• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 9 تجربه عالی در جزایر قناری آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۱۲/۱۹   تعداد بازدید : 2814   گروه مطلب : ایده های سفر


با 9 تجربه عالی در جزایر قناری آشنا شوید

مجمع الجزایر قناری متعلق به اسپانیا است و در اقیانوس اطلس در 99 کیلومتری غرب مراکش واقع شده است. جزایر اصلی آن تنریف، گرن کاناریا، فوئرتونتورا، لانزاروته، لا پالما، لا گومرا و ال هیرو هستند. اگرچه همه آنها منشا آتشفشانی دارند، اما هر جزیره از نظر چشم انداز و حتی فرهنگ خود بسیار متمایز است. تجربیاتی که در انتظار شماست بسیار زیاد و به اندازه خود جزایر متنوع هستند، که از تماشای ستارگان و بالا رفتن از آتشفشان ها گرفته تا آفتاب گرفتن در سواحل سفید و سیاه، کاوش در غارها و موزه زیر آب را شامل می شود. جزایر قناری همچنین دارای یک زبان منحصر به فرد است که می توانید به آن گوش دهید، نوشیدنی و غذاهای عالی، لباس محلی و رقص متمایز از دیگر ویژگی های این جزایر هستند. 
این تنوع زیاد دلیلی است که من بارها و بارها از جزایر قناری بازدید می کنم و در هر سفر چیزهای جدید و شگفت انگیزی را کشف می کنم. شما در اولین نگاه عاشق جزایر قناری خواهید شد و می خواهید تا آنجا که ممکن است، درست مثل من آن را کاوش کنید. برای شروع، ما فهرستی از بهترین تجربیات هر جزیره را تهیه کرده ایم.

1. رصد ستارگان در زیر صاف ترین آسمان شب اروپا
جزایر قناری دارای برخی از صاف ترین و تاریک ترین مناظر آسمان شب در جهان هستند. این پدیده دانشمندان را به این جزایر جذب کرده است و باعث ایجاد رصدخانه ها و تلسکوپ های تخصصی در تنریف، لا پالما و لاگومرا شده است. اما در سال های اخیر، شکل جدیدی از سفرهای تفریحی به نام گردشگری نجومی (Astro Tourism) برای افراد آماتور مشتاق، ظهور کرده است. می توانید برای تجربه ای متفاوت از حضور در این سواحل و مناظر خارق العاده، به تماشای ستارگان بروید. در تمام سکوهای مشاهده، متخصصان شما را راهنمایی می‌ کنند و برایتان توضیح می‌ دهند که چگونه و از کجا بهترین مناظر از صورت‌ های فلکی را مشاهده کنید.
لاگومرا ممکن است یکی از کوچک‌ ترین جزایر قناری باشد، اما مسیری برای تماشای ستارگان ارائه می‌دهد که از میرادور سزار مانریک (Mirador Cesar Manrique) شروع می‌شود و پس از گذر از میرادور السانتو (Mirador El Santo) به میرادور د الوجرا (Mirador de Alojera) منتهی می‌ شود. کهکشان راه شیری را طوری که قبلا هرگز ندیده اید تماشا کنید. 
لا پالما دارای بزرگترین تلسکوپ نوری مادون قرمز جهان است که در بالای کوه روک دلوس موچاچوس (Roque de los Muchachos) قرار دارد. یک تور با راهنما را از قبل رزرو کنید و لباس گرم به همراه داشته باشید. با توجه به ارتفاع، شب ها حتی در تابستان نیز هوا بسیار دلپذیر است. 
اگر به طور اتفاقی برای گذران تعطیلات خود به تنریف رفتید، اینجا نیز خوش شانس خواهید بود و تجربه ای عالی از رصد ستاره ها خواهید داشت. پارک ملی تید با ارتفاعی به اندازه روک د لوس موچاچوس لا پالما، یک مکان میراث جهانی، دارای سکوهای رصدی در کوه ایزانا و بالای خود آتشفشان است. 

1. رصد ستارگان در زیر صاف ترین آسمان شب اروپا


2. سواحل سفید یا سواحل سیاه: جایی که می توانید از هر دو لذت ببرید
جزایر قناری به دلیل قرار گرفتن در سواحل آفریقا، تقریبا در تمام طول سال از آفتاب و آب و هوای گرم برخوردار هستند. این یکی از دلایلی است که چرا آنها یک مقصد تعطیلات محبوب برای مجردها و خانواده ها هستند.
به دلیل منشا آتشفشانی آنها، شما انتخاب عالی از سواحل سفید و سیاه دارید. بهانه نیاورید؛ سواحل سیاه کثیف نیستند و شن و ماسه آنها به خوبی ماسه های سفید است، بدون سنگ یا سنگریزه و فقط رنگ متفاوتی دارند.
برای سواحل سفید با کیلومترها تپه های ماسه ای، به گرن کاناریا و تفرجگاه ماسپالوماس در جنوب جزیره بروید. تپه‌ ها منطقه‌ ای حفاظت‌ شده هستند که فانوس دریایی در یک انتهای آن قرار گرفته و فعالیت‌ های تفریحی آبی فراوانی در امتداد آنها وجود دارد.
معروف ترین سواحل سیاه را می توان در تنریف و لانزاروته یافت. حدود 10 ساحل سیاه در تنریف وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و هر کدام با دیگری متفاوت است. ساحل مورد علاقه من لوس گیگانتس (Los Gigantes) است، زیرا صخره های بازالتی که ساحل را محصور کرده اند، شبیه به غول هستند و همچنین یک شهر ساحلی جذاب است. 
سواحل سیاه لانزاروته، چهارمین جزیره بزرگ جزایر قناری نیز وجود دارند. چهار ساحل سیاه اصلی وجود دارد، اما آنها بیشتر برای لذت بردن از طبیعت وحشی مناسب هستند، نه برای شنا، زیرا می توانند نسبت به جزایر دیگر امواج بلندتری داشته باشند.

2. سواحل سفید یا سواحل سیاه: جایی که می توانید از هر دو لذت ببرید


3. پارک ملی تید (Teide) را کاوش کنید
برترین جاذبه تنریف بدون شک پارک ملی تید در مرکز جزیره است، جایی که آتشفشان پیک د تید (Pic de Teide) به ارتفاع 3660 متری می رسد. این یک آتشفشان فعال است و آخرین فوران آن در سال 1909 رخ داد. این پارک ملی یک سایت میراث جهانی و منطقه وسیعی است، بنابراین به شما توصیه می شود یک روز کامل را در اینجا سپری کنید. در اینجا از دیدن تشکیلات زمین شناختی بازالتی ناشی از جریان های گدازه باستانی شگفت زده خواهید شد که باعث شده کل منطقه شبیه منظره ای از ماه به نظر برسد. 
به تنهایی نیز می توانید از این جزیره بازدید کنید، اما بهتر است به یک تور با راهنما بپیوندید. اگر یک کوهنورد با تجربه و خوش اندام هستید، می توانید با استفاده از یکی از مسیرهای دسترسی، از آتشفشان بالا بروید. راه بسیار آسان تر و راحت تر برای رسیدن به قله از طریق تله کابین است. توجه داشته باشید که به دلیل تغییر سریع ارتفاع، ممکن است دچار ارتفاع زدگی شوید.
از مناظر، مناطق بکر، گیاهان منحصر به فرد (صنوبر قناری و ارس) و هیجان پیاده روی، روی یک آتشفشان فعال لذت ببرید.

3. پارک ملی تید (Teide) را کاوش کنید


4. توسط دره اوروتاوا مسحور شوید
برای یک تجربه بسیار متفاوت از طبیعت، به دره حاصلخیز اوروتاوا در تنریف سفر کنید. منبع آب فراوان آن، این امکان را برای ساکنان اولیه فراهم کرد تا نیشکر را در امتداد دامنه ها بکارند. به دنبال آن مزارع موز ایجاد شد که موز شیرین، کوچک و بسیار معطر قناری و همچنین سیب زمینی را تولید کرد.
شهر اوروتاوا جواهری کوچک از معماری و تاریخ است. به خانه‌ های مهاجران ثروتمند و اصلی نگاه کنید و از کازا د لوس بالکونز (Casa de Los Balcones) دیدن کنید، یک خانه موزه قرن هفدهمی با مبلمان اصلی که بینشی از زندگی مردم آن زمان ارائه می‌ دهد.
اگر زمان اجازه داد، در باغ گیاه شناسی قدم بزنید تا یکی از نمادین ترین گیاهان جزایر قناری را ببینید؛ درختان اژدهای یکصد ساله. پس از بازدید، متوجه خواهید شد که چرا الکساندر فون هومبولت، دانشمند، جهانگرد و گیاه شناس آلمانی زمانی که برای اولین بار به دره نگاه کرد، از حیرت به زانو افتاد. 

4. توسط دره اوروتاوا مسحور شوید


5. آیا غواصی می کنید؟ پس بازدید از موزه زیر آب جزایر قناری ضروری است
ممکن است بیشتر از 50 سال سن داشته باشیم، اما تعداد زیادی از ما غواصان مشتاق این بازدید هستیم، از جمله من. اگر غواصی می‌ کنید، لذت ویژه‌ جزیره لانزاروته، تماشای موزه آتلانکو در نزدیکی پلایا بلانکا را از دست ندهید. این تنها موزه زیر آب در اروپا است که مملو از 35 مجسمه در اندازه واقعی از جیسون دی کیرس تیلور است که در کف اقیانوس، آرام گرفته‌ اند. باید ببینید تا باور کنید. 
تورهای غواصی برای غواصان با تجربه و مبتدیان به طور یکسان در دسترس است. حتی می توانید هنگام غواصی بدون تجهیزات به پایین نگاه کنید و مجسمه ها را ببینید، اما به خوبی غواصی در عمق آب نیست.

5. بازدید از موزه زیر آب جزایر قناری


 زیباترین و رویایی ترین جزایر جنوب اقیانوس آرام



6. فرهنگ قومی، آهنگ و رقص در پوئبلو کاناریو
جزایر قناری ممکن است متعلق به اسپانیا باشد، اما فرهنگ بسیار متفاوت و حتی زبان متفاوتی دارند. در اینجا خواهید دید که خانه های معمولی چگونه هستند، لباس های سنتی چگونه است، و آهنگ ها و رقص های مردم چگونه است.
جایی بهتر از بازدید از پوئبلو کاناریو در لاس پالماس، پایتخت بزرگترین جزیره، گرن کاناریا نیست. این بنا که در وسط پارک دوراماس در مرکز شهر قرار دارد، ساخته‌ برادران مارتین - فرناندز د لا توره است که در سال 1930 برای بازسازی خانه‌ های معمولی و برانگیختن علاقه به تاریخ و فرهنگ جزایر قناری ساخته شد. 
خانه‌ های زیبا در اطراف یک حیاط ساخته شده‌ اند که هفته‌ ای دو بار گروه‌ های فولکلور رقص‌ و آوازهای جزیره‌ای خود را در آن اجرا می‌ کنند. این برادران همچنین مجسمه ساز و نقاش بودند و برخی از آثار آنها را در آنجا خواهید دید.
هنگامی که در لاس پالماس هستید، می توانید از موزه کازا کولون وگوئتا بازدید کنید، موزه ای واقع در خانه ای که کلمب در طول توقف خود در جزایر در سال 1492 در آن اقامت داشت. همچنین نمایشگاه هایی در مورد فرهنگ مردم جزایر قناری قبل از اسپانیا و ارتباط این جزایر با قاره آمریکا وجود دارد.
اگرچه جزایر قناری بخشی از اسپانیا هستند، اما منطقه معاف از عوارض گمرکی می باشد، بنابراین ممکن است بخواهید از بازدید خود از لاس پالماس برای خرید استفاده کنید تا زمانی که به یکی از چندین مرکز خرید یا به محله تاریخی تریانا بروید.

6. فرهنگ قومی، آهنگ و رقص در پوئبلو کاناریو


7. ببینید چگونه یک هنرمند یک جزیره را تغییر داد
سزار مانریک هنرمندی با استعداد بود که در سال 1919 در لانزاروته به دنیا آمد. او هم دوره پیکاسو و دالی بود، از آثار آنها الهام گرفت و مانند آنها نقاش، مجسمه‌ ساز و معمار بود که به تعریف منظره لانزاروته کمک کرد. سفر خود را با بازدید از بنیاد مانریک، که شامل خانه اوست و در یک حباب آتشفشانی ایجاد شده شروع کنید. می توانید از اتاقی به اتاق دیگر در چندین طبقه که همه در داخل غار آتشفشانی هستند قدم بزنید.
از تماشای باغ کاکتوس‌ های او لذت ببرید و شب‌ را ا در جیمز دل آگوا، محل برگزاری کنسرت و کلوپ شبانه برقصید.
در سرتاسر جزیره، نقاشی های دیواری موزاییکی مانریک را به اضافه چندین اسباب بازی و مجسمه بادی خواهید دید.
زمانی که در لانزاروته هستید، به یک تجربه دیگر از تماشای آتشفشان و غار بروید. از تونل آتشفشان لا کرونا بازدید کنید که به نام کوئوا د لوس وردس (Cueva de Los Verdes) شناخته می شود. با چندین کیلومتر طول، این تونل و مناظر آن از جالب ترین ها در جهان هستند. نترسید، دچار ترس از فضای تنگ نمی شوید.

7. ببینید چگونه یک هنرمند یک جزیره را تغییر داد


8. با طوطی ها در پارک موضوعی تنریف خوش بگذرانید
پارک لورو، واقع در حومه سانتا کروز پایتخت تنریف، یک پارک موضوعی باغ وحش با مساحت 33 جریب است. این پارک با 4 هزار طوطی از 350 گونه، بزرگترین مجموعه طوطی در اسارت در جهان را در خود جای داده است. استخرهایی برای دلفین ها، فضاهای سرپوشیده برای پنگوئن ها و آکواریوم هایی از ماهی های عجیب و غریب در آن وجود دارد.
این مکان به یکی از پربازدیدترین جاذبه های تنریف تبدیل شده است که سرگرمی و آموزش را برای افراد در هر سنی به خصوص برای کودکان فراهم می کند.

8. با طوطی ها در پارک موضوعی تنریف خوش بگذرانید


9. یک روز را در تاینی ال هیرو بگذرانید
ال هیرو کوچکترین جزایر قناری است و دنیایی برای خودش است. برای گشت و گذار در این جزیره، لباس شنا و وسایل پیاده روی همراه داشته باشید که با چشم اندازهای متنوع و نفس گیرش شما را تحت تاثیر قرار می دهد. چندین مسیر پیاده‌ روی از شما دعوت می‌ کنند تا در میان سایه‌ های درختان ارس به دلخواه خود قدم بزنید. حتی ممکن است تعدادی از درختان جادویی گارو را در جزیره ببینید.
چارکو آزول یک استخر طبیعی آب شور است که توسط یک طاق بازالتی دیدنی از اقیانوس اطلس جدا شده است. سکوهای آفتابی چوبی به شما امکان استراحت و حمام آفتاب را در فاصله بین غوطه ور شدن در آب آرام استخر می دهند.
با بازدید از شهر قدیمی والورده و اکوموزه گینه با تاریخ و فرهنگ جزیره آشنا شوید. این موزه شامل چندین خانه با آثار و نمایشگاه‌ هایی از ساکنان اصلی جزیره، بیمباچ ها (Bimbaches) است.
شما به راحتی می توانید از لاگومرا، تنریف یا گرن کاناریا از طریق کشتی یا پرواز روزانه به ال هیرو برسید. تقریبا تفاوتی در قیمت وجود ندارد.

9. یک روز را در تاینی ال هیرو بگذرانید


در نهایت چند کلمه در مورد غذا. غذای روزانه مردم جزایر ماهی یا گوشت کبابی است. باید به پاپا آروگاداس اشاره کرد که به معنی سیب زمینی چروکیده است. خاک آتشفشانی جزایر طعم و رنگ خاصی به سیب زمینی می دهد. این سیب زمینی ها کوچکتر، سفید و کمی شیرین هستند و به طور سنتی در آب نمک با پوست پخته می شوند و بدون پوست با سس تند خورده می شوند. 

منبع: travelawaits





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید