• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  برج های برزان شهر قطر کشور دوحه
  •  برج های برزان شهر قطر کشور دوحه
  •  برج های برزان شهر قطر کشور دوحه
  •  برج های برزان شهر قطر کشور دوحه
  •  برج های برزان شهر قطر کشور دوحه


برج های برزان

نام مرکز دیدنی

Barzan Towers

نوع مرکز دیدنی

معماری

کشور

شهر

ناحیه

اطراف شهر

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

آدرس

Muhammed, Qatar

برج های سر به فلک کشیده برزان که به نام برج های قلعه ام صلال محمد نیز شناخته می شوند، برج های دیده بانی هستند که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده و در سال 1910 توسط شیخ محمد بن جاسم آل ثانی بازسازی شدند. این برج ها که قبلا به عنوان برج دیده بانی ساخته شده بودند، در شهرداری ام صلال محمد بنا شده و به شکل "T" ساخته شده اند. 
این برج ها یک ساختمان مستطیل شکل با سه طبقه و همچنین دارای یک پلکان خارجی هستند که به عنوان یک سبک معماری استثنایی در منطقه خلیج فارس در نظر گرفته می شوند. همچنین خانه های بزرگ و مدرنی وجود دارد که در یک طرف برج ها قرار دارند در حالی که در طرف دیگر خانه های موقت وجود دارد. عمارتی که در کنار برج ها دیده می شود یک خانه مستحکم است که متعلق به امیر قطر می باشد. واحه ای بی نظیر و مملو از سرسبزی، درختان نخل، یک رودخانه و حیوانات نیز در پشت برج ها یافت می شود. 
البرج الشرقی (برج شرقی) هم اکنون کاملا مرمت شده و دارای سه طبقه فوقانی، میانی و زیرزمینی است. برج های برزان، به زبان عربی "مکان مرتفع"، دارای 16 متر ارتفاع هستند که برای یک برج کاملا مناسب است. این بنا در اوایل قرن بیستم توسط امیر قطر ساخته شده است تا مراقب غواصان مروارید باشد، و همچنین به عنوان رصدخانه ای برای رویت هلال ماه و مراقبت از کشتی های نزدیک به ساحل عمل کند. 
برج های برزان دارای دیواره هایی به عرض یک متر، به ویژه در پایه هستند و بیشتر توسط پشت بندها، زره پوش و تقویت می شوند. یک برج دارای پله های عظیم و برج دیگر دارای مخروط است. این دیوارها مشابه ساخت دیوارهای قلعه زوباره با ترکیب و ادغام قطعات خام سنگ های مرجانی با سنگ آهک و سپس چسباندن این دو با ملات گل ساخته شده است. پس از خشک شدن ملات، سپس دیوارها را با گچ می پوشاندند.
سقف برج های برزان از چهار لایه ساخته شده است که با چندین تیر چوبی (دانچال) شروع شده و برای محافظت از آن ها با قیر پوشانده شده است. لایه ای از نوارهای بامبوی بافته شده نیز تیرهای چوبی را می پوشاند. همچنین یک لایه بسیار متراکم از گل و شبکه ای از شاخه های درختان کرنا برای محافظت از برج ها در برابر آفتاب در فصول گرم به آن افزوده شده است. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این روش در ساخت فرسب ها (architraves) است، و استفاده از تیرهای چوبی دانچال که با طناب نگه داشته می شوند باعث افزایش چسبندگی گچ و ملات گل می شود. 
برج برزان 24 ساعته به روی بازدیدکنندگان باز است و برای بازدید فقط باید وارد دروازه شوند. چندین مکان دیدنی نزدیک برج مانند قلعه ام صلال، محل اقامت محمد بن جاسم آل ثانی و سایر برج های اضافی قلعه ها از آنجا که املاک خصوصی هستند، برای بازدید کنندگان بسته هستند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به برج های برزان

تفریحات نزدیک به برج های برزان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید