• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با داستان های جذاب در مورد این 5 پل نمادین در اروپا آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۱۱/۱۸   تعداد بازدید : 902   گروه مطلب : دیدنی ها


با داستان های جذاب در مورد این 5 پل نمادین در اروپا آشنا شوید

پل های نمادین و زیبای اروپا در انواع سبک ها، شکل ها و اندازه ها وجود دارند. آنها از چوب، سنگ، آهن یا فولاد ساخته شده اند و برج های تاریخی همچنان نگهبانی دارند.  آبشاری از گلها ممکن است در کناره پلها قرار داشته باشند. برخی از آنها با آثار هنری تزئین شده اند و بازدیدکنندگان را به قدم زدن در کنار رودخانه و لذت بردن از نقاشی‌ ها و مجسمه‌ های کلاس جهانی فرا می‌ خوانند.
در حالی که دلیل عملی آنها برای وجود این است که راهی برای عبور از روی آب فراهم کنند، این پل ها تاریخچه ای جذاب نیز دارند. آنها محل نبردها، آتش سوزی ها، بمب گذاری ها و تلاش ها برای بازسازی جامعه بوده اند. تاریخچه برخی از پل های اروپایی به قرن ها قبل برمی گردد.
در اینجا تعدادی از پل های محبوب برای بازدید در اروپا وجود دارد که نه تنها به دلیل زیبایی، بلکه به دلیل آنچه در این مکان های دیدنی رمانتیک رخ داده است نیز جذاب می باشند. 

1. پل چاپل، لوسرن، سوئیس
این پل دوست داشتنی یک جاذبه گردشگری محبوب است. پل چاپل و برج آبی آن نمادی از لوسرن و سوئیس هستند. این پل که به نام کاپلبروک (Kapellbrücke) نیز شناخته می شود، در قرن چهاردهم ساخته شد و قدیمی ترین پل چوبی سرپوشیده در اروپا است. این همچنین قدیمی ترین پل خرپایی بازمانده در جهان است.
پل مورب چاپل که درست در مرکز شهر قرار دارد، کرانه های شمالی و جنوبی رودخانه رویس را به هم متصل می کند. سبدهایی از گل های رنگارنگ از کناره های پل 210 متری آویزان شده است که در پس زمینه رودخانه، شهر و کوه ها بسیار زیبا به نظر می رسند.
برج آبی متمایز پیش از پل ساخته شده است و سابقه تاریخی زیادی دارد. این برج 33 متری به عنوان بایگانی، خزانه، زندان و شکنجه گاه عمل می کرده است.
پل چاپل در سال 1993 دچار آتش سوزی بزرگی شد و برج و انتهای پل تنها چیزی بود که سالم باقی ماند. مردم سوئیس که از ویرانی گنجینه ملی خود دلشکسته بودند، حدود یک سال بعد پول جمع آوری کردند و پل را بازسازی کردند.
همانطور که روی پل چوبی سرپوشیده قدم می زنید، به تابلوهای تصویری که صحنه هایی از میراث سوئیس را به تصویر می کشند، نگاه کنید. این نقاشی های رنگارنگ قدم زدن روی پل را به یک تجربه فرهنگی تبدیل می کنند. این تابلوها اولین بار در اواخر دهه 1500 نقاشی شدند و بسیاری از نقاشی های اصلی در آتش سوزی سال 1993 نابود شدند. خبر خوب این است که عکس‌های حرفه‌ای از هر نقاشی وجود داشت، بنابراین بازتولیدهای معتبر امکان‌ پذیر بود.

1. پل چاپل، لوسرن، سوئیس


2. پل چارلز، پراگ، جمهوری چک
در سال‌های اولیه، پل چارلز تنها راه ارتباطی بین شهر قدیمی پراگ در یک طرف رودخانه و قلعه در طرف دیگر بود. این قدیمی ترین پل بر روی رودخانه ولتاوا در پراگ است. امروزه پل چارلز یک مکان عالی برای بازدید، هم برای خود پل و هم برای مناظر باشکوه شهر است.
زمانی که سیل مدتها پیش به پل اصلی آسیب رساند، پل جدیدی ساخته و در سال 1402 افتتاح شد. این پل بعدا به نام چارلز چهارم نامگذاری شد که بر ساخت و ساز آن نظارت داشت. برج پل شهر کوچک و برج پل شهر قدیمی در انتهای پل قرار دارند. 
تاریخ رنگارنگ پل چارلز شامل سیل های بسیار زیاد، جنگ، سر بریدن و مقدسین است. بین سال‌های 1683 تا 1928، 30 مجسمه از قدیسان برای تزئین پل حک شد که معروف‌ ترین آنها مجسمه سنت جان نپوموک است. برخی از اولین مجسمه ها با گذشت زمان گم شدند و آنچه امروز می‌بینید کپی‌ هایی هستند که نسخه‌ های اصلی آنها بصورت امن در موزه‌ای در همان نزدیکی نگهداری می‌ شوند.
این پل بیشتر از سیل و جنگ آسیب دیده است. تردد مداوم گاری‌ ها (و بعدا ترامواها، اتوبوس‌ ها و اتومبیل‌ ها) عوارض خود را بر این پل وارد کردند. پس از بازسازی بسیار ضروری در سال 1978، تردد همه وسایل نقلیه بر روی پل ممنوع شد. بنابراین امروز، می توانید بدون مشکل ترافیک از روی این پل عابر پیاده قدم بزنید. می‌توانید مکث کنید و به ساختمان‌ های تاریخی در سمت شهر قدیمی نگاه کنید و می‌توانید به تپه در جهت دیگر در سمت قلعه، با مناره‌ های برافراشته کلیسای جامع سنت ویتوس نگاه کنید.

2. پل چارلز، پراگ، جمهوری چک


 آشنایی با 9 شهر افسانه ای در اروپا که تا به حال ندیده اید



3. پل قدیمی، هایدلبرگ، آلمان
پل قدیمی در هایدلبرگ به شما انگیزه می دهد تا برای بازدید از این شهر قدیمی آلمان برنامه ریزی کنید. زمانی که آنجا هستید، مکان‌ های تاریخی و جذاب بسیاری پیدا خواهید کرد از جمله یک قلعه جذاب! اما پل قلب شما را تسخیر می کند.
پل ماسه سنگی قوسی که بر روی رودخانه نکار ساخته شده است، یکی از آخرین نمونه های باقی مانده از یک پل سنگی کلاسیک می باشد. هشت پل قبلی روی رودخانه که همه از چوب ساخته شده بودند دیگر وجود ندارند. بنابراین در دهه 1780 شاهزاده کارل تئودور دستور ساخت این پل محکم را داد. این پل به دلیل باروهای سفید قرون وسطایی خود در سمت شهر متمایز است. اینها زمانی بخشی از دیوار شهر بودند و یادآور زندگی قرن ها پیش در هایدلبرگ هستند.
بسیاری از پل های آلمان قربانی جنگ جهانی دوم شدند، اما پل قدیمی بدون آسیب باقی ماند. این احتمالا به این دلیل است که متفقین قصد داشتند هایدلبرگ را برای استفاده به عنوان پایگاه پس از جنگ نجات دهند.

3. پل قدیمی، هایدلبرگ، آلمان


4. پونت الکساندر سوم، پاریس، فرانسه
رودخانه سن به زیبایی در شهر پاریس جریان می یابد و 37 پل بر روی کرانه های آن قرار دارند. پونت الکساندر سوم به عنوان آراسته ترین و زیباترین پل شهر شناخته می شود. این منطقه شانزلیزه را در کرانه راست به محله اینوالیدس و منطقه برج ایفل در کرانه چپ متصل می‌کند. این پل که توسط چهار مجسمه بلند طلایی بهم متصل شده، به عنوان یک بنای یادبود فرانسوی طبقه بندی می شود. 
این مجسمه های طلایی با درخشش در زیر نور خورشید بسیار چشمگیر هستند. هر کدام از مجسمه ها از برنز ساخته شده و با صفحات طلایی پوشانده شده اند. این اسب های بالدار نمایانگر هنر، علوم، تجارت و صنعت هستند.
این پل نمادی از روابط مسالمت آمیز فرانسه و روسیه است. سنگ بنای پل شخصا توسط تزار نیکلاس دوم روسیه در سال 1896 گذاشته شد. پل تمام شده به نام پدر نیکلاس، تزار الکساندر سوم، در سال 1900 برای نمایشگاه جهانی پاریس افتتاح شد.
پونت الکساندر سوم با بیش از 150 متر طول و 45 متر عرض، بسیار بزرگ و پیدا کردن آن آسان است. برنامه‌ ریزی کنید که به آنطرف پل قدم بزنید تا بتوانید از چشم‌ انداز رودخانه جاری، گنبد طلایی اینوالیدس، برج ایفل، و کاخ پتی و کاخ بزرگ لذت ببرید.

4. پونت الکساندر سوم، پاریس، فرانسه


5. پل زنجیره ای زچینی (Széchenyi)، بوداپست، مجارستان
پل زنجیره ای زچینی در بوداپست یکی از میراث جهانی یونسکو است که طراحی و همچنین تاریخچه آن جذاب است. 
بودا و پست شهرهای جدا از هم بودند که در دو سوی رودخانه دانوب قرار داشتند. قهرمان مجارستانی کانت زچینی تصمیم گرفت که ساخت یک پل سنگی محکم بر روی آب، می تواند راه ایده آلی باشد برای اتصال شهرها به آنچه امروز به نام بوداپست می شناسیم. در سال 1849، پل زنجیره‌ای زچینی با هیاهوی زیادی افتتاح شد.
این اولین پل دائمی مجارستان برای تکمیل نیاز به مذاکرات گسترده و جمع آوری سرمایه داشت و ساخت این سازه با عظمت و پیچیده حدود نه سال طول کشید.
زنجیرهای آهنی بستر پل راه را نگه می دارند و بین ستون های بلند معلق هستند و در انتهای پل به زمین محکم شده اند. طرح اصلی پل هنوز وجود دارد، اگرچه برای افزایش ترافیک تقویت شده است.
به شیرهای سنگی باشکوهی که از ورودی ها محافظت می کنند توجه کنید. این مجسمه ها در سال 1852 اضافه شدند. شیر در سمت بودا خانواده زچینی را نشان می دهد.
زمانی که نازی ها آن را در طول جنگ جهانی دوم منفجر کردند، این پل آسیب جدی دید. پس از جنگ، این پل محبوب مرمت شد و در سال 1949 و به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس خود بازگشایی شد.
برای تماشای منظره خیره کننده از پل زنجیره ای زچینی، به سمت قلعه رودخانه (بودا) رفته و از تپه بالا بروید. می توانید این کار را با پیاده روی یا قطار کابلی انجام دهید. در آنجا بایستید و به پل و رودخانه دانوب نگاه کنید تا تجربه ای به یاد ماندنی داشته باشید.

5. پل زنجیره ای زچینی (Széchenyi)، بوداپست، مجارستان


منبع: travelawaits





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید