با 30 سرزمین شگفت انگیز زمستانی در گوشه کنار جهان آشنا شوید (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱۱/۱۶   تعداد بازدید : 3864   گروه مطلب : دیدنی ها

هاربین (Harbin)، چین
هر ژانویه در قسمت شمال چین بیش از یک میلیون گردشگر به سمت جاذبه ای غیر قابل قیاس سرازیر می شوند. شهری موقت که به طور کامل از یخ ساخته شده است. جشنواره سالیانه مجسمه های برفی و یخی بین المللی هاربین از سال 1963 هر زمستان فضایی در حدود 75 هکتار از یخ، آسمان خراش های پوشیده شده با چراغ های ال ای دی، قصرها و مجسمه ها را پوشش می دهد.   




معبد دایگوجی (Daigoji Temple)، کیوتو (Kyoto)، ژاپن
اغلب عکس های محبوب معبد دایگوجی در فصل پاییز که همه جا به رنگهای قرمز سیر، نارنجی و سرخ در می آیند گرفته شده اند. اما در طول زمستان پس از اینکه رنگ درختان اطراف از بین می روند، معبد قرمز رنگ و پل کنارش به وضوح می درخشند.




سنترال پارک (Central Park)، نیویرک سیتی
دلایل متعددی برای بازدید از نیویورک سیتی در طول تعطیلات وجود دارد. اما حتی پس از خاموش شدن چراغ های درخت راک فلر (Rockefeller Tree) و بازگشت مغازه های خیابان پنجم به حالت عادیشان هنوز سنترال پارک یکی از مکان هاییست که حتما باید از آن دیدن کنید. 




بلو پاند (Blue Pond)، هوکایدو (Hokkaido)، ژاپن 
جزیره ژاپنی هوکایدو با آتشفشان ها و رودخانه هایش که در زمستان جذاب تر می شود به علت زیبایی طبیعیش مشهور است. یکی از نمونه ای قابل توجه در اینجا بلو پاند می باشد که درختان برافراشته و آب های لاجوردیش به راستی می دانند که چگونه این لایه های یخ را پدید آورند.   




وانالین (بخش قدیمی شهر)، تالین (Tallinn)، استونی
تالین با داشتن کلیساهای قرون وسطایی و خانه های بازرگانانی که تحت حفاظت سازمان یونسکو می باشد یکی از بهترین مراکز تاریخی حفاظت شده در اروپا را دارد. مناظر مراکز تاریخی از قلعه تومپئا به قدری زیبا هستند که زمستان های سرد بالتیک را قابل تحمل می کنند. 




دریاچه جوکولسارلون (jokulsarlon)، ایسلند
دریاچه یخچالی جوکولسارلون و ساحل یخ زده اش با شنهای آتشفشانی سیاه که پس زمینه ای شگفت انگیز را به وجود می آورد به عنوان عجایب طبیعی ایسلند بشمار می روند. 




کلیسای جامع اسمولنی (Smolny Cathedral)، سن پترزبورگ، روسیه
کلیسای جامع اسمولنی در کنار رودخانه نوا (Neva River) یکی از زیباترین کلیساهای سن پترزبورگ می باشد. همانند کاخ زمستانی که هر دو توسط یک معمار طراحی شده اند گنبد و نمای خارجی ساختمان بخصوص پس از بارش برف خیره کننده است.  




لوخ آکیلتی (Loch Achilty)، اسکاتلند، بریتانیا
شاید لوخ آکیلتی یکی از بزرگترین دریاچه های اسکاتلند نباشد اما قطعا یکی از زیباترین هاست. درختان توس نقره ای و ساحل سنگ ریزه ای کنارش مکانی عالی برای قدم زدنی آرامش بخش در سرما می باشد.








کاپادوکیه (Cappadocia)، ترکیه
سوار بر یک بالن هوای گرم شوید و از بالا به تماشای مناره های مخروطی و دودکشهای جن آهکی کاپادوکیا که بدون شک یکی شگفت انگیزترین مناظر حتی در دمای پایین است بنشینید.  




دریاچه گری (Grey Lake)، پارک ملی تور دل پاین (Torres del Paine National Park)، شیلی
پارک ملی تور دل پاین به سادگی یکی از تاثیر گذارترین سایت ها در کل نیمکره جنوبی می باشد. در داخل این پارک ملی یخچال های خاکستری 20 کیلومتری و دریاچه گری با کوه های یخی متعدد، مناظر آبی و بلندش به چشم می خورند. 




کالج کوئینز (Queens' College)، کمبریج، بریتانیا
کویینز که یکی از بزرگترین کالج های دانشگاه کمبریج می باشد در دو طرف رودخانه کم (River Cam) قرارگرفته است. این کالج به علت وجود سازه و ساختمان های زیبایش مشهور می باشد.




پاریس، فرانسه
ما پاریس را زمانیکه گرم است دوست داریم اما این شهر نورانی زمانیکه زیر پوشش برف و چراغهای کریسمس می رود دیدنی تر است. 




دریاچه میشیگان (Lake Michigan)، شیکاگو
دفعه بعدی که طعم تلخ سرما را می چشید صحنه شگفت انگیز و بسیار زیبای دریاچه میشیگان در فصل زمستان و زمانیکه پوشیده از یخ می شود را بیاد آورید.




قصر نوی شوانشتاین (Neuschwanstein Castle)، باواریا، آلمان
از قصر نوی شوانشتاین که در سال 1886 ساخته شده است در قصر کارتن زیبای خفته الهام گرفته شده و این امر یکی از دلایل مشهور بودنش می باشد. اما برخلاف خانه سلتنطی در آناهایم این سازه که در بالای صخره ای قرار گرفته است در طول فصل زمستان باواریا به قصر برفی بسیار زیبایی تبدیل می شود.  




پارک ملی برایس کنیون (Bryce Canyon National Park)، یوتا
اغلب بازدیدکنندگان پارک ملی برایس کنیون از فصل بهار تا پاییز به اینجا می آیند اما این مسافران قطعا چیزهایی را از دست می دهند. دور زدن شلوغی و بازدید از اینجا در طول زمستان، زمانیکه که می توانند در برنامه پیاده روی با پاچیله و برنامه های ستاره شناسی زمستانی شرکت کنند. به علاوه می توانید در اینجا به تماشای دودکش های مشهور جن که پوشیده از برف هستند بنشینید. 




منبع: cntraveller





هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
در مورد این مطلب نظر دهید
محبوبترین مراکز دیدنی
محبوبترین دیدنی های ایران
عضویت در خبرنامه توریستگاه