• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی شهر قطر کشور دوحه
  •  موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی شهر قطر کشور دوحه
  •  موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی شهر قطر کشور دوحه
  •  موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی شهر قطر کشور دوحه
  •  موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی شهر قطر کشور دوحه
  •  موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی شهر قطر کشور دوحه
  •  موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی شهر قطر کشور دوحه
  •  موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی شهر قطر کشور دوحه
  •  موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی شهر قطر کشور دوحه


موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی

نام مرکز دیدنی

Sheikh Faisal Bin Qassim Al Thani Museum

نوع مرکز دیدنی

موزه و گالری هنر

کشور

شهر

ناحیه

اطراف شهر

ساعت بازدید

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9:00 الی 16:00, جمعه از ساعت 14:00 الی 19:00, شنبه از ساعت 10:00 الی 18:00

وب سایت

آدرس

Al Samriya Street, Doha, Al Rayyan Municipality, Qatar

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی یکی از بزرگترین موزه های خصوصی در جهان است که ارزش بازدید را دارد و بسیاری از آثار زیبا را در خود جای داده است. این موزه منحصر بفرد که در سال 1998 در قلعه بزرگ قطر در مزرعه السامریه تاسیس شد، دارای نمای بیرونی با شکوهی است که مردم را از سراسر جهان به خود جذب می کند. شیخ فیصل، بنیانگذار این موزه یکی از برجسته ترین رهبران تجارت خاورمیانه است که علاقه زیادی به جمع آوری آثار هنری و مهم جهانی دارد. مجموعه های نادر و گرانبهای این موزه حاصل سفرهایی است که شیخ فیصل طی 50 سال گذشته در چندین کشور انجام داده است. بدیهی است که نگاه شیخ فیصل نسبت به سنت، فرهنگ، تاریخ و حقانیت، به ویژه در حفظ عرف اسلامی و قطر در مجموعه های استثنایی این موزه نمایان شده است. با حمایت اتحادیه کشورهای عربی، مرکز عربی رسانه های جهانگردی در سال 2012 عنوان ارزشمند "میراث هویتی" را به شیخ فیصل اهدا کرد. 
موزه شیخ فیصل یک منبع بسیار ارزشمند برای محققان، دانشگاهیان و مدارس است و همچنین یک مقصد گردشگری یک روزه در نوع خود می باشد. در این موزه چهار مجموعه با مضمون خاص وجود دارد که شامل میراث قطر، هنرهای اسلامی، ارز سکه و وسایل نقلیه است که بیش از 15000 اثر از تمام قاره ها را در بر می گیرد. هر مجموعه دارای زیرمجموعه های دیگری است که باعث شود این موزه به عنوان گنجینه ای از نسخه های خطی عربی، هنرهای زیبا، فسیل های منحصر به فرد، مجسمه های ماقبل تاریخ، کتاب های مقدس، اتومبیل های قدیمی، منسوجات اسلامی، سکه های کمیاب و همچنین بزرگترین مجموعه خصوصی نظامی جهان معرفی شود. وزارت هنر، فرهنگ و میراث این موزه را به عنوان یکی از بناهای تاریخی قطر و همچنین به عنوان بخشی از فعالیت های "پایتخت فرهنگی قطر" در سال 2010 انتخاب کرد. تیم متصدی موزه نمایشگاه های زیادی را فراتر از دیوارهای آن به نمایش گذاشته اند و در ژوئیه سال 2012 نمایشگاه ویژه ای را به نام "زیبایی واژه ها" برگزار کرده که بیش از 100 نوع خوشنویسی اسلامی متمایز را گرامی داشته است. این نمایشگاه در دهکده فرهنگی کاتارا برگزار شد و در آن از مجموعه های ارزشمند موزه استفاده شد. سپس با همکاری دانشگاه آمریکایی شارجه، نمایشگاه "زیبایی واژه ها" در شارجه، امارات متحده عربی به نمایش درآمد. 
مجموعه گسترده وسایل نقلیه متشکل از یک اتومبیل بخار تاریخی مربوط به اواخر قرن 19، مدل های دسوتو (Desoto) دهه 1940، مدل های ارزشمند فورد تی (Ford T)، مدل های بیوک (Buick) از نیمه اول قرن بیستم و وسایل نقلیه سرویس دوج است. از موارد برجسته موجود در موزه می توان به محل اعتراف به گناه چوبی، خانه ای کامل از شهر قدیمی دمشق، بیوک مدل 1938، سر فسیل شده دایناسور، هواپیمای مدل قدیمی، اتومبیل های قدیمی فرمول 1، قرآن 2 سانتی متری و غیره اشاره کرد. بازدید کنندگان ممکن است از دیدن یک مزرعه طاووس و یک اصطبل اسب در داخل محل موزه متعجب شوند. آموزش اسب سواری برای بزرگسالان و کودکان توسط مربیان حرفه ای ارائه می شود و بازدید کنندگان واجد شرایط این فرصت را خواهند داشت که به تنهایی سوار اسب شوند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی

تفریحات نزدیک به موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید