• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 10 مورد از سرسبزترین مکان های روی زمین

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۱/۳۰   تعداد بازدید : 8211   گروه مطلب : ترین ها


معرفی 10 مورد از سرسبزترین مکان های روی زمین

دلیلی وجود دارد که سفر به مکان های سرسبز ما را آرام و سرحال می‌ کند. طبق روانشناسی رنگ، این سایه بان های زمینی به کاهش استرس و بهبود تمرکز کمک می کنند و مسافران می توانند از این فواید بسیار عالی در مناظر سرسبز در سراسر جهان بهره ببرند. آرامش را در بین دریاچه ها و آبشارهای کرواسی بیابید و در جنگل های بارانی وحشی آفریقا روح خود را جلا دهید.
در اینجا 10 مورد از سرسبزترین مکان های روی زمین را آورده ایم که آرامش و آسودگی را با ماجراجویی های فراموش نشدنی همراه می کنند.

دره ساپا (Sapa Valley)، ویتنام
ساپا که در کوه‌های شمالی ویتنام قرار دارد، با شالیزارهای برنج زمردی اش که در سراسر تپه‌ های سرسبز و مواج پراکنده شده‌ اند، واقعا خیره کننده است. این مکانی است که مسافران ویتنام به آنجا می روند تا از همه چیز دور شوند، خواه برای یک پیاده روی شبانه از روستایی به روستای دیگر، یا سوار شدن به یک قطار کابلی برای تجربه یک سفر 15 دقیقه ای به بلندترین کوه کشور، فانسیپان باشد. قله این کوه که توپاس اکولوج نامیده می شود، با مناظر وسیع از بالکن‌ های خانه‌ های ییلاقی و ویلاهای دنج با استخرهای خصوصی (استخرهای خصوصی در سال 2022 عرضه می‌ شوند) جایگاه مناسبی را برای غوطه‌ ور شدن در این بهشت سرسبز ارائه می‌دهد.

دره ساپا (Sapa Valley)، ویتنام


پارک ملی کورکووادو (Corcovado National Park)، کاستاریکا
داشتن فهرستی از سرسبزترین مکان‌ های جهان بدون کاستاریکای پر از جنگل‌ های بارانی دشوار است و پارک ملی کورکووادو در شبه‌جزیره اوسا تقریبا در سرسبزترین حالت ممکن است. در این پارک ملی دارای تنوع زیستی که تنها جنگل‌ های مرطوب قدیمی آمریکای مرکزی را در خود جای داده است، دیدن حیات‌ وحش می‌ تواند شامل تاپیر بیرد، جگوار، تنبل، و مکائو باشد. این منطقه از جنگل های بارانی پست گرفته تا باتلاق های حرا، دارای اکوسیستم های متنوعی است. اقامتگاه در این پارک کم است، اما می‌ توانید ترتیبی دهید که شب را در ایستگاه رنجر سیرنا بگذرانید، تجربه‌ ای که باعث می‌شود در یکی از متنوع‌ ترین مکان‌ های این سیاره از خواب بیدار شوید.

پارک ملی کورکووادو (Corcovado National Park)، کاستاریکا


تراس برنج تگالالانگ (Tegallalang Rice Terrace)، بالی
در نزدیکی اوبود، یکی از متراکم‌ ترین شهرک‌های جنگلی بالی، تراس برنج تگالالانگ که در میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است، از رنگ کهربایی تا سبز سبز تیره تغییر می‌ کند و یکی از آرام‌ بخش‌ ترین و جذاب‌ ترین مناظر اندونزی را ایجاد می‌ کند. ساختار سنتی پلکانی تگالالانگ یک استراتژی آبیاری هزار ساله است. لایه‌ های سرسبز نقاط دیدنی منحصر به‌ فردی را در سراسر مزارع برنج و جنگل ارائه می‌دهند. برای لذت بردن از آرامش و شکوه واقعی تگالالانگ، صبح زود و خیلی زودتر از جمعیت بعد از ظهر وارد این منطقه شوید.

تراس برنج تگالالانگ (Tegallalang Rice Terrace)، بالی


وال دورسیا (Val d'Orcia)، ایتالیا
تجارب سفر به ایتالیا چرخه ای از رنگ ها، از نوشیدنی های قرمز تیره تا رنگین کمان چینکو تره (Cinque Terre) را در بر می گیرد. اما اگر به دنبال طیف کاملی از رنگ سبز هستید، بازدید از وال دورسیا در توسکانی را فراموش نکنید، منطقه ای که از جنوب سینا تا شمال شرقی کوه مونت آمیاتا امتداد دارد. این منطقه سرسبز که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم قرار دارد، یکی از قطب های کشاورزی اصلی ایتالیا است. تاکستان‌ ها، باغ‌ های زیتون و خیابان‌ های با قاب درخت سرو را در سراسر چشم‌ انداز بی نظیر آن خواهید دید.  مسیر ویژه وال دورسیا را از دست ندهید تا سبزی ها را با قرمزهای خوش طعم ایتالیایی ترکیب کنید. 

وال دورسیا (Val d'Orcia)، ایتالیا


کوه های مایا (Maya Mountains)، بلیز
کوه های مایا 112 کیلومتر از جنوب بلیز تا گواتمالا امتداد دارند. این محدوده تضاد فاحشی نسبت به آبی روشن خط ساحلی بلیز دارد. اینجا در کوه‌ های مایا، جنگل‌ های انبوه مملو از ماجراجویی‌ های منحصر به‌ فرد است و از دیدن حیات‌ وحشی مانند جگوار و تاپیر گرفته تا شنا در زیر آبشارها یا صعود به قله ویکتوریا، دومین کوه مرتفع کشور را در بر می گیرد. برای در آغوش گرفتن کامل مناظر سرسبز مسحورکننده کشور، اتاقی را در اقامتگاه شیک کوپال تری لژ رزرو کنید، جایی که طبیعت جاذبه اصلی آن است. این ملک در 22000 جریب جنگل سرسبز، با وان‌ های داخل اتاق و دوش‌ هایی که منظره‌ای از بالای درختان (و میمون‌های جیغ کش) را ارائه می‌ کنند قرار دارد، در ضمن یک قطار کابلی نیز شما را برای کاوش در ریو گرانده به پایین می‌ برد.

کوه های مایا (Maya Mountains)، بلیز
پارک ملی کیلارنی (Killarney National Park)، ایرلند
این جزیره زمردی تمام رنگ های سبز را در خود جای داده و تعداد کمی از مقاصد ایرلند این پالت رنگی را مانند پارک ملی کیلارنی به نمایش می گذارند. بلوط‌ های بومی، گیاهان همیشه سبز، جنگل‌ های سرخدار و درختچه‌ ها در این پناهگاه زیست‌ کره یونسکو به وفور یافت می شوند و این گیاهان در کنار هم یک دریای سبز شگفت‌ انگیز را ایجاد می‌کنند. این رنگ‌ های آرامبخش به بلندترین ارتفاعات ایرلند می‌ رسند و بلندترین رشته کوه این کشور، مک‌گیلی‌کودی ریکس، در این منطقه قرار دارد. پارک را سوار بر اسب کاوش کنید یا برای صعود به قله کارانتوهیل، بلندترین کوه کشور، یک تور پیاده روی رزرو کنید. 

پارک ملی کیلارنی (Killarney National Park)، ایرلند


تیهوپو (Teahupo'o)، تاهیتی
امواج ممکن است دلیل شهرت تیهوپو باشند (اینجا محل مسابقات موج‌ سواری المپیک در سال 2024 است) اما در خشکی، این بخش حیرت‌ انگیز جنوب غربی تاهیتی به همان اندازه که آبی است، سبز هم می باشد. دره‌ های سرسبز کنار خط ساحلی تیهوپو مملو از مناظر دیدنی است، با قله‌ های بلند و دندانه‌ دار و برآمدگی‌ های سرگیجه‌ آور بسیاری از آنها دور از شبکه حمل و نقل هستند و فقط از طریق قایق قابل دسترسی می باشند. برای قدم زدن در این دره‌های زمردی و بیدار شدن از خواب با دیدن آنها، اتاقی را در A Hi'o To Mou'a، یک مهمانخانه خانوادگی با 4 هزار متر مربع فضای سبز، از اقیانوس تا "حیاط خلوت" یک دره رزرو کنید، جایی که آبشارها، اسب‌ های سفید باشکوه و درختان میوه بی‌ شماری در انتظارتان هستند. 

تیهوپو (Teahupo'o)، تاهیتی


پارک ملی دریاچه های پلیتویس (Plitvice Lakes National Park)، کرواسی
محبوب‌ ترین مقصد کوهنوردی کرواسی سرسبزترین آنها نیز می باشد و آن مقصد جایی نیست جز پارک ملی دریاچه‌ های پلیتویس که در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. درختان راش‌، صنوبر و کاج آبشارهای خاص پارک و 16 دریاچه آن را احاطه کرده اند. حیات وحش محلی، از گراز گرفته تا پرندگان کمیاب، این مناظر سرسبز را به اندازه گردشگران آن دوست دارند. دریاچه‌ های معروف پلیتویس بسته به نور، حتی رنگ‌ های زمردی به خود می‌گیرند. بهترین مسیرهای پیاده روی پارک شامل مسیر C (8 کیلومتر) یا مسیر K (17.6 کیلومتر) است که دومی در کل پارک امتداد می یابد.

پارک ملی دریاچه های پلیتویس (Plitvice Lakes National Park)، کرواسی


حوضه کنگو (Congo Basin)، آفریقای مرکزی
جنگل‌ های بارانی گرمسیری و باتلاق‌ ها، حوضه کنگوی آفریقای مرکزی را پوشانده است که نه کشور از جمله جمهوری کنگو، رواندا و تانزانیا را در بر می‌گیرد. این دومین جنگل بزرگ بارانی جهان است که با بیش از 600 درخت و 10 هزار گونه جانوری، 500 میلیون جریب از مناظر سرسبز را پوشش می دهد. بازدیدکنندگان می توانند از تماشای گوریل، پلنگ، شیر و فیل های جنگلی را در حوضه کنگو لذت ببرند. تعداد فزاینده‌ ای از اپراتورهای تور اکنون مهمانان خود را به اینجا می‌ برند، از جمله شرکت سافاری کلاسیک، که برنامه‌ های سفر حوضه کنگو را ارائه می‌ کند و شامل تماشای حیات وحش در روز و اقامت در یک خانه درختی لوکس در شب می‌ شود. 

حوضه کنگو (Congo Basin)، آفریقای مرکزی


جنگل بارانی هو (Hoh Rain Forest)، واشنگتن
شمال غربی اقیانوس آرام یکی از سرسبزترین مکان های دنج ایالات متحده است، اما هیچ چیز در این منطقه یا بقیه کشور، با جنگل بارانی مسحورکننده هو در پارک ملی المپیک واشنگتن قابل مقایسه نیست. در اینجا سرخس‌ ها، خزه‌ ها و گونه‌ های مخروطی و برگ‌ ریز به‌طور یکپارچه در کنار هم قرار گرفته اند تا جنگل بارانی هو را با تمام رنگ‌ های سبز رنگ آمیزی کنند.  مسیر 30 کیلومتری رودخانه هو، هر گوشه و کنار این جنگل بارانی آرام را می پیماید، در حالی که مسیر کوتاهتر یک و نیم کیلومتری «تالار خزه‌ ها» از میان جنگل‌ های قدیمی و نخلستان‌ های افرا عبور می‌ کند و سایه‌ بانی سرسبز از خزه در طول مسیر ایجاد می‌کند.

جنگل بارانی هو (Hoh Rain Forest)، واشنگتن


منبع: msn





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید