• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۹/۱۸   تعداد بازدید : 4595   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت

شهر کویت پایتخت و بزرگترین شهر در کشور کویت است.
این شهر در ساحل جنوبی کویت در خلیج فارس واقع شده است.
تا اکتبر سال 2020، جمعیت شهر کویت حدود 4.1 میلیون نفر بوده است.
مساحت این شهر 200 کیلومتر مربع است.

حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت


شهر کویت در سال 1613 در کشور مدرن کویت تاسیس شد. 
در سال 1716، بنی اتوب (یک اتحادیه قبیله ای از قبایل عرب) در کویت مستقر شدند. در زمان ورود آن ها، کویت محل زندگی تعدادی ماهیگیر بود و در اصل به عنوان یک دهکده ماهیگیری فعالیت می کرد.
این شهر برای مدت طولانی تنها مکان پرجمعیت مهم در کشور بود.
کویت مرکز ساخت قایق در منطقه خلیج فارس بود و در اواخر قرن 18 و 19، کشتی های ساخته شده در کویت عمده تجارت بین بنادر هند، آفریقای شرقی و دریای سرخ را انجام می دادند.

حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت

نفت در سال 1936 در آنجا کشف شد و تا سال 1953، این کشور به بزرگترین صادر کننده نفت در خلیج فارس تبدیل شد.
این شهر با داشتن هتل های مدرن و ساختمان های آسمان خراش اداری، به سرعت به یک مرکز اداری، تجاری و مالی شکوفا تبدیل شد که امکانات بانکی آن از بزرگترین خدمات بانکی در خاورمیانه بود. 
هنگام حمله عراق به کویت و اشغال آن (از اوت 1990 تا فوریه 1991) در جریان جنگ خلیج فارس، نیروهای عراقی به طور سیستماتیک منابع غذایی، کالاهای مصرفی، تجهیزات و سایر دارایی های منقول شهر کویت را سلب کردند و بسیاری از ساکنان این شهر از کشور گریختند.

حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت

امروزه شهر کویت دارای اقامتگاه های مجلل بسیار، پارک، باغ و همچنین خیابان های پر درختی است که ترافیک سنگینی دارند. 
برج های کویت گروهی از سه برج باریک در شهر کویت است که بر روی یک دماغه در خلیج فارس بنا شده اند. آن ها ششمین و آخرین گروه در سیستم بزرگتر برج های آبی کویت بودند که از 34 برج تشکیل شده است (33 برج آب را ذخیره می کنند و یکی از آن ها تجهیزات را در خود جای داده است) و به سبکی متفاوت با پنج گروه دیگر ساخته شده اند. برج های کویت در ماه مارس سال 1979 به طور رسمی افتتاح شدند و به عنوان یک نشانه و نماد کویت مدرن شناخته می شوند.

حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت

برج آزادی یک برج مخابراتی با ارتفاع 372 متر در شهر کویت، دومین سازه بلند کشور و سی و نهمین ساختمان بلند جهان است. پس از اتمام ساخت آن در سال 1993، نام برج آزادی بر آن گذاشته شد که نمادی از آزادی کویت از عراق بود. این برج در دسترس عموم گردشگران قرار ندارد، هرچند که مجموعه ساختمان متصل به برج دفاتر دولتی را در خود جای داده است.

حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت

سوق المبارکیه یک سوق (بازار) در کویت است و یکی از قدیمی ترین سوق ها در این کشور می باشد که قبل از کشف نفت مرکز تجارت بود. این بازار حداقل 200 سال قدمت دارد و در زمان حمله عراق به کویت در سال 1990 آسیب دید. ولی بعدا بازسازی شد و دوباره رنگ و بوی سنتی خود را بازیافت.


 حقایق جالب و خواندنی درباره ترکیه



حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت

مسجد جامع در شهر کویت واقع شده است و بزرگترین و رسمی ترین مسجد این کشور می باشد. مساحت مسجد 45 هزار مترمربع است، که ساختمان آن 20 هزار متر مربع را شامل می شود. نمازخانه اصلی از هر طرف 72 متر عرض دارد و دارای دربهایی از جنس چوب ساج و 144 پنجره برای تامین روشنایی است.

حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت

کلیسای جامع مقدس خانواده یک کلیسای جامع کاتولیک رومی در شهر کویت می باشد که در سال 1961 ساخته شده است. این کلیسا حاوی مجسمه ای از بانوی عرب است که نسخه ای کوچکتر از مجسمه چوبی سال 1949 می باشد که در کلیسای کاتولیک در احمدی کویت تقدس یافت.

حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت

مرکز فرهنگی شیخ جابر آل احمد (JACC) که به طور غیررسمی به خانه اپرای کویت معروف است، یک مرکز فرهنگی مهم در کویت می باشد که در جاده خلیج فارس و در پایتخت کویت واقع شده است. اینجا بزرگترین مرکز فرهنگی و سالن اپرای خاورمیانه می باشد.

حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت

مرکز فرهنگی شیخ عبدالله آل سالم یک مجموعه فرهنگی واقع در شهر کویت و متعلق به امیری دیوان است. این مرکز شامل شش بخش اصلی موزه تاریخ طبیعی، موزه علوم، موزه فضایی، موزه علوم اسلامی عربی، مرکز هنرهای زیبا و فضاهای خارجی معروف به قلمرو عمومی می باشد. مرکز فرهنگی شیخ عبدالله آل سالم یک محوطه 18 هکتاری است که آن را به بزرگترین مجموعه موزه جهان تبدیل می کند.

حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت

پارک الشهید بزرگترین پارک شهری کویت است و یک پلت فرم کاملا یکپارچه فرهنگی با آثار هنری و معماری پیشرفته است. آمفی تئاتر پارک دارای بخش های مختلفی مانند باغ ها، پیاده روها، موزه ها، مکان های نمایشگاهی، تئاترهای فضای باز و مراکز اجرایی برای کنسرت های موسیقی، اجراهای نمایشی، نمایشگاه های هنری و سایر رویدادهای فرهنگی می باشد. 

حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت

جزیره سبز یک جزیره مصنوعی در ساحل تفرجگاه شهر کویت است که در سال 1988 افتتاح شد و یکی از جاذبه های گردشگری محبوب و اولین جزیره مصنوعی در منطقه خلیج فارس است. 

حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت

برج ال حمرا یک آسمان خراش در شهر کویت است که بلندترین ساختمان در کشور کویت و بیست و سومین ساختمان بلند در جهان است. 

حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کویت

نام این شهر از واژه عربی کوت به معنای "قلعه" گرفته شده است. 
دینار کویت دارای بالاترین ارزش واحد ارزی در جهان است. نفت تقریبا نیمی از تولید ناخالص داخلی و 90 درصد درآمد صادرات و درآمد دولت را تشکیل می دهد. 
کویت دارای آب و هوای بیابانی گرم با تابستان های بسیار طولانی و به شدت داغ و زمستان های معتدل و کوتاه است. این یکی از داغترین شهرها در تابستان بر روی زمین است.
طوفان شن و ماسه گاهی اوقات در مدت تابستان از سمت بادهای شمالی رخ می دهد. طوفان شن و ماسه می تواند در هر زمانی از سال رخ دهد ولی بیشتر در فصل تابستان و کمتر در فصل پاییز اتفاق می افتد. 

منبع: justfunfacts





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید