• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دریاچه سد منجیل (سد سفیدرود) شهرستان گیلان استان رودبار
  •  دریاچه سد منجیل (سد سفیدرود) شهرستان گیلان استان رودبار
  •  دریاچه سد منجیل (سد سفیدرود) شهرستان گیلان استان رودبار
  •  دریاچه سد منجیل (سد سفیدرود) شهرستان گیلان استان رودبار
  •  دریاچه سد منجیل (سد سفیدرود) شهرستان گیلان استان رودبار


دریاچه سد منجیل (سد سفیدرود)

نام مرکز دیدنی

Manjil Dam Lake (Sefid Rud Dam)

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

رودبار

مدت زمان بازدید

2 ساعت الی نصف روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان گیلان، رودخانه سفید رود، جاده قزوین-رشت، منجیل، در نزدیکی شهرستان رستم آباد، سد منجیل

رودبار یکی از شهرستان های زیبای گیلان است و بیشتر به خاطر زیتون و فراورده های حاصل از آن شهرت دارد، اما این منطقه از چشم اندازهای فوق العاده ای برخوردار است. دریاچه سد منجیل (یا دریاچه سد سفیدرود) یکی از این مکان های گردشگری است که بر روی رودخانه سفیدرود شکل گرفته و امروزه مقصد بسیاری از طبیعت دوستان محسوب می شود.
این دریاچه در پشت سد سفید رود یا همان سد منجیل قرار دارد و از پیوستن رودخانه های قزل اوزن و شاهرود، حجم زیادی از آب را در خود جای داده است. مساحتی 56 کیلومتری این دریاچه را در بر می گیرد و آبراهه های متعددی از آن نشات می گیرند که سبب حاصل خیز شدن زمین های کشاورزی منطقه شده اند.

سد این دریاچه در سال 1346 خورشیدی به بهره برداری رسید و در ابتدا به نام شهبانو فرح شهرت داشت اما پس از انقلاب به سد سفید رود تغییر نام داد. در دهه های اولیه ساخت سد، آبزیان بسیاری در آب های آن زندگی می کردند و شامل ماهی هایی نظیر ماهی سفید، اوزون برون، کپور، تاس ماهی، سفید ماهی، سایه ماهی و گونه های دیگر بود. اما امروزه با تخلیه پساب های صنعتی کارخانجات، فاضلاب های شهری و خانگی، سم های شیمیایی کشاورزی و ده ها کارهای نادیده گرفته شده، اکوسیستم سالم و طبیعی منطقه رو به ویرانی است. به موجب همین امر، نه تنها معیشت و اقتصاد بومیان نواحی سفید رود با مشکل رو به رو می شود بلکه سلامت این مردمان نیز در خطر است.

جاذبه های دریاچه سد منجیل:
دریاچه خود به تنهایی از جاذبه های متعددی برخوردار است. از چشم اندازهای مسحور کننده تاج سد و طبیعت اطراف آن گرفته تا رودخانه متلاطم و هیجان آورش، می تواند در رقم زدن یک روز به یاد ماندنی به شما کمک کنند. یکی از تفریح های رودخانه قایقرانی است که بومیان منطقه این امکان را به شما می دهند تا علاوه تجربه لحظاتی هیجان انگیز، نظاره گر مناظر سرسبز و چشم نواز اطراف آن باشید.

دیدنی های اطراف:
اگر به دنبال جاذبه های طبیعی این منطقه هستید به شما تجربه گشت و گذار در جنگل های عمارلو و ییلاق های چشم نواز آن، روستای بره سر، روستای سالانسر، رودخانه سفیدرود و دریاچه پر آب آن، کوه درفک، دریاچه سد تاریک، چشمه های آب معدنی داماش، چشمه آب گرم ماست خور و دشت های مخملین اطراف دریاچه را پیشنهاد می کنیم. محیط سد منجیل به دلیل رطوبت بالا و آب و هوای مساعد، از پوشش غنی برخودار است و شامل گل های سوسن، گیاهان وحشی، درختان زیتون و هرزویل می باشد. از محصولات این ناحیه برنج بوده که به سبب حاصلخیزی فراوان دشت ها، از مرغوبیت خوبی برخوردارند.
اما اگر در یک سفر به دنبال بناهای باستانی و تاریخی هستید، می توانید پل خشتی لوشان، تپه های مارلیک، تپه کلش و تپه گرد کول را به عنوان هدف گردشگریتان انتخاب کنید.
مردمان مهمان نواز و شیرین سخن منطقه نیز از آداب و رسوم و فرهنگ متفاوت و جذابی برخوردارند. پوشش محلی، گویش متفاوت، مشاهده عشایر و زندگی کوچ نشینیشان، شنیدن سازهای فولکلور غنی و ارزشمند و همچنین خرید از صنایع دستی آن ها، می تواند در بالا برد هیجان یک گردش به شما کمک کند.

اقامتگاه های طراف دریاچه منجیل:
اگر قصد اقامت در نزدیکی دریاچه سد منجیل را داشتید به شما کمپینگ ها و مهمان خانه های موجود در منجیل و رودبار را پیشنهاد می کنیم. رشت و قزوین نیز از اقامتگاه های لوکس تر با امکانات رفاهی بیشتری برخوردارند که بایستی مسافت بیشتری را برای رسید به آن ها طی کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دریاچه سد منجیل (سد سفیدرود)

تفریحات نزدیک به دریاچه سد منجیل (سد سفیدرود)

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید