• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


دیدنی ترین مقاصد گردشگری سال 2017 به انتخاب نشنال جئوگرافیک

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۰/۱۴   تعداد بازدید : 8005   گروه مطلب : ایده های سفر

شهر بَنف (Banff)، ایالت آلبرتا (Alberta)، کانادا
اولین پارک ملی کشور کانادا در سال 1883 بر روی دامنه های رشته کوه راکی (Canadian Rocky Mountains) کشف شد. شهر بَنف اکنون یکی از مقاصد گردشگری درجه یک جهان است و هر ساله میلیون ها نفر از گردشگران را به سمت طیف وسیعی از فعالیت های تفریحی و مناظر خیره کننده خود می کشاند.

شهر بَنف (Banff)، ایالت آلبرتا (Alberta)، کانادا

شهر سئول (Seoul)، کره جنوبی
پایتخت و قلب تپنده کره جنوبی ارائه کنند مناطق تاریخی ای است که قدمتشان به قرن چهاردهم باز می گردد و در کنار جاذبه های تاریخی، بوتیک های امروزی ای را تدارک دیده که جوانان علاقمند به گجت های فناوری و بسیار مدرن را حسابی محو خودشان می کنند. علاوه بر این در همسایگی این شهر محله های بسیار کوچکی وجود دارند که خانه های سنتی خود را در اختیار کاوشگران قرار می دهند و همراه با آن، کاخ ها، موزه ها و شب زنده داری های دائماً به راهی را به بازدید کنندگان خود هدیه می دهد.

شهر سئول (Seoul)، کره جنوبی


پارک ملی دریایی ایالت باحا کالیفرینا (Baja California National Marine Parks)، مکزیک
گردشگران با بازدید از پارک ملی دریایی ایالت باحا کالیفرینا، گویی به تماشا و اکتشاف عجایب طبیعی دریای کورتز (Sea of Cortez) می روند. در اینجا می توان پیش از پیاده روی در میان طبیعت و یا پرداختن به شنا در عمق کم و در میان شیرهای دریایی، از نزدیک با وال های خاکستری مادر و بچه هایشان و همینطور دلفین پوزه کوزه ای ملاقات کرد. تصویر زیر دسته عظیمی از شاه گیس ها و حضور یک غواص در دریای کورتز را نشان می دهد.

پارک ملی دریایی ایالت باحا کالیفرینا ، مکزیک


ویا دیناریکا (Via Dinarica)، بالکان غربی 
ویا دیناریکا یک مسیر کوهنوری است که دیدنی ترین نقاط طبیعی و فرهنگی رشته کوه دیناریکز (Dinarids) را به همدیگر متصل می کند. چنین مسیری حالا به عنوان بزرگ ترین موقعیت و شانس بالقوه برای گسترش و توسعه یافتن، به ویژه برای کشور بوسنی و هرزگوین شناخته شده است. 
تصویر زیر کوهنورد ایستاده برفراز کوه ماتوراک (Matorac)، که یکی از قله های متعلق به رشته کوه دیناریکز آلپ (Dinaric Alps) واقع در مرکز کشور بوسنی و هرزگوین است را نشان می دهد.

ویا دیناریکا (Via Dinarica)، بالکان غربی


شهر چِنگدو (Chengdu)، چین 
شهر چینی چِگندو برای خاطر غذاهای ویژه ای مثل رشته فرنگی داغ و ترش و کوفته های بخار پز شده اش شهرت زیادی پیدا کرده است. قسمت مرکزی این شهر به قدری انبوه از چنین اغذیه فروشی هایی است که دود آن تمام آسمان شهر را پر می کند. در مجموع این شهر به عنوان مرکز ارائه کننده لذیذترین غذاهای آشپزخانه استان سیچوان (Sichuan) چین، "شهر اغذیه" نام گرفته و حتماً باید یکی از مقصدهای اصلی شکم دوستانی باشد که به چین سفر می کنند. علاوه بر آن در شهرستان های اطراف حومه این شهر می توان به تماشای پانداها رفت.

شهر چِنگدو (Chengdu)، چین


شهر هامبورگ (Hamburg)، آلمان
هامبورگ با پوششی از درختان و پارک ها، یکی از سبزترین شهرهای قاره اروپا است. تازه قرار شده تا یکی از مناطق قدیمی این شهر که پیش از این به عنوان انباری برای کالاها استفاده می شد، به مکانی مافوق مدرن برای زندگی، کار و البته تفریح کردن تبدیل شود.

شهر هامبورگ (Hamburg)، آلمان


پارک های ملی مرکزی کشور هند (Central India's National Parks)
پارک های ملی خیره کننده هند میزبان حیات وحش بزرگی هستند و یکی از برجسته ترین آنها، ببرها می باشند که به لطف وجود چنین پارک هایی، تعدادشان رو به رشد است. اگرچه رویارویی با ببرها در هنگام طی کردن مسیرها امری بسیار نادر است، اما غالباً در این مسیر می توان فیل ها و میمون های زیادی را تماشا کرد. تصویر زیر ماده پلنگ بنگالی را نشان می دهد که برای زایمان اولین توله ببر خود به غار محل زندگی اش بازگشته است.

پارک های ملی مرکزی کشور هند (Central India's National Parks)


مادرید، اسپانیا
از خیابان های سنگفرش شده قرن شانزدهمی اطراف میدان پلازا مایور (Plaza Mayor) گرفته تا بوتیک های مد منطقه چوئِکا (Chueca)، همگی شهر مادرید را به ارائه کننده طیف گسترده ای از فعالیت های تفریحی و فرهنگی تبدیل کرده اند.
در امتداد این بلوار باشکوه، می توان سه مورد از بزرگ ترین موزه های هنری جهان از جمله موزه ملی سِنترو د آرته رینا سوفیا (Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía) که نمایش دهنده آثار هنری هنرمندان معاصری همچون یایویی کوزاما (Yayoi Kusama)، ستاره هنر کشور ژاپن می باشد را در کنار هم پیدا کرد.

مادرید، اسپانیا


مسکو، روسیه
مسکو تاریخی ترین شهر در کشور روسیه، جایگاه برترین شهر اروپایی برای بازدید در سال 2017 را از آن خود کرده است. پایتخت روسیه میزبان ساختمان هایی است که با وجود غرق بودن در ریاضت اقتصادی کمونیستی، در عین حال تصویری مملو از زیاده روی در سرمایه داری نیز هستند. از میدان های رنگارنگ و قرمز گرفته تا بخش مدرن تری به نام مسکو سیتی، این شهر ارائه کننده ثروت عظیمی از فرهنگ و تاریخ می باشد. جای جای پایتخت کشور روسیه پر است از مکان ها و جاذبه های هنری، تاریخی و یا مقدس. برای سفر به این شهر زیبا و تماشای جاذبه های دیدنی آن، ارزان ترین قیمت تور مسکو را آنلاین رزرو نمایید.

مسکو، روسیه


پاپوآ گینه نو (Papua New Guinea)
کشور گرمسیری پاپوآ گینه نو، جایی است که رنگ های زیبا و جاذبه های دیدنی به وفور یافت می شوند. در کنار حضور کوه های چهل تکه، جنگل های بی انتها و همینطور مرداب ها، این کشور خانه ای برای 700 نوع قبیله پاپوایی (Papuan) و ملانزیایی (Melanesian) است که هر کدام زبان مخصوص به خود را دارند. اکثر ساکنان این کشور با کشاورزی به امرار معاش می پردازند و برخی از آنها هم به کشت و فروش چندین محصول کشاورزی مشغول هستند.

پاپوآ گینه نو (Papua New Guinea)


کانتون اوری (Canton Uri)، سوئیس
کانتون اوری در کشور سوئیس را می بایست در زمان برگزاری فستیوال دیزالپه (Désalpe) که هر ساله همزمان با ییلاق کردن دام ها از مراتع کوهستانی در فصل تابستان انجام می شود به تماشا رفت. به چرا بردن دام ها پیش از شروع فصل زمستان، یک سنت کشاورزی فصلی است که قدمت آن به بیش از 3000 سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. همچنین این منطقه کلی فعالیت تفریحی هیجان انگیز را به رخ علاقمندان آدرنالین می کشد. 

کانتون اوری (Canton Uri)، سوئیس


دیدنی ترین مقاصد گردشگری سال 2017 به انتخاب نشنال جئوگرافیک


فنلاند  
شهرنشنیان خسته احتمالاً تمایل دارند تا خودشان را کمی از زندگی شهری جدا کنند و در کشور آرام فنلاند، جایی که پر از دریاچه هایی خوش منظره است گم کنند.

فنلاند


شهر آنکوریج (Anchorage)، ایالت آلاسکا  
این بیابان نسبتاً شهری که در میان خمیدگی اقیانوس و کوهپایه چاگِک (Chugach) در حال استراحت کردن است، از جمله توقفگاه های مورد علاقه پرندگان مهاجر می باشد. در حالیکه عقاب ها بر فراز آسمان شهر اوج می گیرند، مرغ آبی در میان چمن زار خوش رنگ و سر سبز برای خودش لانه می سازد. بازدید کنندگان می توانند از طریق قدم زدن بر روی دو اسکله چوبی، به زندگی پرندگان این منطقه و همینطور تماشای تخم ریزی ماهی قزل آلا و گوزن های شمالی بازیگوش نزدیک تر بشوند.

شهر آنکوریج (Anchorage)، ایالت آلاسکا


شهر کارتاگینا (Cartagena)، کلمبیا
کارتاگینا بندر کارائیبی و اسپانیایی الاصلی است که در میان قرن های شانزدهم تا هجدهم میلادی نقش بسیار مهمی را ایفا می کرده است. کارتاگنیا احتمالاً یکی از بهترین شهرهای استعماری موجود در نیمکره غربی کره زمین بوده و از سال 1984 نیز به عنوان میراث جهانی یونسکو نام گذاری شده است.

شهر کارتاگینا (Cartagena)، کلمبیا


گهواره نوع بشر (Cradle of Humankind)، آفریقای جنوبی
منطقه گهواره نوع بشر که اولین بار در سال 1999 به عنوان میراث جهانی یونسکو نام گذاری شد، حدوداً در فاصله 50 کیلومتری شمال غرب ژوهانسبورگ ودر استان گائوتِنگ آفریقای جنوبی واقع شده است. در حال حاضر این منطقه مسافتی حدوداً 474 کیلومتر مربعی را در اختیار داشته و مجهز به مجموعه ای از غارهای آهکی از جمله غارهای ستیرکفنتاین (Sterkfontein Caves) می شود. این ناحیه در مجموع مملو از شگفتی های باستان شناسی است.

گهواره نوع بشر (Cradle of Humankind)، آفریقای جنوبی


جنگل های ابری اِکوادور
جنگل های ابری سرد منظره ای به مراتب باشکوه تر و البته خنک تری را نسبت به جنگل های بارانی که در ارتفاعات پست تر قرار گرفته اند به نمایش می گذارند. این شگفتی های طبیعی بهترین چشم انداز را به منظور نظاره کردن زندگی وحشی کشور اکوادور برای بازدید کنندگان خود به نمایش می گذارند.

جنگل های ابری اِکوادور


ایالت جورجیا (Georgia)، آمریکا
این ایالت آمریکایی خانه ای برای شهرهای پر از نشاط، ساحلی آرامش بخش و مناظری مهیج از کوه ها می باشد. بازدید کنندگان در میان حصار خط آسمان و زمین آتلانتا، امکان دسترسی به بزرگ ترین آکواریوم جهان را خواهند داشت و حتی می توانند بزرگ ترین مجموعه جهانی از خاطرات نوشابه فروش معروف یعنی کوکا کولا را در موزه وُرلد آو کوکا کولا تماشا نمایند. تصویر زیر، پارک پیدمونت (Piedmont Park)، ایالت آتالانتا را نشان می دهد.

ایالت جورجیا (Georgia)، آمریکا


هاوایی (Hawaii)، آمریکا
اگر صحبت از عجایب طبیعی و دسته بندی از لحاظ میزان زیبایی به میان بیاید، جزیره کائوآئی (Kauai) واقع در هاوایی، جزو رتبه های اول این لیست خواهد بود. این جزیره به قدری ستودنی است که سال هاست به عنوان لوکیشن تصویربرداری فیلم پارک ژوراسیک مورد استفاده قرار می گیرد. علت آن هم وجود دره های افسانه ای، مسیرهای مناسب برای کوهنوردی و صخره هایی هستند که حضور در لبه آنها الهام بخش بازدید کنندگانشان خواهد بود. تصویر زیر گردشگران و بازدید کنندگانی را نشان می دهد که در کنارهم جمع می شوند و به تماشای غروب خورشید در ساحل پویپو (Poipu Beach) از جزیره کائوآئی و واقع در ایالت هاوایی می نشینند. 

هاوایی (Hawaii)، آمریکا


جزیره مالت (Malta)
با قدمتی 7000 ساله، دیدنی های بسیاری را می توان در مالت پیدا کرد. از سواحل خوش منظره ای مثل ساحل اِسلایما (Sliema) واقع در شهر والِتا (Valletta) که بر بلندای ویرانه های باستانی واقع شده گرفته تا برنامه های مختلف دیگری مثل شب زنده داری کردن. جزایر مالت همواره به یک موزه فضای باز وسیع تشبیه شده اند. تصویر زیر شهر والِتا را نشان می دهد.

جزیره مالت (Malta)


شهر مراکش (Marrakesh)، کشور مراکش
یکی از سر زنده ترین شهرهای ممکن، مراکش است که سرشار از باغات افسانه ای، مارگیرها، بازارهای متنوع و خیلی چیز های جذاب دیگر است. در این شهر کسی برای تفریح و خوش گذراندن سوژه کم نخواهد آورد، تازه خبر خوب اینکه خورشید مراکش در بیشتر روزهای سال تابان و گرم است. مراکش سوغاتی های خوش قیمت بسیاری را نیز ارزانی بازدید کنندگانش می کند. از هر طرف صدای دستفروشانی که لباس های زیبا و غذاهای خوشمزه ای را به طرف گردشگران دراز می کنند شنیده می شود و این، نشانه ای است تا باور کرد که این شهر آفریقای جنوبی برای خودش کلی برو بیا دارد.

شهر مراکش (Malta)، کشور مراکش

منبع: travel.aol.co.uk




نظرها

  • 0 0

    خیلی عالی

    • 0 0

      سپاس مهدی جان

  • 0 0

    بسيارعالي است ولي هركسي نميتواند به اين شهرها برود چه به لحاظ اخذ ويزا وچه از نظر هزينه بالا

    • 0 0

      سلام حسن جان، با شما موافق هستیم و دقیقا به همین علت مکان های دیدنی جهان را با جزییات و تصاویر در سایت توریستگاه معرفی می کنیم که کسانی که در حال حاضر شرایط رفتن به این مکانها را ندارند، هم بتوانند با آنها آشنا شوند.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید