• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 17 مورد از بهترین شهرهای کوچک اروپا آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۸/۱۰   تعداد بازدید : 1560   گروه مطلب : ترین ها


با 17 مورد از بهترین شهرهای کوچک اروپا آشنا شوید

این شهرهای کوچک جذاب در اروپا دارای مناظر شگفت انگیز، غذاهای خوشمزه و بسیاری موارد دیگر هستند. به ازای هر شهر پاریس، رم و لندن، صدها شهر کوچک اروپایی وجود دارد که روح ملت خاص خود را به تصویر می کشند. از یک پایگاه مرزی کوچک ایسلندی که با مناظر شگفت انگیز احاطه شده است تا یک سکونتگاه ساحلی باستانی در دریای سیاه، در اینجا 17 شهر کوچک در اروپا وجود دارند که باید به لیست مکان های سفر شما اضافه شود. 

1. زل آم سی (Zell am See)، اتریش
زل آم سی یکی از دوست داشتنی ترین شهرهای کوچک در اروپا در اتریش است. این شهر که بین دریاچه فیروزه ای زل و کوه مرتفع اشمیتنه قرار دارد، به دلیل فعالیت های تفریحی خود مشهور است، از جمله اسکی و اسنوبورد در زمستان؛ و شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی در تابستان؛ و سوار شدن بر قطار قدیمی پینزگوئر لوکالبان (Pinzgauer Lokalbahn) که از میان مناظر آلپ که در هر فصلی باشکوه است می گذرد. در آخرین مورد، مسیر باریک قطار آبشارهای کریملو را در دسترس مسافران قرار می دهد.

1. زل آم سی (Zell am See)، اتریش


2. گانگی (Gangi)، سیسیل
گانگی با داشتن قلعه ای در بالای یک تپه، کلیساهای قرون وسطایی و به سبک باروک و خانه هایی به رنگ قهوه ای طلایی، جادوی شهرهای کوچک سیسیلی است.  کوه عظیم اتنا (Etna) بر فراز کل شهر قرار دارد. برای تجربه یک مسیر منحصر به فرد با تمام جذابیت های گرم مدیترانه ای، به مقبره زیرزمینی کیه‌زا مادره گانگی (chiesa madre gangi) بروید، جایی که کشیشان مومیایی شده کنار دیوارهای سرداب را احاطه کرده اند.

2. گانگی (Gangi)، سیسیل


3. بلد (Bled)، اسلوونی
شهر زیبای بلد مانند یک تصویر افسانه ای است که توسط برادر گریم به تصویر کشیده شده است. برجسته ترین ویژگی این شهر کلیسای عرفانی قرن هفدهمی آن است که در جزیره ای اشک مانند در دریاچه بلد قرار گرفته است و می توانید با قایق به آن برسید. شهر بلد و مناطق اطراف آن در تمام طول سال فعالیت های در فضای باز، از مسیرهای کوهنوردی گرفته تا قایقرانی روی دریاچه و سورتمه سواری روی تپه استرازا (Straza) در تابستان با چشم اندازهای شگفت انگیز از منظره آب در پایین را ارائه می دهد. 

3. بلد (Bled)، اسلوونی


4. روتنبرگ آب در تاوبر (Rothenburg ob der Tauber)، آلمان
روتنبرگ آب در تاوبر در جنوب آلمان با جذابیت های قرون وسطایی اش بسیار دیدنی است. این شهر دارای همه جذابیت های ایستگاه های رمانتیک باواریایی با برجک ها، طاق های سنگی، برج های ساعت، میخانه ها و ساختمان هایی است که با چوب ساخته شده اند. (وصف ناپذیر است، این شهر الهام بخش روستا در داستان "پینوکیو" و محل فیلمبرداری هری پاتر بوده است.) پس از عبور از کوچه های تو در توی سنگ فرش شده، حصار سنگی به طول دو و نیم کیلومتر را دنبال کنید تا نمای زیبای شهر و محیط روستایی پیرامون آن را ببینید. 

4. روتنبرگ آب در تاوبر (Rothenburg ob der Tauber)، آلمان


5. سیدیسفوردور (Seydisfjordur)، ایسلند
روستای کوچک سیدیسفوردور واقع در نواحی دورافتاده شرق ایسلند عملاً در انتهای یک آبدره زیبا پنهان شده است. هر هفته، بندر آن شاهد لنگر انداختن کشتی هایی است که ایسلند را به دانمارک و جزایر فارو متصل می کنند. (این یک گزینه عالی برای بازدیدکنندگان اروپایی است که می خواهند به راحتی با کشتی به اسکاندیناوی سفر کنند.)
اگرچه جمعیت این شهر کمتر از 700 نفر است، اما دارای هنرهای زیبا، مهمانسراها و رستوران های بسیار زیاد است (از جمله رستورانی که به طور مرتب به عنوان بهترین رستوران سوشی در ایسلند اعلام می شود). مسیری در حاشیه شهر وجود دارد که به ویسنگر (Tvísöngur)، مجسمه ای بتنی با مناظر باشکوه در اطراف آن منتهی می شود.

5. سیدیسفوردور (Seydisfjordur)، ایسلند


6. کاداکس (Cadaqués)، اسپانیا
کاداکس در کوستا براوای اسپانیا و در نزدیکی مرز فرانسه واقع شده است و شبکه ای از ساختمان های سفید رنگ و کوچه های سنگی است که به سمت بندری پر از قایق منتهی می شوند. با قدم زدن در یکی از مسیرهای متعدد پیاده روی، از این شهر کارت پستالی لذت ببرید، در سواحل کوچک و آفتابی آن حمام آفتاب بگیرید و برای یک روز کاوش در خلیج های کبالت مجاور، یک بارکا اجاره کنید. 

6. کاداکس (Cadaqués)، اسپانیا


7. سوزوپول (Sozopol)، بلغارستان
این شهر باستانی در شبه جزیره ای باریک، دارای خیابان های پر پیچ و خم سنگ فرش شده و خانه هایی با سقف های بسیار زیبا و مشرف به دریای فیروزه ای است. سواحل ماسه ای عالی، یک بندر ماهیگیری زیبای پر از قایق، غذاهای لذیذ بالکان و مدیترانه و یک نمایش فرهنگی عالی (جشنواره هنری آپولونیا در اواخر تابستان، نمایشگاه هنرمندان بلغاری و جهانی است)، همه چیزهایی است که در این شهر ساحلی آرام می توانید کاوش و تجربه کنید. 

7. سوزوپول (Sozopol)، بلغارستان


8. سنت ژان دو لوز (Saint-Jean-de-Luz)، فرانسه
سنت ژان دو لوز با ساختمان های نیمه چوبی در یک محله قدیمی دوست داشتنی، حس یک روستای ماهیگیری در باسک (Basque) را حفظ کرده و دارای معماری عجیب و قایق هایی است که در بندر محافظت شده آن قایقرانی می کنند و ماسه های طلایی آن حاشیه مسیر پیاده روی زیبای ساحل را در بر گرفته است. این شهر ساحلی در تابستان پر از بازدیدکنندگان می شود، هرچند موج سواران در هر زمان از سال برای موج سواری کلاسیک پلاژ د لافیتنا (Plage de Lafitenia) و سوار شدن بر موج های بزرگ بلارا (Belharra) به اینجا می آیند.

8. سنت ژان دو لوز (Saint-Jean-de-Luz)، فرانسه


 25 مورد از زیباترین دهکده های اروپا


 
9. اوتپا (Otepää)، استونی
این شهر کوچک که توسط جنگل، دریاچه، تپه و دره ها احاطه شده است، به دلیل زیبایی طبیعی چشم نوازش مشهور است. اوتپا مدتهاست مقصدی برای کسانی است که به دنبال پیاده روی، شنا و اردو زدن در تابستان هستند. اگر زمستان به اینجا بیایید، می توانید بادکنک های شهر را در کنار اسکی بازان، اسنوبرد سواران و دیگر علاقه مندان به ورزش های برفی و حتی شاید مدال آوران المپیک را در حین تمرینات خود ببینید. 15 دقیقه رانندگی تا سانگاست (Sangaste)، ارزش بازدید از یک عمارت بازسازی شده گوتیک با آجرهای قرمز را دارد که از قلعه ویندزور الهام گرفته است. 

9. اوتپا (Otepää)، استونی


10. اوترانتو (Otranto)، ایتالیا
برای دیدن یک شهر کوچک اروپایی با حس و حال ساحل دریای کارائیب یا جنوب اقیانوس آرام، به اوترانتو بروید. این شهر آفتابی بندری پوگلیان در پاشنه بیرونی چکمه ایتالیایی دارای کیلومترها سواحل باشکوه از آب های درخشان و کم عمق است. پس از بعد از ظهر و تجربه شنا، غواصی و آفتاب گرفتن، در مرکز تاریخی شهر قدم بزنید (برای تماشای موزاییک های متعلق به قرن دوازدهم، وارد کلیسای جامع قرون وسطایی شهر شوید) و سفری یک روزه به شهر زیبای لچه، "فلورانس جنوبی" داشته باشید.

10. اوترانتو (Otranto)، ایتالیا


11. زرمات (Zermatt)، سوئیس
زمانی که با قطار به زرمات نزدیک می شوید، محال است که از زیبایی خیره کننده ماترهورن که در بالای کوه های آلپ قرار دارد غافلگیر نشوید. در پای این کوه ها شهر زرمارت قرار دارد که قسمتی از آن پیست اسکی زیبا، و بخشی هم یک محیط برفی افسانه ای است. پیست های اسکی 320 کیلومتری زرمات جذابیت اصلی این شهر هستند، البته کارهای زیادی هم برای انجام در خارج از پیست ها وجود دارد مانند کاوش در مرکز شهر بدون اتومبیل، پیاده روی در هوای گرم، و حرکت به سمت بلندترین ایستگاه کوهستانی در اروپا (Trockener Steg) از طریق 
 تله کابین. در تابستان و پاییز، مسیرهای چوبی گورنر گورجس (Gorner Gorge's wooden paths) به سمت صخره ای در بالای یک رودخانه یخچالی باستانی منتهی می شوند.

11. زرمات (Zermatt)، سوئیس


12. اوبیدوس (idbidos)، پرتغال
عبارت "عالی برای ملکه" کاملا برای اوبیدوس مناسب است و برای قرن ها، این نگین کوچک زیبا به عنوان هدیه ازدواج به ملکه های پرتغالی ارائه می شد. این شهر تپه ای با دیوارهای قدیمی خود هنوز همان جذابیتی را دارد که در قرن 13 توجه ملکه ایزابل را به خود جلب کرد (و به همین دلیل شوهرش را مجبور کرد فقط آن را به او هدیه دهد). هر جا که بروید، وارد مسیرهای پیچ در پیچ سنگی شیبدار بین خانه های سفید رنگی می شوید که پوشیده از گل های کاغذی است و در بالای آن ها کاشی های تراکوتا قرار دارد. 

12. اوبیدوس (idbidos)، پرتغال


13. رووینج (Rovinj)، کرواسی
ساختمان های به رنگ روشن، خیابان های پیچ در پیچ و کلیسای به سبک باروک که در بالای تپه ای در یک شبه جزیره کوچک در کنار هم قرار گرفته اند، همگی بندر ماهیگیری قدیمی رووینج را در سواحل ایستریا در کرواسی برجسته می کنند. در اینجا باید ساردین تازه صید شده از دریای آدریاتیک و ترافل محلی معروف را امتحان کنید. (برای چشیدن طعم مالواسیای خوشمزه و روغن زیتون و پنیر بز، 10 دقیقه رانندگی به استانسیا کولیس که توسط یک خانواده اداره می شود، ارزشش را دارد.) پارک ملی که در جزایر بریجونی قرار گرفته یک سفر یک روزه عالی است، که از روستای مجاور فائانه نیز با قایق در دسترس است. 

13. رووینج (Rovinj)، کرواسی


14. کاستلساردو (Castelsardo)، ساردینیا
کاستلساردوی دوست داشتنی، با خیابان های پر پیچ و خم، سواحل بکر و ویرانه های عصر برنز، یک پایگاه ساحلی بی نقص برای کاوش در سواحل شمالی ساردینیا است. این شهر قرون وسطایی بر فراز تپه، دارای گزینه های اقامتی فراوان و مکان های جذاب و غذاهای دریایی و بارهایی است که شمشیر ماهی محلی و ساردین سفید را سرو می کنند. علاوه بر این، جاده های خوبی نیز وجود دارد که در کمتر از دو ساعت به مکان های نمادینی مانند کاپو کاسیا (Capo Caccia)، اسپیاجیا رنا (Spiaggia Rena)، بیانکا (Bianca) و کاستا اسمرالدا (Costa Smeralda) منتهی می شوند. 

14. کاستلساردو (Castelsardo)، ساردینیا


15. امبلساید (Ambleside)، انگلستان
شهر امبلساید دروازه ای به منطقه دریاچه معروف انگلستان (میراث جهانی) است. میخانه های سبز و دنج روستایی و مغازه های غیر زنجیره ای، حس و حال فرهنگ محلی را زنده می کنند، در حالی که خانه پل متعلق به قرن 17 که بر روی رودخانه ای کوچک بنا شده است، نمایی از گذشته این شهر را ارائه می دهد. صعود به بالای لوریگ فل (Loughrigg Fell) یک راه محبوب برای دیدن دریاچه درخشان ویندرمر از بالا است، در حالی که طبیعت گردان بلندپرواز می توانند در مسیر 72 کیلومتری دریاچه ویندمرمیر گردش کنند. جنگل گریزدیل (Grizedale Forest) فرصت های بیشتری را برای پیاده روی، دوچرخه سواری کوهستانی، اسب سواری و حتی زیپ لاین در بالای درختان فراهم می کند. مجسمه های هنری در فضای باز در سراسر جنگل را مشاهده کنید.

15. امبلساید (Ambleside)، انگلستان


16. پیرگی (Pyrgi)، یونان
شهرت پیرگی به دلیل اکسیستای (xysta) باورنکردنی است (اکسیستا طرح های هندسی سیاه و سفید است) که ساختمان ها، طاق ها، بالکن ها و برج های ناقوس را پوشش می دهد. پیرگی که در منطقه زیبای کیوس واقع شده است، یکی از دوازده ماستیکاهوریا در جزیره اژه است، روستاهایی که در کشت ماستیک مشارکت دارند و از لحاظ تاریخی برای تهیه لیکور، نوشیدنی، غذا و آدامس استفاده می شده است. اما نقوش تزئینی پیچیده منحصر به پیرگی است و تأثیر کنترل جنوایی ها بر این جزیره در قرون وسطی است. آن ها در اصل نقاشی های دیواری قرون وسطایی ایتالیایی هستند. 

16. پیرگی (Pyrgi)، یونان


17. تلچ (Telč)، جمهوری چک
جمهوری چک شهرهای کوچک بسیار زیادی دارد که به نظر می رسد از یک دنیای افسانه ای نشأت گرفته اند. یکی از مواردی که نباید از دست داد تلچ است، شهر میراث جهانی یونسکو که در نزدیکی مرز موراویا و بوهمیا قرار دارد. به نظر می رسد مرکز تاریخی تلچ، نتیجه خلاقیت فانتزی یک طراح صحنه هالیوود است. میدان اصلی مثلثی شکل که دارای قلعه ای از دوران رنسانس است، با خانه های سنگی به رنگ آب نبات که توسط خطی بی وقفه از طاق های ظریف به هم متصل شده اند، واقعا حیرت انگیز است. 

17. تلچ (Telč)، جمهوری چک


منبع: travelandleisure





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید