• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی سینما در باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی سینما در باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی سینما در باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی سینما در باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی سینما در باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی سینما در باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی سینما در باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی سینما در باکو شهر آذربایجان کشور باکو
  • سرگرمی سینما در باکو شهر آذربایجان کشور باکو


سینما در باکو

نام سرگرمی

Cinemas in Baku

نوع سرگرمی

تئاتر و کنسرت و سینما

شهر

نرخ قیمت ورودی

معمولی

آذربایجان دارای پیشینه ای کهن در عرصه سینماست، اولین فیلم بی صدای آن در تاریخ دوم اوت سال 1898 اکران شد. از میان اولین مستندهای ارائه شده آن می توان به آتش چاه نفتی بی بی هیبت (Fire of the Bibi Heybat Oil Gusher) و فستیوال در سیتی پارک اشاره کرد. در سال 1915 اولین فیلم آذربایجان با عنوان حلقه آتش و میلیون ها نفر (The Reign of Oil and Millions) منتشر گردید. دراکثر فیلم ها و مستندهایی که در آذربایجان تهیه شده اند به موضوعات بی سوادی، حقوق زنان، مبارزه برای آزادی از شر اتحاد جماهیر شوروی و زندگی روزمره مردم کشور اشاره شده است. در سال های اخیر در آذربایجان فیلم های زیادی تولید نشده اما همان فیلم های اندک نیز در جشنواره های فیلم سراسر جهان بسیار خوب درخشیده اند.

سینما فضای باز باکو Baku Open Air Cinema
برای امتحان یکی از منحصربه فردترین تجربیات زندگیتان تماشای فیلم در سینمای روباز باکو در کنار امواج درخشان دریای خزر را انتخاب نمایید. صفحه نمایش فوق العاده این سینما آخرین فیلم ها کلاسیک منطقه را به نمایش می گذارد. بسیاری از فیلم های مستقل شرکت کننده در جشنواره های بین المللی در این سینما اکران می شوند. نمایش فیلم ها در ماه های گرمتر بعد از غروب آفتاب انجام می شود البته در برخی مواقع به دلیل شرایط نامطلوب آب و هوایی اکران فیلم ها کنسل خواهند شد. بهتر است قبل از انجام برنامه ریزی برای رفتن به این سینما از صفحه فیس بوک آن دیدن نمایید تا از اطلاعات به روز رسانی شده آن آگاه شوید. سینمای روباز باکو در فاصله چند کیلومتری از جنوب ایچری شهیر در نزدیکی سالن کریستال باکو قرار گرفته، سالنی که میزبان مسابقه آواز یوروویژن سال 2012 بود. 
ساعت کاری: این مکان روزانه از ساعت 20 تا 3 نیمه شب آماده خدمت رسانی به میهمانان می باشد.
آدرس: New Boulevard, Bayil District, AZ1003 Baku, Azerbaijan
تلفن: 0099512513388
هزینه: متوسط
وب سایت: https://www.facebook.com/bakuopenaircinema/ 

موتیواسیا کینو کلاب Motivasiya Kino Klub
موتیواسیا کینو کلاب یا کلوب انگیزشی فیلم باکو در شمال شرق ایچری شهیر قرار گرفته، این سینما مجموعه ی از فیلم های مستقلی را که در جشنواره ها و رقابت های بین المللی حضور داشته اند را اکران می کند. اکثر این فیلم ها با زیرنویس روسی یا آذری به نمایش گذاشته می شوند. به دلیل عدم امکانات لازم برای اطلاع رسانی به صورت رایگان اطلاعاتی دقیق از ساعت کاری و نمایش فیلم ها در دسترس نیست. از این رو علاقمندان می توانند با مراجعه به صفحه فیس بوک سینما اطلاعات لازم را کسب نمایند.
آدرس: 128 Kicik Qala, Baku, Azerbaijan
تلفن: 994505434497+
وب سایت: https://www.facebook.com/Motivasiya.kinoclub/ 

سینما پارک بولوار Park Bulvar Cinema
این سینما در داخل مرکز خرید پارک بولوار در نزدیکی پارک میلی (Milli) قرار گرفته است. می توان از آن به عنوان بهترین سینمای باکو نام برد، سینمایی فوق العاده که فیلم های شرکت بلاکباستر را در زبان های آذری، روسی و انگلیسی اکران می کند. البته فیلم های محلی نیز در این سینما به نمایش گذاشته می شوند که متاسفانه زیرنویس انگلیسی ندارند. 
آدرس: Baku AZ1000, Azerbaijan
تلفن: 994125987414+
ساعت کاری: ساعت کاری این سینما روزانه از ساعت 10 تا 3 نیمه شب است.
وب سایت: https://parkcinema.az/kinoteatrlar/park-bulvar 

مرکز سینمایی نظامی Nizami Cinema Center
این مرکز به عنوان یکی از قدیمی ترین سینماهای کشور در سال 1940 بنا گردید و بعدها به اسم نظامی گنجوی نامگذاری شد. در دوران شوری این سینما میزبان برگزاری جشنواره های فیلم و پیش نمایش آثار جدید فیلم سازی داخلی و خارجی می باشد. در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990علایق مردم به فیلم و فیلم سازی تا حدودی کمرنگ شد. از اواخر دهه 1990 تا اوایل سال 2000 سینماهای جدیدی در کشور ظاهر شدند، سینماهایی مجهز به پیشرفته ترین و تکنولوژی های برتر صدا که آخرین و به روزترین فیلم های سینمایی را نمایش می دادند. در راستای این پیشرفت ها و توسعه سینماها گردشگران و اهالی شهر بار دیگر برای سینما رفتن ذوق و شوقی وافر پیدا کردند. پس از آن برنامه گسترش سینما آذربایجان به عنوان هدفی جدی در طی سال های 2008 تا 2018 در چارچوب برنامه های دولتی قرار گرفت. سینما نظامی بار دیگر در سال 2011 درب های خود را به روی علاقمندان گشود. سینمایی که اکنون مرکزیت سینماهای باکو را در دست دارد و اکران اول فیلم های برتر دنیا در قالب سه بعدی در آنها انجام می شود. 
این سینما با دو سالن با ظرفیت های 50 و 80 نفر در طبقه همکف و یک سالن بزرگ با ظرفیت 500 نفر در طبقه اول دارای بزرگترین صفحه نمایش ها در قفقاز جنوبی است. طبقه چهارم آن میزبان یک سالن وی آی پی با ظرفیت 24 صندلی می باشد. تمام سالن های این سینما به پیشرفته ترین امکانات تکنولوژی و تجهیزات صوتی برتر تجهیز شده اند. در طبقه پایینی آن چندین کیوسک تجاری، در طبقه اولش چند کافه و در طبقه سوم مرکز سینما یک مرکز مطبوعات و یک کلوب قهوه یافت می شود. همچنین یک رستوران دو طبقه با ظرفیت 250 نفر و چندین دفتر تجاری در طبقه چهارم و پنجم آن وجود دارد. سقف این رستوران به صورت اتوماتیک با توجه به فصل و شرایط آب و هوایی باز می شود. 
آدرس: 20 Bulbul Ave, Baku AZ1014, Azerbaijan
ساعت کاری: ساعت کاری این مرکز روزانه از ساعت 10 تا 22:30 است.
هزینه: متوسط
وب سایت: http://nizamicinema.az/  

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید