دلایلی مهم برای سفر به راس الخیمه، مقصدی شگفت انگیز برای گردشگری

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۳/۱۲   تعداد بازدید : 5523   گروه مطلب : ایده های سفر




می توان از راس الخیمه به عنوان کانون ماجراجویی های جذاب در فضای باز نام برد، سرزمینی افسانه ای با سفرهای جاده ای شگفت انگیز، کوه های با صلابت و سواحلی بکر و دیدنی که همانندش را در هیچ جای دنیا نخواهید یافت. شاید یافتن نام راس الخیمه بر روی نقشه دشوار باشد یا اینکه اصلا ندانید که این سرزمین در چه کشوری و نقطه ای از سرزمین هستی آرمیده. ویژگی هایی که تنها قسمتی کوچک از جذابیت های این شیخ نشین امارات متحده عربی را در برمی گیرد، شیخ نشینی جذاب که نامش در کنار نام دبی و ابوظبی آورده می شود. حالا وقتش رسیده که تمام تصورات قبلیتان را که از امارات متحده عربی داشته اید از ذهنتان پاک کنید زیرا راس الخیمه شبیه به هیچکدام از همسایگانش در امارات متحده عربی نیست.

1. آنقدری که فکر می کنید، گرم نیست
گرچه دمای هوا در امارات متحده عربی در تابستان با افزایش قابل توجهی همراه است اما در ماه سپتامبر درجه حرارت آن به زیر 30 درجه می رسد، زمانی مناسب برای انجام ماجراجویی های لذت بخش در زیر آفتاب پرتلالو زمستانی. در فواصل بین ماه های نوامبر تا فوریه ساحل راس الخیمه با گرمایی ملایم در نیمه های روز، درجه حرارت پایین تر از 20 درجه سانتی گراد و آسمانی صاف و بارش هایی نم نم مکانی بسیار مناسب برای تمدد انرژی و گرفتن حمام آفتاب به شمار می رود. در دل رشته کوه های راس الخیمه هوا کمی سردتر است و با لایه ای از برف پوشش داده شده، تصویری زیبا و در عین حال دوست اشتنی که از کوه های خاورمیانه بعید می باشد.



 
2. یک آسمان خراش هم در محدوده دید نیست
رشته کوه های راس الخیمه تا حدی چشم نوازند که به نظر می رسد برای پیاده روی و دوچرخه سواری ساخته شده اند. در کرانه های دریایی آن شاهد ساحل ماسه ای 64 کیلومتری همراه با تالاب هایی طبیعی، تعداد زیادی هتل، روستاهای ماهیگیری خیره کننده ای همراه با جنگل های مانگرو خواهید بود. جاییکه می توانید در کنار مرغ های ماهیخوار و لاک پشت های دوست داشتنی از انجام قایقرانی لذت ببرید. می توان از راس الخیمه به عنوان مکانی بی نظیر با طبیعتی بکر و دست نخورده، خلوت و مقصدی بی نظیر برای ماجراجویی نام برد، مکانی زیبا که در آن خبری از مراکز خرید و آسمان خراش های امارات متحده عربی نیست.




3. اما این بیابان متروکه و ویران نیست
راس الخیمه از آن بیابان هایی است که میراث بادیه نشینی را به خوبی در خود حفظ نموده، جاییکه در نگاه اول به نظر متروکه و خالی از سکنه می باشد و تا جاییکه چشم کار می کند، تپه های بیایانی و شترهای در حال حرکت در دل آنهاست. اما با کمی دقت بیشتر متوجه مرغزاری سرسبز در میان کویر، دهکده هایی کوچک و اردوگاه ها و خیمه گاه های بسیار لوکس خواهید شد، جاییکه تنها تماشایش روحتان را نوازش می نماید، لذتی وافر که برای لمسش نیازی به حضور جسمانی تان نیست. راه های بسیار متعددی برای غرق شدن در صلابت و شکوه این تپه ها وجود دارد. اکثر اردوگاه ها و هتل ها فعالیت های ماجراجویی بسیار جذابی نظیر شتر سواری، اسب سواری، سافاری و نمایش شکار شاهین همراه با سند بوردینگ را ارائه می دهد.




4. کوه های راس الخیمه شگفت انگیزند
می توان از اطراف استان راس الجبال (Ru’us Al Jibal) به عنوان مقصد رویایی برای علاقمندان به کوهنوردی نام برد، مکانی فوق العاده که در شرقی ترین گوشه راس الخیمه آرمیده و با مسیرهای پرفراز، نشیب و چالش برانگیز مقصد جذاب و لذت بخش در سرزمین بیابانی امارات متحده عربی به شمار می رود. این رشته کوه ها همانند ستون فقرات امارات متحده در امتداد شارجه و فجیره کشیده شده، رشته کوه هایی جذاب که بهترین بخش آن یعنی کوه جیس نصیب راس الخیمه شده اند، کوهی سر به فلک کشیده که با سرعتی باورنکردنی به پایتخت ماجراجویی منطقه تبدیل گردید. گرچه فتح قله مرتفع و 1943 متری آن بسیار سخت و چالش برانگیز می باشد اما در یک روز قابل انجام خواهد بود. گردشگری در کوه و عبور از پیچ های بسیار تند آن با اتومبیل نیز امکان پذیر خواهد بود. تماشای ابهت این کوه ها از بالا بسیار لذت بخش خواهد بود، از بالا لایه های آن کاملا مشهودند و تصویری تماشایی را ارائه می دهند. مسیر جدید کوهنوردی با نردبان که در سال گذشته افتتاح گردیده و به منظور دستیابی به ارتفاعات بیشتر راه اندازی شده است و بلندترین طناب نردبان همراه با طولانی ترین زیپ لاین دنیا را در دل خود جای داده. 


5. راس الخیمه مقصدی شگفت انگیز برای انجام ورزش های آبی
خط ساحلی بکر راس الخیمه از آن دسته مکان هایی است که کاوش در آن را به هیچ وجه نباید از دست داد، تا چند دهه پیش جایگاه ماهیگیران، صدف های دریایی متنوع و تجار دریایی بوده. این روزها قایقرانی به وسیله دکل های عربی در آن بسیار مرسوم می باشد. می توان در این نقطه رویایی، روزی لذت بخش همراه با برنامه های باربیکیو ساحلی، بازدید از دلفین های تماشایی و غواصی با لوله تنفسی در دل تالاب های منتخب را تجربه نمود. می توان از آب های درخشان و آرام خلیج فارس به عنوان مکانی ایده آل برای قایقرانی و سوار شدن بر قایق های پدالی نام برد، جاییکه می توان در دل آنها از سوار شدن بر جت اسکی لذت برد. برای تجربه لذتی بیشتر فعالیت مهیج پاراسلینگ را انتخاب نمایید و در حالیکه سوار بر یک قایق سرعتی هستید، لذتی وافر را تجربه نمایید. لذتی بی بدیل که با پیچش باد در موج موهایتان و تماشای ماسه های طلایی ساحل بی کران چندین برابر خواهد شد. 




6. می توان از حیات وحش راس الخیمه به عنوان یکی دیگر از نقاط قوت آن نام برد.
راس الخیمه یکی از مناطق بسیار محبوب برای تماشای حیات وحش است البته اگر بلد باشید که دقیقا کجا بروید! در بسیاری از سواحل آن لانه های پیچ در پیچ از لاک پشت های دریایی یافت می شود. همچنین این مکان های رویایی زیستگاه بیش از 80 گونه متفاوت از انواع وال ها و دلفین هاست، گونه هایی که تنها در ساحلی وجود دارند.




7. می توان کودکانتان را به صورت رایگان همراه خود آورید.
چنانچه انجام ورزش های آبی و فعالیت های ماجراجویانه در بیابان های راس الخیمه برای کودکانتان جذاب و مهیج است، این فرصت را به هیچ وجه از دست ندهید. تا پاییز سال 2018 بیشتر هتل های امارات از کودکان زیر 12 سال به صورت رایگان استقبال و پذیرایی می کند. می توان از هتل های والدورف آستوریا راس الخیمه، رکسوز باب البهار و هیلتون الحمرا به عنوان شرکت کنندگان در کمپین دِ کیدز گو فری نام برد. اکثر هتل های مجلل دارای کلوب کودکان و گزینه های غذاخوری متنوع برای شاد کردن این فرشته های کوچک می باشند. می توان از هتل پنج ستاره ریتز کارلتون راس الخیمه ال وادی ریزورت به عنوان پناهگاهی امن برای گریز از شلوغی ها و مقصدی لذت بخش برای کودکان نام برد، ویلاهای این هتل توسط حیات وحش بیابانی حفاظت شده، احاطه گردیده. این فرشته های کوچک قطعا عاشق کلوب کودکان، سافاری در حیات وحش و مرکز فعالیت های آن خواهند شد. همچنین یک رستوران چهار ستاره عالی همراه با مرکز فعالیت ها، خدمات ارائه چای بعداز ظهر عربی و یک استخر اختصاصی در آن یافت می شود. 




8. دسترسی آسان به راس الخیمه
فرودگاه بین المللی دبی با 2 ساعت فاصله از تهران و 90 دقیقه دیگر با خودرو از سرمایه نامی و ارزشمند پایتخت راس الخیمه فاصله دارد. بسیاری از هتل های راس الخیمه دارای خدمات ترانسفر فرودگاهی می باشند. چنانچه تمایلی به اجاره اتومبیل ندارید می توان از خدمات شاتل (حمل و نقل) با اتوبوس مابین فرودگاه دبی و راس الخیمه مرکزی استفاده نمایید. هزینه استفاده از این اتوبوس ها با دسترسی به اینترنت بیسیم و خدمات ارائه آب و نقشه های محلی 20 درهم، معادل 4 یورو خواهد بود. شارجه، یکی دیگر از شیخ نشین های هفت گانه امارات در جنوب راس الخیمه آرمیده، مکانی جذاب که فرصت های لازم برای ماجراجویی در خارج از مرزهای راس الخیمه را برای علاقمندان فراهم می آورد. عبور از مرزهای شمالی این گنجینه ارزشمند امیرنشین شما را به استان مسندم خواهد رساند، سرزمینی زیبا و مکانی جذاب برای غواصی و پیاده روی.




9. دسترسی آسان به اطراف
زیر ساخت های جاده ای راس الخیمه فوق العاده اند، بزرگراه های بی نظیر آن به همه بخش های امارات، حتی کوه ها و کرانه های ساحلی آن متصل می شوند. اجاره اتومبیل در آن بسیار راحت و از طریق دبی یا حتی به صورت محلی نیز امکان پذیر خواهد بود. هزینه بنزین در آن ثابت و برای هر لیتر فقط 2.33 درهم است.




منبع: wanderlust





  • 0 1

    عالی بود در العین امارات متحده عربی از باغ وحش اونجاهم توضیحاتی اضافه شود ممنون وسپاس

    • 0 0

      سلام پرهام جان، ممنون از پیشنهادتون. حتما بررسی می کنیم و مقاله ای تهیه خواهیم کرد.

در مورد این مطلب نظر دهید
محبوبترین مراکز دیدنی
محبوبترین دیدنی های ایران
عضویت در خبرنامه توریستگاه