• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • سرگرمی خلیج فانگ نا شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی خلیج فانگ نا شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی خلیج فانگ نا شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی خلیج فانگ نا شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی خلیج فانگ نا شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی خلیج فانگ نا شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی خلیج فانگ نا شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی خلیج فانگ نا شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی خلیج فانگ نا شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی خلیج فانگ نا شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی خلیج فانگ نا شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی خلیج فانگ نا شهر تایلند کشور پوکت
  • سرگرمی خلیج فانگ نا شهر تایلند کشور پوکت


خلیج فانگ نا

نام سرگرمی

Bay Phang Nga

نوع سرگرمی

جزیره

شهر


می توان از خلیج فانگ نا به عنوان یکی از جادویی ترین و محبوب ترین جاذبه های پوکت نام برد، مکانی شگفت انگیز که عمده محبوبیتش را مدیون صخره های زیبای آهکی و پرشیبی است که از میان آب های زمردی سربرافراشته اند. جزیره های کوچک و بزرگ موجود در این خلیج شما را به دنیایی دیگر می برد، جزایری بهشت گونه که از معروف ترین آنها می توان به جزیره جیمز باند و کو پانیی اشاره کرد.
خلیج فانگ نا با مساحات 400 کیلومتر مربعی میزبان بیش از 100 جزیره می باشد که برخی از آنها به دلیل زیبایی ها و شگفتی هایشان در کتاب رکورد گینس ثبت شده اند. جزیره جیمز باند یکی از زیباترین آنهاست که بعد از سال 1974 همزمان با ساخت فیلم مردی با تپانچه طلایی از سری فیلم های جیمز باند به شهرت جهانی دست یافت. خوشبختانه قلمرو جزیره جیمز باند تحت حفاظت پارک ملی است و در نتیجه موقعیت مخاطره آمیزش و بزرگتر بودن بخش بالایی صخره ها از بخش زیرینش هیچ گونه قایق و کشتی اجازه نزدیک شدن بیش از حد به آن را ندارند.
دو راه عالی برای بازدید از جزیره جیمز باند وجود دارد، یکی از آنها از روی قایق و دیگری بازدید از این جزیره از طریق ساحلی کوچک در کو پینگ گان (Koh Ping Ghan) می باشد. می توان از کو پینگ گان به زاییده ای شگفت انگیز از مادر طبیعت نام برد، مکانی بهشت گونه با صخره های مرتفع که غارهای کوچکی را در دل خود جای داده. زیبایی های کو پینگ گان اغوا کننده است و قطعا نفس را در سینه هر بازدیدکننده ای حبس می نماید. در ساحل شرقی این جزیره که شلوغ ترین قسمتش نیز می باشد غرقه هایی با ارائه اشیا تزئینی ساخته شده از صدف های دریایی و چوب یافت می شود که بازدیدکنندگان می توانند از طریق آنها برای دوستان و آشناهایشان سوغاتی خریداری نمایند. 

جزیره جیمز باند
جزیره جیمز باند یکی از معروف ترین جاذبه های خلیج فانگ ناست، این جزیره در سال 1974 بعد از انتشار فیلم مردی با تپانچه طلایی از سری فیلم های جیمز باند به نفشه مناطق گردشگری بین المللی راه یافت. 

می توان از این منطقه به عنوان یک مقصد توریستی محبوب برای قایقرانی نام برد، اغلب تورهای گردشگری جیمز باند شامل بازدید از جزایر محبوب اطراف، توقف در دهکده ماهیگیری مسلمان نشین کو پانیی (Koh Panyee) برای صرف یک ناهار دریایی خوشمزه می باشد. گرچه شرکت های تنظیم کننده تورها کیف های پلاستیکی را برای حفاظت از دوربین ها ارائه می دهند اما بهتر است از کیف های ضد آب برای حفاظت از دوربین هایتان استفاده نمایید. برای راحتی بیشتر می توانید با پرداخت کمتر از 2000 بات قایقی را به مدت سه تا چهار ساعت از طریق اسکله سوراکا (Surakul) فانگ نا اجاره نمایید. ظرفیت این قایق ها 10 نفر می باشد.

کو پانیی (Koh Panyee)
جزیره زیبای کو پانیی، یک جزیره سنگ آهکی کوچک است که بسیاری از گردشگران در تورهای گردشگری جیمز باند برای صرف غذا و تهیه سوغاتی به سمت آن روانه می شوند. این جزیره میزبان دهکده شناور ماهیگیری است و ساختار بناهای آن از اصول غیر مهندسی و بسیار عجیبی پیروی می کند. در این دهکده صدها کلبه، رستوران و خانه های روستایی یافت می شود که چهار چوب آنها در دریای های کم عمق و بر روی آب استوار گردیده اند. در ابتدا ماهیگیری تنها صنعت رایج در میان جامعه مسلمان این منطقه محسوب می شد اما امروزه این شغل به رتبه دوم رفته و تقریبا نیمی از مردم دهکده در صنعت خدمات گردشگری فعالیت می کنند. البته 40 درصد آنها هنوز هم ماهیگیرند. کو پانیی میزبان مغازه های سوغاتی کوچک و رستوران های بزرگی است که همگی رو به دریا قرار گرفته اند و فرصت طلایی صرف یک ناهار دریایی خوشمزه را برای گردشگران فراهم می آورند. 

چشم انداز سامِت نانگ شِی (Samet Nangshe Viewpoint) 
با رفتن به این مکان یکی از زیباترین و دلرباترین چشم اندازهای خلیج فانگ نا را خواهید دید. این مکان در ارتفاعات تپه ای واقع در فاصله 30 دقیقه ای تا پوکت قرار دارد و یکی از نفس گیرترین چشم اندازها را به جزایر کوچک آهکی خلیج فانگ نا ارائه می دهد. بازدید از این مکان حس بودن در دنیایی دیگر را برایتان به ارمغان می آورد، حسی که با دیدن تصاویر اغواکننده از کهکشان راه شیری در ساعاتی خاص از طریق آن شدت می یابد. تماشای منظره نفس گیر طلوع آفتاب از لابه لای صخره های آهکی را از طریق این نقطه در ساعات اولیه صبح یعنی مابین 5:30 تا 6 به هیچ وجه از دست ندهید. 

گردش با قایق در خلیج فانگ نا
می توان از خلیج فانگ نا به عنوان مقصدی بسیار مناسب برای انجام قایقرانی نام برد، مکانی جادویی که صخره های آهکی اش خالق تصویری دلربا می باشند و دارای نقاطی بسیار امن برای لنگر انداختن قایق هاست. آب های زمردی فانگ نا در تمام فصول سال حتی زمان بارش های موسمی هم کاملا آرام است. آب های آرام، مناظر طبیعب بکر و حیات وحشی شگفت انگیز همگی از عواملیند که فانگ نا را به یکی از مقاصد محبوب قایقرانی تبدیل نموده اند. 

صخره های آهکی خلیج فانگ نا
این صخره های آهکی سفید رنگ همان کربنات کلسیم می باشند که از انباشته شدن بقایای موجودات دریایی همراه با رسوبات کلسیم کربنات در طی میلیون ها سال به وجود آمده اند. با گذشت زمان و افزایش وزن این رسوبات و گرما ضخامت این لایه ها بیشتر شده در نتیجه به صخره تبدیل می شوند.

هانگز آو فانگ نا (Hongs of Phang Nga) 
دنیاهای نهفته متعددی وجود دارند که در انتظار کشف شدن اند. در سال های نه چندان دور نقشه ها و بررسی های هوایی از راز وجود هانگ (Hong) یا اتاق هایی در زیر جزایر فانگ نا پرده برداشت. این جهان افسانه ای غارهای سقوط کرده و رو به آسمان باز شده ای هستند که با دیوارهای آهکی متعددی احاطه شده اند. با انتخاب برنامه قایقرانی با قایق پدالی می توانید راز زیبایی های مرموز در قلب جزایری مانند اتاق های فانگ نا (هانگز آو فانگ نا) را کشف نمایید. 

چگونگی دسترسی به خلیج فانگ نا
در یک روز می توان از اغلب جاذبه های خلیج دیدن نمود. برنامه گردشگری از هر نقطه ای در امتداد سواحل شرقی پوکت شروع می شود، مسیری که به سرعت شما را به خلیج فانگ نا می رساند. نقاط شروع دیگری نیز در سرزمین اصلی استان فانگ نا نظیر اسکله کا سوم (Ka Sohm) در منطقه کاتو اِ تانگ (Takua Thung) واقع در جنوب شهر فانگ نا وجود دارد. با شرکت در سفرهای یک روزه با قایق تندرو یا گردش با قایق و کشتی می توانید از پربازدیدترین مناطق اطراف دیدن نمایید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

تفریحات نزدیک به خلیج فانگ نا

دیدنی های نزدیک به خلیج فانگ نا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید