• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


برترین مقاصد گردشگری برای سفر در ماه اکتبر

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۵/۲۸   تعداد بازدید : 2887   گروه مطلب : ایده های سفر


مقاصد گردشگری برتر برای سفر در ماه اکتبر

آیا تصمیم گرفته اید امسال به سفرهای بیشتری بروید؟ چه تصمیم خوبی، ولی در انتخاب مقصد دچار مشکل هستید و نمی دانید کجا را انتخاب کنید؟ قطعا راه هایی آسان تر از جستجوی طولانی مدت در مجله ها و کتاب های راهنمای سفر وجود دارد، درست است؟ در این مقاله اطلاعات کاملا به روز و بسیار روان ارائه می شود و می توانید به راحتی مقصد مناسب خود را برای سفر پیدا کنید، مکان هایی با آب و هوای دلپذیر، تفریحات فراوان و آثار فاخر زیادی برای بازدید.
در ماه اکتبر، پاییز در نیمکره شمالی آغاز می شود و در نیمکره جنوبی هوا کاملا بهاری خواهد بود، در این ماه فستیوال های بسیار معروفی برگزار می شود که از سراسر دنیا، گردشگرانی برای شرکت در آن حضور دارند. اگرچه همیشه دلتان می خواهد هالووین را در شهر و خانه خودتان جشن بگیرید، اما نیم نگاهی هم به کارهای هیجان انگیزی که می توانید انجام دهید، داشته باشید. به طور مثال کمپ زدن در جنگل آمازون، رفتن به خیابان غذاهای آسیایی در تایوان، ایستادن در مقابل "در جهنم" در ترکمنستان، تفریحات و سفری شگفت انگیز برای شما خواهد بود.

1. ایالات متحده آمریکا
مراسم هالووین در هیچ جایی به خوبی آمریکا برگزار نمی شود، بچه ها و بزرگترها در حالی که لباس های مخصوص هالووین پوشیدند بازی معروف "تریک-تریت" را در خیابان ها انجام می دهند. خانه ها مثل بارها تزیین می شوند و کدو تنبل ها به صورت زیبایی حکاکی می شوند. جشن هایی با تم شبح نیز در سراسر این کشور برگزار می شود که از معروف ترین آن ها "هالوویین تو خالی خواب آور یک ماهه نیویورک" (New York’s month-long Sleepy Hollow Halloween) و "فستیوال اتفاقات تسخیر شده سیلم" (Salem’s Haunted Happenings) است، پس اگر در ماه اکتبر در آمریکا بودید، این فستیوال های تم وحشت را از دست ندهید. اگر زیاد به هالووین علاقه ندارید، نگران نباشید، چرا که آمریکا در پاییز بسیار تماشایی می شود. در شهرهایی چون سن فرانسیسکو، بوستون و شیکاگو شما می توانید حیرت انگیزترین رنگ های قرمز، زرد و کهربایی آمیخته شده در طبیعت را ببینید. همه این ها قبل از این است که به پارک های ملی سر بزنید، پارک ها سرسبزترین نقاط دنیا هستند، چشم انداز پارک یوسمیت کالیفرنیا در این موقع از سال، واقعا حیرت آور است. علاوه بر این، خیابان های خلوت و دمای مناسب در این ماه سال، حس خوبی به گردشگران می دهد.

1. ایالات متحده آمریکا


2. ارمنستان
علاوه بر معماری متفاوت، تاریخ حیرت انگیز، مناظر چشم نواز، غذاهای خوشمزه و افراد محلی خونگرم، ارمنستان یکی از اسرارآمیزترین مکان های دنیاست. این کشور در زمستان ها اندکی سرد می شود و در تابستان ها گرمای دلچسبی دارد، از این رو، سفر به آن در ماه اکتبر انتخاب بسیار خوبی است. در این زمان از سال هوا غیر مرطوب بوده و درخت ها از حرارت خورشید در تابستان به رنگ پاییز در آمده اند، منظره ای خیره کننده می سازد.
شما می توانید از منظره بسیار زیبای کوه آرارات که پوشیده شده از برف است لذت ببرید، این کوه، یک کوه آتشفشانی خاموش در مرز ارمنستان با ترکیه است. همچنین می توانید از صومعه گغارد دیدن کنید، میراث فرهنگی جهانی کشور ارمنستان و زیباترین مکان مذهبی این کشور. غذاهای خوشمزه قفقازها را امتحان کنید، غذاهای مثل دلمه برگ مو و یا باقلوای شیرین چسبناک. به علاوه فراموش نکنید که بر بالای آبشار زیبای موجود در شهر ایروان بنشینید و از منظره پایتخت ارمنستان لذت ببرید.

2. ارمنستان


3. اکوادور
معمولا مردم اکوادور را به خاطر شهرت جزایر گالاپاگوس می شناسند، اما این کشور به خودی خود نیز چیزهای زیادی برای گردش و تفریح دارد. اگر می خواهید آدرنالین زیادی ترشح کنید، به شهر بانوس سفر کنید و از تجربه های هیجان انگیز آنجا لذت ببرید، مثل تجربه رفتینگ در آب های سفید و یا آفرود سواری تا آبشار کالدرون. یک روز خود را صرف گشتن در صدها غرفه بازار اوتاوالو کنید و با محلی های آنجا برای خریدن سوغاتی چانه بزنید. علاوه بر این می توانید از تماشای معماری بسیار زیبای اسپانیایی شهر باستانی کوئنکا نیز لذت ببرید. از آنجایی که اکوادور دقیقا بر روی خط استوا قرار دارد (اکوادور در معنای لغوی یعنی خط استوا)، آب و هوا در این کشور در طول سال باثبات می باشد، بنابراین سفر به آن در ماه اکتبر تصمیم بسیار خوبی است، چرا که دانش آموزان نیز به مدرسه رفته اند و تعداد توریست ها کمتر می باشد. در این وقت از سال هوا خشک و دلپذیر است و همین موضوع باعث می شود دسترسی به جنگل های آمازون و تماشای حیات وحش جالب و مرموز آن، راحت تر باشد.

3. اکوادور


4. تایوان
معمولا تایوان به عنوان پر طرفدارترین و جذاب ترین مقصد گردشگری در آسیا شناخته می شود، چرا که آمیخته ای از  شهرهای بین المللی، معبدهای آرام و طبیعت و مناظر سرسبز و با شکوه است. در ماه اکتبر، با آمدن پاییز و با پشت سر گذاشتن تابستان داغ، هوا خنک تر شده (دمای هوا 22 تا 26 درجه سانتی گراد می شود). شایان ذکر است که بارندگی های موسمی در قسمت جنوبی این کشور در این ماه آغاز می شود.
تایوان شما را با امکانات مختلف خود شگفت زده می کند، می توانید در اینجا از تفریحات زیادی بهره مند شوید، غذاهای خوشمزه بخورید و از مناظر زیبای طبیعی لذت ببرید. می توانید دوچرخه سواری کنید و یا در دریاچه خورشید ماه، قایقرانی کنید، در مسیر 4.4 کیلومتری در کوه ها و دره ها تاروکو پیاده روی کنید و با آداب و رسوم قبایل بومی تایوان آشنا شوید. می توانید بهترین غذاهای خیابانی دنیا را در فروشگاه های بسیار شلوغ شهر تایپه پیدا کنید و یا در مزرعه های زیبای چای، از نوشیدن آن لذت ببرید.

4. تایوان


 مقاصد مناسب برای سفر بر اساس ماه تولد



5. ترکمنستان
ترکمنستان به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری کشف نشده و رمزآلود شناخته می شود، این کشور تاریخی چند هزار ساله دارد، از دوره اصل برنز تا جاده ابریشم و حتی دوره اخیر دیکتاتوری صفرمراد نیازوف. رییس جمهور فعلی این کشور، قربانقلی بردی محمدف تلاش دارد تا کارهای خشونت آمیز در کشور را به حداقل رسانده و راه را برای گردشگران از سراسر دنیا باز کند. سفر خود را در پایتخت امروزی این کشور، عشق آباد، آغاز کنید و از تماشای ساختمان های مرمری بسیار زیبا و مجسمه طلایی از رییس جمهور لذت ببرید. اگر برایتان مقدور است، از یکشنبه بازار معروف نیز دیدن کنید، بازار بزرگی در جاده ابریشم که تا بیابان ادامه می یابد. یکی دیگر از مکان های دیدنی دروازه جهنم در ترکمنستان می باشد که همیشه مزین به شعله های آتش است. بازدید از شهر باستانی و مخروبه کهنه‌ گرگانج (Konye-Urgench) را به هیچ وجه فراموش نکنید، جاذبه ای شگرف که بدون شک یکی از زیباترین نقاط آسیای میانه به شمار می رود. 

5. ترکمنستان


6. شیلی
می توان از شیلی با زیباترین طبیعت بر روی کره زمین، بهشتی برای دوست داران طبیعت نام برد، مقصدی جذاب که اکتبر بهترین ماهی است که می توانید چشم اندازهای درخشان این کشور را ببینید. در فصل بهار شیلی شکوفه باران می شود، سفر در اکتبر باعث می شود از سرما و رطوبت زمستان در امان باشید و با شلوغی تعطیلات تابستانه نیز مواجه نشوید. اگر شما می توانید گرما و عرق کردن را تحمل کنید، بهار در قسمت شیلیایی پاتاگونیا به همراه آسمان آبی و گل های رنگانگ بسیار زیباست. همچنین زمان مناسبی برای رفتن به بیابان آتاکاماست که یکی از خشک ترین و قدیمی ترین بیابان های جهان است. دما هوای قابل تحمل است و شب ها آسمان صافی دارد که زمان مناسبی برای رویابافی به دور از شلوغی و جمعیت است.

6. شیلی


7. بوتان
می توان از بوتان به عنوان یک کشور شاد، افسانه ای و عرفانی نام برد که 60 درصد مساحت آن را جنگل های ملی محافظت شده تشکیل می دهند و پلیس هایی با دستکش سفید ترافیکش را کنترل می کنند. علاوه بر این مقصد بسیار خوبی برای گردشگری است چراکه هر ساله تعداد گردشگران را محدود می کند. ماه اکتبر زمان بسیار مناسبی برای سفر به بوتان است چرا که روزهای آفتابی، روشن و صافی دارد. در پایتخت بوتان، تیمفو، می توانید از معبد بزرگ بودایی تاشین جی جونگ دیدن کنید و همچنین می توانید از کاخ پانگیا جونگ، واقع در شهر هیمالیایی پاناگیا که مربوط به قرن هفدهم میلادی است، بازدید کنید و بعد از آن، به صومعه آشیانه ببر که شهرت جهانی دارد و برفراز دره پارو قرار دارد، بروید.

7. بوتان

 
8. یونان
اگر می خواهید از آفتاب اکتبر لذت ببرید، هیچ جایی بهتر از یونان و جزایر زیبای آن پیدا نمی کنید. در این وقت از سال مسافرهای تابستانی رفته اند، هوا معتدل است و احتمال بارندگی کم. اگر به آبتنی علاقمندید می توانید در آبهای دریای اژه با دمای 23 درجه ای شنا کنید. غروب خورشید بسیار زیبای سانتورینی را ببینید، به منطقه تاریخی آکروتیری بروید، از چشم اندازهای زیبای کلدرا لذت ببرید، زندگی شبانه و سواحل بهشتی میکانوس را تجربه کنید، در کارگاه های سفالگری محلی سیفنوس قدم بزنید، به روستای قرون وسطایی کاسترو بروید و از صومعه سفید کریسی پیگی (Chrysopigi)  یا از صومعه صخره ای هوزو ویوتیزا (Hozoviotissa) دیدن کنید. توجه داشته باشید که همه این ها تنها بخشی از جاذبه های فراوان یونان است.

8. یونان


9. آلمان
می توان از فستیوال ماه اکتبر به عنوان دلیل اصلی برای سفر به آلمان در ماه اکتبر نام برد. یک فستیوال ملی 16 تا 18 روزه در مونیخ که از سال 1811 میلادی برگزار شده و امروزه در سراسر کشور آلمان برپا می شود. علاوه بر خوردن، نوشیدن و رقصیدن، می توانید از نمایش های رنگارنگ، اسب سواری و پوشیدن لباس های سنتی و گوناگون لذت ببرید. یادتان باشد که از سایر امکانات این پایتخت باواریایی هم استفاده کنید، از کاخ شاهانه نیمفنبورگ مربوط به قرن هجدهم دیدن کنید، به میدان مرکزی مارین پلاتز بروید و در هوف براهاوز آم پلاتز، نوشیدنی بنوشید. سفر به شهر تاریخی و فرهنگی برلین را از دست ندهید و از دیوار بزرگ نقاشی شده برلین، دروازه برندنبورگ، ریفستاگ و الکساندرپلاتز دیدن کنید.

9. آلمان


10. رومانی
رومانی، به خصوص شهر ترنسیلوانیا، کشوری که بیشترین حال و هوای هالووینی را دارد، همراه با قلعه های ترسناک شبح دار، کلیسای های برج مانند وهم آور و شهرهای دور افتاده قرون وسطایی. این کشور زادگاه برام استوکر دراکولاست. شایان ذکر است که دمای هوا در رومانی در ماه اکتبر، به خصوص در ارتفاعات، کمی گرمتر از حد انتظار می باشد، اما رنگ های زیبای پاییزی شما را بر سر ذوق می آورد. همزمان با تغییر رنگ برگ ها، ظاهر شهرهای مختلفی چون ویسکری، براسو، سیبیو و حتی بخارست نیز عوض و درختان رنگانگ و زیبا می شوند.

10. رومانی


منبع: intrepidtravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید