• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  داروخانه نظامی (موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران) شهرستان تهران استان تهران
  •  داروخانه نظامی (موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران) شهرستان تهران استان تهران
  •  داروخانه نظامی (موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران) شهرستان تهران استان تهران


داروخانه نظامی (موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران)

نام مرکز دیدنی

Nezami pharmacy

نوع مرکز دیدنی

موزه علمی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

گیشا

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 الی 15:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

وب سایت

آدرس

تهران، خيابان كارگر شمالي، خيابان شانزدهم (فرشي مقدم)، ورودی درب شماره (2) پردیس شمالی دانشگاه تهران

در سال 1239 یک حراجی در اتریش تمام وسایل یک داروخانه را به معرض فروش گذاشت و ارتش ایران که تا آن روز از طب سنتی و داروهای وارداتی استفاده می کرد تمام این تجهیزات داروسازی را به قیمتی مناسب خریداری کرد و این گونه اولین داروخانه ایران در خیابان چراغ برق یا امیرکبیر فعلی به وجود آمد. سرپرستی این داروخانه به دکتر هادی خان سرتیپ فارغ التحصیل در رشته داروسازی در فرانسه سپرده شد. بعد از فوت ایشان مسئولیت این داروخانه به عهده عبدالحسین خان نظامی خواهر زاده  دکتر هادی سرتیپ گذاشته شد. دکتر نظامی در رشته پزشکی از دارالفنون فارغ التحصیل شده بود. وضعیت اقتصادی کشور تا حدی بد بود که دولت توانایی پرداخت مطالبات کارمندانش من جمله عبدالحسین نظامی را نداشت. وی چندین نامه به وزارت جنگ در خصوص مطالبات معوقه اش نوشت که در نهایت این وزارتخانه کل داروخانه را به وی در برابر طلبش داد و با او تسویه حساب کرد. در سال 1367 این داروخانه با فوت عبدالحسین خان نظامی تعطیل شد و با فوت تنها ورثه اش دکتر امیر هوشنگ نظامی در سال 1371 این داروخانه به دانشکده داروسازی دانشگاه تهران منتقل شد. در سال 1381 به کوشش همسر دکتر امیرهوشنگ نظامی و هزینه شخصیش  تمامی داروخانه مانند روزهای نخستینش بازسازی شد و به موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران اهدا گردید. در نهایت در سال 1382 از این داروخانه در موزه علوم پزشکی رونمایی شد.

چه اشیایی در دواخانه نظامی وجود دارد؟
چراغ الکلی، ساکشن دستی، قالب قرص، قالب شیاف، ظروف آزمایشگاهی، دستگاه پرس، دستگاه شیشه پر کن، دستگاه حب بر، دستگاه عصاره گیر، ترازو، هاون چینی، دستگاه تقطیر، دستگه پرس برای تهیه کاشه، قالب قرص زنی، دستگاه آلبومین متر، دستگاه مهر برجسته. دفتری که داخل آن تاریخ مراجعه، نام پزشک، نسخه و میزان ترکیبات داروها به ترتیب نوشته می شد و نمونه ای از بروشورهای دارویی

دسترسی به موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران
وسیله نقلیه شخصی: دواخانه نظامی در موزه ملي تاريخ علوم پزشكي ايران واقع در خيابان كارگر شمالي، خيابان شانزدهم (فرشي مقدم) ورودی درب شماره (2) پردیس شمالی دانشگاه تهران، روبه روی دانشکده تربیت بدنی قرار دارد.
مترو: با استفاده از خط 7 مترو در ایستگاه تربیت مدرس از قطار پیاده شوید 800 متری را باید پیاده روی کنید تا به این موزه برسید. این موزه در خیابان کارگر شمالی، خیابان شانزدهم، ورودی شماره 2 پردیس شمالی دانشگاه تهران، مقابل ساختمان دانشگاه تربیت بدنی قرار دارد


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به داروخانه نظامی (موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران)

تفریحات نزدیک به داروخانه نظامی (موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران)

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید