• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی جزایر سیمیلان شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر سیمیلان شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر سیمیلان شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر سیمیلان شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر سیمیلان شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر سیمیلان شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر سیمیلان شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر سیمیلان شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر سیمیلان شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر سیمیلان شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی جزایر سیمیلان شهر تایلند کشور پوکت


جزایر سیمیلان

نام سرگرمی

Similan Islands

نوع سرگرمی

جزیره

شهر

ساعت بازدید

در فواصل بین 15 اکتبر تا 15 مه به روی عموم باز است

وب سایت


در 84 کیلومتری شمال غربی پوکت سرزمینی جادویی آرمیده، سرزمینی که گویی تکه ای از بهشت است که در زمین جامانده و بودن در آن همانند بودن در هیچ نقطه ای از کره زمین نیست. سیمیلان یکی از محبوب ترین مجموع الجزایر دریای آندامان به شمار می رود، جزیره ای رویایی که عمده محبوبیتش را مدیون طبیعت بکر و آب های زلال و زمردی دریا و مناظر زیر آبی فریبنده اش می باشد. این جزیره کوچک جزو 10 مقصد برتر برای انجام غواصی در دنیا قرار دارد و یکی از بهترین انتخاب ها برای انجام سفرهای تفریحی با قایق و کشتی به شمار می رود. سیمیلان از کلمه سمبیلان (Sembilan) در زبان مالایی مشتق شده و به معنای نه می باشد. در واقع این مجوعه الجزایر نه جزیره کوچک به نام های کو با انگو (Koh Ba Ngu) شماره 9، کو سیمیلان (Koh Similan) شماره 8، کو پیو (Koh Payu) شماره 7، کو میانگ (Koh Miang) شماره 4، 5 و به عقیده برخی شماره 6، کو پی یِن (Koh Payan) شماره 3، کو پِیانگ (Koh Payang) شماره 2 و کو هه یانگ (Koh Hu Yong) شماره 1 می باشند و به عقیده برخی کو هین پوسار (Koh Hin Pousar) یا صخره کله فیلی (Elephant Head Rock) شماره 6 است. کو بون که در 17 مایل دریایی شمال کو با انگو قرار دارد قسمتی از پارک ملی سیمیلان به حساب می آید و که به صورت افتخاری شماره دهم این مجمع الجزایر را به خود اختصاص داده.  

لطفا توجه داشته باشید مجموع الجزایر سیمبلان در فواصل بین 15 اکتبر تا 15 مه به روی عموم باز است اما در شرایطی خاص احتمال تغییر در این تاریخ وجود دارد. 

برجسته ترین ویژگی های سیمیلان
جزایر سیمیلان همانند جزایر آهکی کرابی یا خلیج فانگ نا چشم اندازهای و مناظر خیره کننده ای ندارد. اما چه چیزی این جزیره را به بهشتی محبوب در میان گردشگران تبدیل کرده؟ این جزایر جادویی میزبان جنگل های استوایی اغواکننده با گونه هایی بی نظیر مانند بامبو، خیزران و جک فروت می باشد. علاوه بر این جاندارانی نظیر مکاک های دم دراز یا مکاک خرچنگ خوار، میمون برگی یا لنگور، سنجاب ها، خفاش ها، مارکولک و پرنده های متعددی در این بهشت گرمسیری زندگی می کنند. اما از مهم ترین ویژگی ها و شگفتی های برجسته سیمیلان می توان به سواحل شنی، آب های زلال و صخره های مرجانی بسیار زیبای آن اشاره کرد. البته این زیبایی های فقط به سطح آب ختم نمی شود و مناظر زیر آبی این جزیره خود دنیایی از شگفتی اند. می توان از این جزیره علاوه بر خانه حیوانات و گونه های گیاهی عجیب به عنوان زیستگاه مرجان هایی خاص نام برد، مرجان هایی که در هیچ جای دنیا یافت نمی شوند. آب های شفاف و کریستالی، طبیعتی بکر و دست نخورده، مرجان ها و ماهی های رنگارنگ و صخره های باشکوه همگی از عواملیند که سیمیلان را به بهشتی خارق العاده برای علاقمندان به غواصی و شیرجه تبدیل نموده اند. 

چگونگی دسترسی به جزایر سیمیلان
لطفا توجه داشته باشید هیچ سرویس قایق قانومندی برای تردد گردشگران به این جزیره وجود ندارد و در طی فصول خلوت یعنی از ماه های مه تا اکتبر قایق ها بسته به شرایط آب و هوایی یافت می شوند. نزدیکترین راه برای دسترسی به سیمیلان اسکله تاپ لامو (Thap Lamu) در منطقه تای موآنگ (Thai Muang) در خلیج فانگ ناست. اسکله ای که قایق ها با پیمودن مسیری سه ساعتی از طریق آن به جزایر سیمیلان می رسند. اما برای تجربه هیجان و ماجراجویی بیشتر می توان از قایق های محلی برای رفتن به جزایر سیمیلان استفاده نمود، قایق هایی که سوار شدن بر آنها گرچه هیجان انگیز است اما اصلا سریع نیستند و رسیدن به مقصد با آنها بیشتر زمان می برد. هیچ تضمینی وجود ندارد که این قایق ها هر روز در اسکله یافت شوند. هزینه ورودی به پارک نیز 200 بات می باشد. 
امکان تنظیم سفرهای یک روزه به جزایر سیمیلان از طریق پوکت و کائو لاک (Khao Lak) نیز امکان پذیر خواهد بود. سفرهایی که زمان رسیدن به مقصد در آنها بین 45 تا سه ساعت بسته به نوع قایق انتخابی تخمین زده شده است. می توان از سفرهای یک روزه به عنوان انتخابی بسیار محبوب برای علاقمندان به غواصی و ماهیگیری نام برد، سفرهایی که برای 4 روز در پوکت تنظیم می شوند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

تفریحات نزدیک به جزایر سیمیلان

دیدنی های نزدیک به جزایر سیمیلان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید