• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  بازار عودلاجان شهر تهران استان تهران
  •  بازار عودلاجان شهر تهران استان تهران
  •  بازار عودلاجان شهر تهران استان تهران
  •  بازار عودلاجان شهر تهران استان تهران
  •  بازار عودلاجان شهر تهران استان تهران
  •  بازار عودلاجان شهر تهران استان تهران
  •  بازار عودلاجان شهر تهران استان تهران
  •  بازار عودلاجان شهر تهران استان تهران


بازار عودلاجان

نام مرکز خرید

Oudlajan Bazaar

استان

شهرستان

تهران

منطقه

بازار تهران

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

هر روز از ساعت 10:00 الی 17:00, جمعه ها تعطیل است

آدرس

تهران، منطقه 12، خیابان 15 خرداد

عودلاجان یا اودلاجان یکی از محله های بسیار قدیمی تهران است و به خیابان های ناصر خسرو، ری، امیر کبیر و 15 خرداد محدود می شود. در این محله با توجه به قدیمی بودن آن وجود بناهای تاریخی متعدد دور از انتظار نیست. بازارچه عودلاجان هم به نوعی در این تاریخ دست دارد و با ارائه انواع صنایع دستی به جذابیت تاریخی این محله افزوده است. 
بازار عودلاجان اولین بازارچه دایمی صنایع دستی تهران است و از سال 95 بعد از 4 سال مرمت شروع به کار کرده است. طوفان رنگ و نقش های هنرمندانه باعث می شوند شما از قدم زدن در این بازار سیر نشوید. کافه ها و رستوران های سنتی این بازار یکی دیگر از جذابیت های آن هستند و همه این زیبایی ها و حال و هوای تلفیق هنر و تاریخ  و طعم ، افراد زیادی را برای چند ساعت در بازار سرگرم می کنند.
در پی فرسایش ناشی از گذر زمان بخشی از بازار تهران مرمت شد، و بازار عودلاجان به عنوان بخشی از آن با تخصص صنایع دستی افتتاح شد. ویژگی مهم بازار عودلاجان آرام و خلوت بودن آن است، با توجه به شلوغی های اول بازار وجود چنین محلی به دور از شلوغی و سرشار از آرامش، ساختمان نو در کنار اصالت و تاریخ کهن آن همه را مشتاق ورود به بازار می کند.
طاق ورودی بازار عودلاجان از ابتدای ساخت بازار بر جا مانده و اکنون در حال ترمیم است. در های چوبی و قدیمی بازار نیز هم چنان وجود دارند.
در بدو ورود حجره های قالی و فرش  با رنگ های چشم نواز خود به شما خوش آمد می گویند.
صفا و خلوص فروشندگان باسابقه و قدیمی این حجره ها تنها در همین بازار های قدیمی پیا می شود و شما می توانید گپ و گفت شیرینی با آنها داشته باشید و مهمان محبت، گرمی و پذیرایی آنها بشوید.
از جمله کالا های موجود در بازار عودلاجان محصولات قلم کاری، منبت کاری، خاتم، سوزن دوزی، قالیچه های دست باف و سایر صنایع دستی اصفهان و شیراز و کرمان و همدان و ... هستند. در بازار عودلاجان لباس ها و کیف و کفش های با طراحی های زیبا و سبک سنتی نیز وجود دارند و در واقع این بازار برای هر جوینده ای با سبک تاریخی پاسخی دارد.
دیوار یادگاری ها جذاب ترین قسمت بازار است. در تمام شهر ها و کشور های بزرگ دیواری برای یادگاری های مردم وجود دارد. در اواسط بازار عودلاجان نیز دیواری پر از تکه های سفالی وجود دارد و مردم روی این تکه ها یادگاری نوشته اند. اگر تمایل داشته باشید، شما هم می توانید از حجره مدیریت بازار در کوچه حاجی ها تکه ای سفال بگیرید و روی دیوار یادگاری های بازار رد پایی از خودتان به یادگار بگذارید.
در یکی از غرفه های بازار ماساژ سنتی برای آقایان ارائه می شود. و در نهایت گردش در بازار می توانید با صرف یه وعده غذا یا میان وعده در کافه ها و رستوران های سنتی این بازار هیجان انگیر با آن خداحافظی کنید.
این کافه ها و رستوران ها تلاش کرده اند فضای قدیمی و روش ارائه سنتی را حفظ کنند و از آن جمله می توان به رستوران سرآشپز، کافه گالری صراحی، اغذیه طهرون، چای دیشلمه و کباب تهران قدیم اشاره کرد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

مراکز خرید نزدیک به بازار عودلاجان

دیدنی های نزدیک به بازار عودلاجان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید