• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کلیسای نجات دهنده شهر آذربایجان کشور باکو
  •  کلیسای نجات دهنده شهر آذربایجان کشور باکو
  •  کلیسای نجات دهنده شهر آذربایجان کشور باکو


کلیسای نجات دهنده

نام مرکز دیدنی

Church of the Saviour

نوع مرکز دیدنی

کلیسا و صومعه

شهر

مدت زمان بازدید

کمتر از 1 ساعت

آدرس

No 28 May, Baku, Azerbaijan

می توان از کلیسای نجات دهنده به عنوان یک کلیسای لوتران در باکو نام برد، کلیسایی که توسط خیر و نیکوکار آدولف ایچلر (Adolf Eichler) وقف شد و دعای تقدیسش در تاریخ چهاردهم مارس سال 1899 خوانده شد. امروزه این کلیسا به عنوان یک وزارتخانه فرهنگی و یک سالن کنسرت گردشگری به فعالیت خود ادامه می دهد. طراحی اش با الهام از سبک گوتیک صورت گرفته و دارای یک دورازه باشکوه می باشد. از دیگر مشخصه های برتر ظاهری این کلیسا می توان به سنگ فرش های تزئینی آن اشاره کرد. در حالیکه پیروان انجیل در آذربایجان در سال 1936 رو به زوال می رفتند و تقریبا ناپدید شدند اما بازهم این کلیسا حتی در دوران استالین سرپا بود و از گزند حملات آن در امان ماند. جوزف استالین از تخریب کلیسا امتناع ورزید و در عوضش از لوتری ها خواست تا برای انجام دادن این لطف تا آخر عمر برای او دعا کنند. اما با این وجود پستور پائول هامبورگ (Pastor Paul Hamburg) و 7 تن از اعضای جامعه محلی لوتری در روز اول نوامبر سال 1937 توسط ستیزه جویان اعدام گشتند. در روز سی ام ژانویه سال 1885 زمینی به مساحت 6373 متر مربعی توسط دوما شهر به کلیسا اختصاص یافت. ساکنین محلی از ایچلر (Eichler) خواستند که کلیسا را شبیه به کلیساهای شهر گوی گوی بسازند اما وی به جای استفاده از این ایده سبک و طراحی منحصربه فردی را برای آن در نظر گرفت. مراسم رونمایی از طرح اولیه کلیسا در روز یکشنبه، بیست و یکم مارس سال 1896 با حضور فرماندار باکو برگزار شد و نام آن نیز در همان لحظه اعلام گردید. در روز بیست و چهارم ژوئن سال 1898 یک صلیب مطلا با وزن 213 کیلوگرم در بالای کلیسا مستقر گردید. در اوایل سال 1899 یک زنگ دیگر نیز به آن اضافه شد. در مراسم تقدیس آن بیش از هزار نفر حضور داشتند. در روز بیست و سوم آوریل سال 1900 اولین کنسرت تک سازها با هنرمندی یوهان سباستیان باخ اجرا شد. در روز اول دسامبر سال 1996 یادبود خانواده نوبل در کلیسا برگزار گردید و در سال 2001 کلیسا برای کارهای بازسازی بار دیگر بسته شد. 



نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به کلیسای نجات دهنده

تفریحات نزدیک به کلیسای نجات دهنده

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید