• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دریاچه سقالکسار شهرستان گیلان استان رشت
  •  دریاچه سقالکسار شهرستان گیلان استان رشت
  •  دریاچه سقالکسار شهرستان گیلان استان رشت
  •  دریاچه سقالکسار شهرستان گیلان استان رشت


دریاچه سقالکسار

نام مرکز دیدنی

Saqalaksar Dam

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

رشت

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

5،000 تومان

آدرس

استان گیلان، شهر رشت، 15 کیلومتری جنوب رشت، بین بقعه آقا سید شریف تا جیرده

دریاچه سَقالَکسار یکی از جاذبه های گردشگری بسیار زیاد شمال ایران است و با مناظر زیبایش تصاویری تماشایی را در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت. این دریاچه در روستایی به همین نام قرار دارد و سد خالی سقالکسار آن را به وجود آورده. چشمه ها و بارش های جوی نیز به تغذیه این دریاچه کمک می کنند. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا 64 متر و طول و عرض آن به ترتیب 600 و 500 متر است.
دریاچه را به خاطر روستا سقالکسار که در نزدیکی آن قرار دارد به این اسم می شناسند و این ناحیه آبشخور پرندگان زیادی از جمله لک و سار بوده است. در واقع اسم سقالکسار از 3 واژه سقا به معنی آبشخور، لک به معنی لکلک و سار که نام یک نوع پرنده است تشکیل شده است. 
گفته می شود دریاچه سقالکسار پاک ترین دریاچه ایران است. شاید این تمیزی به خاطر فرهنگ جا افتاده در منطقه است، هنگام ورود از هر مسافر هزینه ای به عنوان ورودی گرفته می شود و کیسه زباله ای به افراد داده می شود. اگر مسافران در طول سفر زباله هایشان را در کیسه جمع کرده باشند، هنگام تحویل دادن زباله ها دو سوم هزینه ورودی به آن ها بازگردانده می شود.

امکانات و تفریحات دریاچه سقالکسار:
از جمله تفریحاتی که می توانید در بازدید از دریاچه سقالکسار داشته باشید پیاده روی دورتا دور دریاچه است که در هر قدم با گیاهان سر بر آورده از آب و تصویر درختان معکوس در دریاچه هر لحظه شما  را مبحوت می کند. می توانید بعد از پیاده روی در اطراف دریاچه از پیک نیکی 1 روزه لذت ببرید. در اطراف دریاچه بلال و چای و آش فروخته می شود و می توانید هنگام تماشای زیبایی های بکر دریاچه و مخمل سبز کوه ها، میل کنید.
در کنار دریاچه قایق های پدالی نیز هستند که می توانید با آنها تا اواسط دریاچه پدال بزنید و غرق در زیبایی های مسحور کننده دریاچه بشوید.
در گذشته سقف خانه ای در میان دریاچه به چشم می خورد، برخی تصور می کردند این یک سازه یک خانه است و زمانی که سطح آب بالا می آید نیمی از آن در آب قرار می گیرد و برخی فکر می کردند این سازه یک قایق است که در میانه دریاچه لنگر انداخته است. اما به امروز این سازه برداشته شده و دیگر در میان دریاچه نیست.
به جهت بازدیدی های زیاد در تمام فصول سال امکانات رفاهی و بهداشتی مناسبی از جمله سرویس بهداشتی و فروشگاه مواد غذایی نیز در اطراف دریاچه ایجاد شده است

بهترین زمان بازدید از دریاچه سقالکسار:
بهترین زمان سفر به این دریاچه بر خلاف تصور بسیاری فصل بهار و تابستان نیست، چون تقریبا همه جا پر از حصیر های پهن شده برای پیک نیک و بسیار شلوغ است و شما فرصتی برای آرامش یافتن در کنار دریاچه نخواهید یافت. پاییز به خاطر تنوع رنگ ها و رنگ آمیزی دریاچه فصل بهتری برای بازدید از این منطقه چشم نواز است.

از جاذبه های نزدیک دریاچه می توان به ماسوله، موزه میراث روستایی، قلعه رودخان و بازار سنتی سقالکسار اشاره کرد.

نکته: به یاد داشته باشید که شنا و ماهی گیری در دریاچه سقالکسار ممنوع است.

نکته: هزینه قایق سواری بین 25000 تا 30000 تومان خواهد بود.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دریاچه سقالکسار

تفریحات نزدیک به دریاچه سقالکسار

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید