• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه شهر قطر کشور دوحه
  •  دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه شهر قطر کشور دوحه


دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه

نام مرکز دیدنی

Katara Cultural Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

کشور

شهر

ناحیه

اطراف شهر

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

آدرس

Gabheera (Mandana) Near katara Gulabsingh Pratapgarh, 230402, الدوحة، Qatar

این دهکده فرهنگی که در زمین های ساحلی بازسازی شده در ساحل شرقی بین مروارید قطر و وست بی (West Bay) در شمال دوحه قرار گرفته است، در سال 2010 به مناسبت پایتخت فرهنگی سال جهان عرب افتتاح شد. این دهکده فرهنگی به منظور بازگرداندن شکوه فرهنگ قطر از طریق معماری مرسوم طراحی شده است و شامل فعالیت های زیادی می شود. این پروژه حدود 82 میلیون دلار هزینه داشته که شامل ساخت مراکز میراث، سالن اپرا، کتابخانه ها، سالن آمفی تئاتر، گالری های هنری و سایر مراکز آکادمیک می شود، البته به این فهرست باید کافه ها، موزه، سایر موسسات تجاری، مناطق سبز و مرکز اطلاع رسانی را نیز اضافه کرد. 
کل مجموعه کاتارا به صورت تلفیقی از سبک معماری شرقی و یکپارچه با مضمونی عاشقانه ساخته شده است، که کاملا متفاوت از بیشتر ساختمان های فرهنگی جدید و جذاب دوحه در سایر نقاط شهر می باشد. رویایی که مدت ها توسط شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر دنبال می شد، تأسیسات و ساختمان های کاتارا عمدا به طور تصادفی و با هدف جلوه دادن و احساس یک فریج قطری مرسوم ساخته شده است. کاتارا به غیر از اینکه مکانی برای گردهمایی دانشمندان و هنرمندان است، هدف آن تأکید و ارتقای آگاهی فرهنگی در قطر و افزایش انرژی های هنری از طریق اداره سازمان ها، جوامع و امکانات مختلف آن است. 
طراحی کاتارا، که برای تجسم معماری سنتی قطر ساخته شده است، از طریق کارناوال ها، رویدادهای اجتماعی، همایش ها، نمایشگاه ها و کنسرت ها محیطی مناسب را برای فعالیت های خلاقانه فرهنگی، فکری و هنری ایجاد کرده است.
پروژه کاتارا به مناطق مختلفی تقسیم شده و بازدیدکنندگان می توانند در منطقه اصلی کاتارا که به سبک کوچه های سنتی قطر ساخته شده است، قدم بزنند. اولین منطقه آن شامل 37 ساختمان به سبک سنتی سازمان ها و جوامع مختلف است. این شامل انجمن هنرهای زیبای قطر، انجمن مهندسان قطر، مرکز هنرهای تجسمی، مرکز فرهنگی کودکان، انجمن عکاسی قطر، فرهنگستان موسیقی قطر و انجمن تئاتر است. علاوه بر این، منطقه اصلی کاتارا شامل یک سوق صنایع دستی، بازار کتاب، یک مرکز رسانه ای، چندین مرکز دانشگاهی، کافی شاپ، مناطق سبز و مراکز اطلاعاتی و همچنین دسترسی به یک ساحل خصوصی است. برای دسترسی به ساحل عمومی الیزوا به پرداخت هزینه نیاز است اما ارزش بازدید را دارد. منطقه دوم دارای بهترین رستوران های بین المللی است که غذاهای متنوع و عالی با طعم های اصلی خاورمیانه و مشهورترین غذاهای جهان را به بازدید کنندگان ارائه می دهد. چاکلیت (پاریسی) سافرون لژ (هندی)، استراحتگاه عثمانی سوکار پاشا (ترکی)، کافه تراب خان فاروک (مصری) و مامیگ (ارمنی) برخی از این رستوران ها هستند. 
ساختمان های مسکونی و فروشگاه های خرده فروشی مناطق سوم و چهارم را با چشم انداز عالی از ویلاها، مرکز خرید و سایر موسسات تجاری تشکیل می دهند. 
دهکده فرهنگی کاتارا در شمال دوحه در منطقه وست بی واقع شده است و دو ورودی دارد. ورودی اول آن یک دروازه روبروی مرکز نمایشگاه دوحه می باشد که از طریق آن به صورت رایگان می توان وارد شد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه

تفریحات نزدیک به دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید