود خرید از آژانس های کوچکتر کنار جاده ای انجام شود زیرا آژانس های بزرگ تر هزینه های بیشتری را دریافت می نمایند. یک مینی بوس شما را از هتل محل اقامتتان بر می دارد. از پوکت تا اسکله فانگ نا تقریبا یک ساعت و نیم تا دو ساعت راه دارید. سپس از اسکله با قایق های موتوری به سمت جزایر خواهید رفت. در طی این سفر از سه تا چهار جزیره با توجه به شلوغی و برنامه های تنظیم شده دیدن خواهید کرد. به طور کلی انجام این سفر یک روزه هفت تا هشت ساعت طول می کشد.

می توان از پوکت به عنوان مرکز غواصی تایلند نام برد، سرزمینی زیبا که بیشتر مناطق مناسب غواصی در جزایر اطرافش قرار گرفته اند. دسترسی به این مناطق مستلزم پیمودن مسافتی کوتاه است از این رو تمام امکانات لازم نظیر قایق هایی متعدد و فروشگاه های متعدد برای رفاه حال علاقمندان به این فعالیت مهیج در پوکت و اکثرا در نزدیکی خلیج چالونگ یافت می شوند. صخره های اطراف این منطقه دارای شرایطی سالم و مناسب برای حیات مرجانان رنگارنگ و سخت می باشند. بسیاری از این مناطق دارای سطوح مختلف و مناسب برای غواصی تمام شناگران است اما برخی از آنها بسیار عمیقند. معروف ترین و شناخته شده ترین مقاصد غواصی در جزیره راچا یای (Racha Yai) یافت می شود، مقصدی فوق العاده با صخره های شیب دار و بیشه های مرجانی سخت متعدد. می توان از جزیره راچا نوی (Racha Noi) که در جنوب جزیره راچا یای قرار گرفته به عنوان جایگاه غواصان ماهر نام برد، عمق آب در کرانه این جزیره بیشتر و قدرت جریاناتش قوی تر است. به طور کلی غواصی در این جزیره نسبت به جزیره راچا یای کاملا متفاوت و بسیار حرفه ای و چالش برانگیز می باشد. جزیره آهکی دوک مای (Koh Doc Mai) که به صورت عمودی از بستر دریا سر برافراشته زیستگاه گونه های بسیار متنوعی از انواع ماهی ها و آبزیان می باشد، جاییکه با بازدید از آن فرصت طلایی دیدن کوسه پلنگی، مارماهی رنگین، هشت پا و لاک پشت برایتان فراهم می شود. بهترین زمان برای غواصی در آب های روشن و آبی پوکت از اواسط اکتبر تا ماه مه می باشد، ماه هایی که در بازه آنها شاهد روزهای بارانی و دریایی آرام خواهید بود و بستر لازم برای تجربه یک غواصی مهیج برایتان فراهم می شود. 

سواحل برتر کاتا یایی (Kata Yai) آنچنان آرام و ایمنند که ساعت ها می توان در آن غواصی نمود و لذت برد. این سواحل زیستگاه آبزیانی نظیر اسب دریایی، لوله ماهی های شبح و بیش از شش گونه متفاوت میگو، گاوماهی و بچه ماهی ها می باشد. بستر این مکان از اواخر اکتبر تا اوایل ماه مه برای غواصی بسیار مناسب خواهد بود. می توان از غواصی اسکوبا (Snuba diving) به عنوان ساده ترین و ایمن ترین راه برای انجام غواصی در پوکت نام برد. روشی محبوب در هاوایی، کارائیب، مکزیک و ژاپن. انجام این غواصی نیازمند داشتن هیچ گونه مدرکی نیست و افراد بالای هشت سال می توانند به راحتی آن را انجام دهند. 


غواصی آزاد

می توان از پوکت به عنوان قلب مرکز غواصی در تایلند نام برد، مرکزی نوظهور اما قوی که امروزه به صحنه غواصی آزاد در جنوب غربی آسیا تبدیل شده. این جزیره جادویی همچنین میزبات تنها مرکز آموزش مربی گری اِی آی دی اِی (AIDA Instructor Training Center) در منطقه می باشد. اغلب سفرهای غواصی با قایق های غواصی اسکوبا به مناطق غواصی محبوب انجام می شود اما انجام برخی از این سفرها در امتداد خط ساحلی نیز امکان پذیر است.


نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید