• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


جاذبه های پنهان شهرهای سراسر دنیا که از وجودشان بی خبرید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۷/۱۸   تعداد بازدید : 3630   گروه مطلب : دیدنی ها

لندن
تالار موسیقی ویلتون (Wilton's Music Hall) در نزدیکی تاور هیل (Tower Hill) به خاطر نمایش های زنده اش، مناسبت های غیر منتظره و بار بسیار خوب ماهوگانی (Mahogany Bar)، خانه دنیس سرور (Dennis Severs' House) در اسپیتال فیلدز (Spitalfields) نزدیکترین جای کثیف زندگی قرن هجدم لندن که می توان دید و موزه ترسناک جراحی قدیمی لندن (Old Operating Theatre) در ساوت وارک (Southwark) جاییکه می توان در آن قدیمی ترین میزهای جراحی به همراه دیگر وسایل جراحی به جامانده در اروپا را در آن دید.   

تالار موسیقی ویلتون (Wilton's Music Hall)


پاریس
جواهرهای پنهان پایتخت فرانسه شامل کلیسای سنت اتیان دو مونت که حرم سنت ژون وییِو (Eglise St-Etienne-du-Mont)، حامی مقدس پاریس که شهر را از تهاجم آتیلای هون در سال 451 نجات داد، بنیاد لوکوربوزیه (Fondation Le Corbusier)، مجموعه ای از استادیو و خانه های نوگرا و باغ گیاه شناسی (Jardin des Serres d'Auteuil) که شمال خانه های درختی گرمسیری باشکوه، درختان نخل، مکانی برای پرندگان و چند استخر با ماهی های کپور ژاپنی و گلهای ارکیده، آزالیا، گیاهان آبدار و سرخس را در خود جای داده است. 

حرم سنت ژون وییِو (Eglise St-Etienne-du-Mont)


رم
یکی از متخصصان گردشگری رم پیشنهاد می دهد که به جای رفتن به پمپئی با طی کردن مسیری نیم ساعته به استیا آنتیکا (Ostia Antica)بروید. شهری قدیمی که به شدت حفاظت شده و هنوز هم از سالن تئاتر آن برای بازی ها و کنسرت ها در طول فصل تابستان استفاده می شود. همچنین پیشنهاد می شود که به معجزه معماری یعنی کلیسای سنت چارلز در چهار چشمه (San Carlo alle Quattro Fontane)، گورستان پروتستان و کلیسای سان کلمنت (church of San Clemente) یکی از مکان های ارزشمند رم که کمتر دیده شده سری بزنید.  

کلیسای سنت چارلز در چهار چشمه (San Carlo alle Quattro Fontane)


نیویورک
بهترین موزه کوچک نیویورک اگر نمی خواهید به شلوغی برخورد کنید فریک کالکشن (Frick Collection) می باشد که با آثار عالی و استادان اروپایی پر شده است. همچنین می توانید از هایلاین (Highline) دیدن کنید که پارکی عالی با منظره شگفت آور رودخانه هادسون و خیابان آرتور در برانکس (Bronx) جاییکه ایتالیایی هایی که به حومه های شهر نقل مکان کرده اند آخر هفته ها برای خرید محصولات مورد علاقه خود به آنجا می آیند. 

فریک کالکشن (Frick Collection)


آمستردام
موزه پیانولا (Pianola Museum) به علت کنسرت های عجیب و غریب خود، جاییکه تماشاچیان به دور پیانویی بدون نوازنده می نشینند و به نواخته شده آثار گوش فرا می دهند، کلیسای خانگی قرن هفدهمی (Ons' Lieve Heer op Solder) که بازسازی شده و موزه مقاومت (Museum of the Resistance) که نگاهی اجمالی به زندگی در هلند تحت اشغال نازی و جنبش مقاومت زیرزمینی دارد.

موزه پیانولا (Pianola Museum)


ادینبرگ
دانبارز کلوز (Dunbars Close) باغ مخفی مهبوت کننده و آرامش بخشی درست در کنار رویال مایل (Royal Mile) است و کلیسای مریم مقدس که به دست جورج گیلبرت اسکات ساخته شده است. شیشه های این کلیسا نیز توسط سر ادواردو پائولوزی یکی از بنیانگذاران هنر پاپ بریتانیایی رنگ آمیزی شده. 

دانبارز کلوز (Dunbars Close)


بارسلونا
در شهری که پر از موزه است موزه فردریک مرس (Museu Frederic Marès) یکی از ویژه ترین هاست. در آن اتاقی پر از کلید، اتاق دیگری پر از عصا و لوازم آقایان را خواهید یافت. دیوارها با ساعت ها، سلاح ها و لوازم مذهبی پر شده اند. هرچند جذاب ترین قسمت سالا د لِس دیورژنز (Sala de les Diversions) است که کابین های شیشه ای اش پر از سرباز، جعبه های موسیقی، تئاترهای کاغذی و بازی های تخته ای می باشد. رسینتی مودرنیستا (Recinte Modernista) که یک مجتمع بیمارستانی می باشد که در باغی آرام جا خوش کرده یکی دیگر از دیدنی های پنهان این شهر است.  

موزه فردریک مرس (Museu Frederic Marès)


ونیز 
جواهرهای پنهان پالازو گریمانی (Palazzo Grimani) یکی از کاخ های عالی خصوصی رنسانس است که بعد از 27 سال ترمیم در سال 2008 بازگشایی شد. فراموش نکنید حتما سوار گوندولا شوید. 

جواهرهای پنهان پالازو گریمانی (Palazzo Grimani)


ریو دو ژانریو 
تالاب رودریگو ده فریتس (Lagoa Rodrigo de Freitas)، تالابی جادوییست که در آخر هفته ها پر از کسانی که برای پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری به آن می آیند. پدرو ده سال (Pedra do Sal) یا آفریقای کوچک جاییست که پارتی های زنده سامبا هر دوشنبه شب از ساعت 7 عصر برپا می شود. پرایا ورملها (Praia Vermelha) نیز یکی از دراماتیک ترین سواحل ریو دو ژانریو می باشد.  

تالاب رودریگو ده فریتس (Lagoa Rodrigo de Freitas)


 مقاصد گردشگری شگفت انگیز که نمی دانستید وجود خارجی دارند



فلورانس
بازار مرکزی فلورانس را از دست ندهید. این بازار سر پوشیده در کنار کلیسای سن لورنزو قرار دارد و پر از مواد غذایی لذیذ می باشد. در واقع برخی از فروشنده های این بازار این مواد را با کشتی به سراسر دنیا ارسال می کنند. برای خرید پنیر و گوشت دودی به بارونی (Baroni)، برای روغن زیتون گوجه فرنگی خشک شده و دیگر عجایب مدیترانه ای به کونتی (Conti) بروید. اگر می خواهید بدانید که یک فلورانسی واقعی وقتی که گرسنه است چه می خورد سری به نربون (Nerbone) که یک دکه شلوغ غذا فروشیست بزنید.

بازار مرکزی فلورانس


هنگ کنگ
پیشنهاد می شود که سفری به جزیره کوچک یم تین سای (Yim Tin Tsai) داشته باشید. یم تین سای به معنای زمین نمک کوچک است که ساکنانش زمانی از این راه زندگی خود را می گذراندند. در قرن نوزدهم تمام آنها به مذهب کاتولیک گرویدند و کلیسای سن ژوزف را که بارها بازسازی شد را ساختند. هرچند خانه های روستای متروکه از جذابیت های اصلی اینجا می باشد.  

جزیره کوچک یم تین سای (Yim Tin Tsai)


دوبرونیک
بهترین راه برای فرار از خرد شدن در داخل دیوارهای شهر گشت و گذار با قایق به سمت لوکروم (Lokrum) است. همراه با یک لیدر یک تور نیم روزی (3 ساعته) شما را از ورودی قلعه لوریه ناتس (Lovrijenac Fortress) درست در خارج دیوارهای شهر، نزدیک دروازه پیله (Pile Gate)، چرخ زدن در اطراف دیوارهای قرون وسطایی دوبرونیک و سپس به سمت جزیره سرسبز کوچک لوکروم جاییکه در ساحل بتینا توقف می کنید و برای غواصی با لوله های تنفسی و کاوش در باغ گیاه شناسی اش وقت می گذرانید.

قلعه لوریه ناتس (Lovrijenac Fortress)


پراگ
پیشنهاد می شود که مسیر 15 دقیقه ای را به سمت قلعه ویشهراد (fort of Vyšehrad) با مترو بپیمایید. جاییکه خانه یکی از قدیمی ترین ساختمان های به جامانده پراگ یعنی روتاندا آو سن مارتین (Antonín Dvořák) از قرن یازدهم است. قبرستانش نیز مکان ابدی اشخاص مشهور چکی نظیر رمان نویس کارل چاپک (Karel Čapek)، ستاره اپرا امی دستین (Emmy Destinn) و آنتونی دوراک (Antonín Dvořák) می باشد. 

قلعه ویشهراد (fort of Vyšehrad)


توکیو
برای تجربه توکیوی قدیم به سمت قطار شرق رفته تا به یاناکا (Yanaka) برسید. این مکان با وجود زمین لرزه ها و بم گذاری های زمان جنگ تقریبا دست نخورده باقی مانده است و یکی از محله های محبوب می باشد. یک دوچرخه از توکیو اجاره کنید و به کشف کوچه های ساکت با خانه های چوبی، دکه های قدیمی، مقبره ها، قبرستان مشهورش و نسل جدیدی از صنایع دستی کاران جوانی که مغازه هایی برای خود برپا کرده اند، بپردازید. مکان های برجسته و قابل ذکر شامل سونومیتسو (Sonomitsu) که یک کارگاه کوچک کفاشی است، اسکای دِ بت هاوس (Scai the Bathhouse) که یکی از بهترین گالری های هنری مستقل توکیو می باشد و کافی شاپ کایابا (Kayaba Coffee) می باشند.  

اسکای دِ بت هاوس (Scai the Bathhouse)


دبی
برخلاف تصور همگان دبی نیز تاریخچه ای دارد. قدیمی ترین ساختمان های دبی در بخش ایرانی ها که بستکیها نام دارد تنها 5 دقیقه با موزه دبی فاصله دارد. دبی ساختمان های تاریخی کمی دارد چراکه بادیه نشینان در زمان برپایی خانه های خود چادرهایی از پشم بز می ساختند و صیادان مروارید در طول خور دبی از برگ درختان کاج برای خود خانه برپا می کردند. اولین ساختمان های محکم ساخته شده توسط بازرگانان ایرانی که از منطقه بستک در جنوب ایران بوند می باشد. کسانیکه این خانه های زیبا با برج های بادی (اولین فرم تهویه مطبوع هوا) را از گچ، مرجان و شن ساختند. این ساختمان ها تقریبا خراب شده بودند تا زمانیکه در یک دهه پیش دولت آنها را نجات داد و بسیاری از آنها را بازسازی کرد که امروزه به عنوان گالری هنری، کافه و هتل از آنها استفاده می شود. در ماه های خنک زمستان این بخش میزبان بازارهایی در کوچه های باریک خود می باشد.    




بانکوک 
خانه جیم تامپسون، جاسوسی آمریکایی که به طرز مشکوکی در سال 1967 در مالزی ناپدید شد در باغی شگفت انگیز قرار دارد. برای فرار از گرمای شهر می توانید یک روز را در کنار رودخانه چائو پرایا بگذرانید. از آنجاییکه رودخانه به سمت شمال می باشد کشتی از کنار برخی از بهترین چشم اندازهای بانکوک نظیر کاخ سلطنتی و معبد آرون، چند معبد و مسجد می گذرد.  

خانه جیم تامپسون


منبع: telegraph.co





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید