• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


9 مکان دیدنی که قبل از نابود شدن همیشگی باید آنها را دید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۵/۶   تعداد بازدید : 16251   گروه مطلب : دیدنی ها

سیاره ما پر است از مناظری باور نکردنی و موجوداتی شگفت انگیر، اما دخالت انسان تهدیدی است برای از بین رفتن برخی از شگفت انگیز ترین مناظر طبیعی با شکوه موجود در آن. چه بر اثر بالا آمدن سطح آب دریاها و یا قطع دسته جمعی درختان، شکار بی رویه حیوانات، حفر زمین و یا ازدیاد بیش از حد جمعیت، چشم انداز منابع طبیعی زمین به طور چشمگیری در حال تغییر است. این احتمال وجود دارد که انسان های امروز، جزو اندک افرادی باشند که قادر خواهند بود تا برخی از این مقصدهای جادویی را تماشا کنند.
برخی از این مکان ها قرار است در قرن پیش رو به کلی محو شوند، برخی هم احتمالاً تا 15 سال آینده ناپدید خواهند شد. برای همین توصیه می شود که با برنامه ریزی و بستن کوله بار سفر، از این مکان های الهام بخش و زیبا تا پیش از اینکه برای همیشه ناپدید شوند بازدید کنید. روزهای عمر برخی از این مکان ها به شماره افتاده است.


پارک ملی گلیشیر، ایالت مونتانا، آمریکا

پارک ملی گلیشیر، ایالت مونتانا، آمریکا

پارک ملی گلیشیر در ایالات مونتانا خانه ای بکر برای جنگل ها، مراتع کوهستانی، کوه های ناهموار و سرسخت، دریاچه های دیدنی و جذاب و همینطور صدها مایل مسیر پیاده روی است، اما برجسته ترین نکته این مکان از همان نامش، به معنی یخچال های طبیعی مشخص است. متاسفانه از یخچال های طبیعی 150 ساله ای که در میانه های قرن نوزدهم در این پارک ملی وجود داشته است، امروزه تنها 25 مورد بیشتر باقی نمانده است. دانشمندان تخمین زده اند که در صورتی که اگر تغییرات آب و هوای کره زمین با همین روند کنونی ادامه پیدا کند، این تعداد یخچال طبیعی هم ممکن است تا سال 2030 میلادی به کلی از بین بروند.


ونیز، ایتالیا

شهر ونیز در کشور  ایتالیا

شهر شناور روی آب شاید برای همیشه شناور نماند. قرن هاست که شهر ونیز بر روی پایه های چوبی خودش در حال غرق شدن است و تاکنون نشانه ای از توقفی در این روند دیده نشده است. شدت یافتن فرونشستن پایه های این شهر موجب می شود تا سطح آب دریا بالا آمده و منجر به وقوع سیل شود. این موضوع تهدیدی جدی برای مرگ کانال های دیدنی این محل می باشد. البته طرح های ابتکاری بسیاری برای حفظ و شناور نگه داشتن ونیز در حال انجام است اما با این حال میان هواشناسان اختلافاتی وجود دارد که آیا این اقدامات به اندازه کافی برای نجات این شهر کافی خواهند بود یا نه.


دریای مرده، اردن، فلسطین

دریای مرده، اردن، فلسطین

صدها سال است که گردشگران به دیدار دریای سیاه می روند و مجذوب گذشته تاریخی آن شده و حتی گزارش هایی از قدرت شفا بخشی آن اعلام شده است. ولی به نظر می رسد که این دریا هر چیزی را هم درمان کرده باشد، نتوانسته خودش را درمان کند. ترکیبی از دلایل دخالت های انسانی و فاکتورهای زمین شناسی مختلفی باعث شده اند تا سطح آب این دریا به سرعت سقوط کند. تا کنون این دریا در حدود یک سوم حجم خود را از دست داده و حدود 25 متر از ارتفاع آب آن کاسته شده که بیشترین این مقدار در 40 سال اخیر رخ داده است. اگر هیچ تغییری به وجود نیاید، دریای مرده تا 50 سال آینده به کلی ناپدید خواهد شد.


دیواره بزرگ مرجانی، استرالیا

دیواره بزرگ مرجانی، استرالیا

عظیم ترین سیستم صخره مرجانی در جهان و تنها موجود زنده ای که از فضا هم قابل مشاهده است در معرض خطر جدی انقراض قرار دارد. در گزارش پر سر و صدایی که در ماه مارس 2016 منتشر شد اظهار شده که این تپه دریایی در حال مواجه با پدیده گسترده سفید شدن است که دلیل آن، گرم شدن آب اقیانوس می باشد. آلودگی، ماهیگیری های غیر قانونی و انواع عوامل دیگر موجب شده تا کارشناسان پیش بینی کنند که این تپه مرجانی تا سال 2030 ممکن است با آسیبی بازگشت ناپدیر رو به رو شود.


دروازه جهنم مشهور به دِروزه، ترکمنستان

دروازه جهنم مشهور به دِروزه، ترکمنستان

دروازه برزخ در کشور ترکمنستان، در حقیقت حاصل اشتباه در یک آزمایشی علمی بوده که در سال 1971 انجام شد. تیمی از دانشمندان شوروی سابق به دنبال ذخایر گاز طبیعی، یک سکوی حفاری را راه اندازی کردند. این دکل به سمت دهانه بزرگ آتشفشانی سقوط کرد و ناپدید شد. ترس دانشمندان از گسترش یافتن گاز سمی متان آنها را بر آن داشت تا دهانه آن را آتش بزنند. آنها در ابتدا امید داشتند که این آتش سوزی پس از چند ساعت خاموش خواهد شد، اما این شعله همچنان در حال سوختن است. ولی تا کی؟ مشخص نیست که چه زمان این دوزخ به صورت طبیعی خاموش خواهد شد.


9 مکان دیدنی که قبل از نابود شدن همیشگی  باید  آنها را دید



جنگل بارانی، ماداگاسکار

جنگل بارانی، ماداگاسکار

بیش از 90 درصد از حیات وحش ماداگاسکار را در هیچ کجای زمین نمی توان پیدا کرد اما اکوسیستم های گوناگون این جزیره به طور جدی در معرض خطر فعالیت های انسان قرار گرفته است. بیش از 90 درصد از جنگل های بکر این جزیره از زمان رسیدن انسان ها به این محل در حدود 2.350 سال پیش نابود شده است. جنگل زدایی های شایع، کشاورزی های تخریب کننده و شکار بیش از حد، به این معناست که بسیاری از گونه های خارق العاده ماداگاسکار از بین خواهند رفت، برخی بیش از اینکه حتی کشف بشوند.


کشور مالدیو

کشور مالدیو

عکس های مالدیو همیشه یک جزیره بهشت مانند و بسیار قابل توجه را نشان می دهند. آب های فیروزه ای، سواحل شنی سفید رنگ و استراحتگاه های لوکس همگی اسبابی برای به وجود آوردن یک سفر رویایی هستند. اما آینده پست ترین کشور جهان از لحاظ ارتفاع، اصلاً رویایی به نظر نمی رسد چرا که ممکن است مردمانش اولین ملتی باشند که توسط پدیده بالا آمده سطح آب دریاها بلعیده خواهند شد. در 100 سال آینده ممکن است مالدیو به جایی غیر قابل سکونت تبدیل شود و صدها هزار نفر از شهروندان آن مجبور به تخلیه کشورشان بشوند.


کویر نمک سالاردو ییونی، کشور بولیوی

کویر نمک سالاردو ییونی، کشور بولیوی

دشت های نمک کشور بولیوی مسیری دلچسب، زیبا و رویایی بوده و یکی از مقصدهای مورد علاقه اینستاگرام بازها می باشند. این منطقه پر هیبت و الهام بخش به عنوان ذخیره لیتیومی نیمی از جهان ایفای نقش می کند که مشکل این کویر درست در همین موضوع نهفته است. چرا که این ماده یک جز حیاتی در تولید باتری های لیتیومی است که امروزه تقاضای بالایی برای آنها وجود دارد. دشت های دست نخورده نمک ممکن است به زودی به افسانه ها بپیوندند چون که استخراج ماده لیتیوم به طور فزاینده ای در حال رشد است.


جزایر گالاپاگوس، کشور اکوادور

جزایر گالاپاگوس، کشور اکوادور

جزایر گالاپاگوس به عنوان یکی از مشهور ترین محیط های دست نخورده روی کره زمین شناخته می شوند، که البته این عنوان ممکن است به زودی به دلیل کنار گذاشته شدن مجمع الجزایر تغییر کند. جمعیت در حال رشد و بی اعتنایی گردشگری، در حال تسریع روند غیر قابل اجتناب سایش و نابودی این جزایر هستند. البته این واقعیت یک بخش جدایی ناپذیر از شروع تئوری تکامل داروین بوده است. برای کم کردن چنین تاثیری بر روی این منطقه، برنامه های حفاظتی و محدودیت های سفر به این جزیره ها در نظر گرفته شده است. برای همین به مسافران آن توصیه می شود که بلیط خود را از شرکتی که حفاظت از زیستگاه های قابل توجه این ناحیه را در اولیت قرار می دهد تهیه کنند.


منبع: dmarge.com




نظرها

  • 3 0

    با سلام و خسته نباشی....متن و تصاویر زیبایی بود...مرسی از طف شما

    • 0 0

      سپاس فراوان

  • 3 0

    باتشكر از سايت خوبتان http://callshoptv.com/%D8%B3%D8%AA-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%85%D9%87-7-%D8%AA%DA%A9%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D9%BE%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%83%D8%A7%D9%84-%D8%B4%D8%A7%D9%BE-%D8%AA%D9%8A-%D9%88%D9%8A

  • 4 0

    اطلاعات بسیار گیرا و با ارزشی مخصوصا در مورد جنگلهای بارانی ماداگاسکار و دیواره های مرجانی سواحل استرالیا بسیار نفس گیر و جالب توجه بودند .روح هر عاشق سفری برای دیدن این مکانها پرواز میکند .منکه با دیدن این تصاویر بسیار هیجان زده شدم چون اصولا عاشق سفرم و آنرا از خوردن و پوشیدن مهمتر میدانم .ممنون از این اطلاعات خوبتون. موفق باشید

    • 0 0

      سلام هادی جان، ممنون از پشتیبانی گرمتون

  • 2 0

    کویر نمک سالاردو ییونی، کشور بولیوی کویر نمک مرنجاب در آران و بیدگل هم شبیه این است .!!!!

    • 0 0

      بسیار ممنون از راهنماییتون

  • 0 0

    بسیار سایت مفید و چشم نواز و از نظر اطلاعات عمومی بسیار لازم است . متشکر برای تمام زحماتی که قبول کردید . اگر امکان دارد در مورد جنگلهای آمازون هم عکسها و اطلاعات بدهید . مرسی

    • 0 0

      سلام، خواهش می کنم. حتما برای جنگل های آمازون هم مطلبی منتشر خواهیم کرد.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید