• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


تصاویری خیره کننده از مکان های علمی تخیلی در دنیای واقعی (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱۰/۱۲   تعداد بازدید : 4598   گروه مطلب : دیدنی ها


تصاویری خیره کننده از مکان های علمی تخیلی در دنیای واقعی (قسمت اول)

فیلم ها و فرهنگ آینده گرایی اغلب تلاش می کنند که به پشت پرده نگاه کنند و ببینند که آینده به چه شکل خواهد بود. چه مدت دیگر مریخ را اشغال خواهیم کرد؟ چقدر دیگر طول می کشد که از منظومه شمسی خارج شویم؟ و یا سوالات دیگری نظیر کی ماشین های پرنده را خواهیم دید و یا به اندازه کافی هوشمند خواهیم شد که از سیاره خودمان در مقابل انقراض خود ساخته همنوعانمان محافظت کنیم. 
همه اینها سوالاتی جالب و جدی برای اندیشیدن هستند و اغلب چنین تفکراتی می توانند اتفاقات و تکنولوژی های آینده را پیش بینی کنند. هرچند روی دیگر سکه نیز وجود دارد. اکثر مواقع زمانیکه ما درباره آینده فکر می کنیم دلتنگ زمان حال، که همه آنچه که داریم است می شویم. ما نمی بینیم که چگونه آینده را با اعمال امروزمان شکل می دهیم. و این همان آینده گراییست. ما اغلب با چشم پوشی از واقعیت های مربوط به آینده در زمان حال می اندیشیم.  
زمین موارد زیادی را به جستجوگران جاذبه های آینده گرایی در سراسر دنیا ارائه می دهد و این موارد به دبی که پیشرو در سفر به آینده است خلاصه نمی شود. ایالات متحده، کانادا، آسیا، اروپا و استرالیا نیز موارد زیادی برای ارائه دارند. 
از فواره‌های نه گانه شناور در اوساکا گرفته تا فرودگاه اسپیس پورت آمریکا در نیومکزیکو، شاهد مکان هایی خواهید بود که متعلق به سال 2050 می باشند اما امروز نظاره گر آنها هستید. 
 
25- هرم دبلیو 57، نیویورک، ایالات متحده
همه ساختمان امپایر استیت، مجسمه آزادی و موزه تاریخ طبیعی نیویورک را می شناسند اما تا به حال چیزی درباره هرم دبلیو 57 شنیده اید؟ این پروژه غیرمعمول در سال 2016 به اتمام رسید. این یک برج 35 طبقه 142 متری با 709 واحد مسکونی می باشد که دارای سازه خیره کننده مدرن و چشم انداز شگفت انگیزی به رودخانه هادسون برای ساکنین برج شمالی دارد. این هرم در خیابان 57 غربی منهتن نیوریورک واقع شده است.

25-  هرم دبلیو 57، نیویورک، ایالات متحده


24- مجسمه جولیان ووس آندره، ایالات متحده
جولیان ووس آندره متولد کشور آلمان است اما در اورگن کشور پورتلند زندگی می کند و این شاهکار متحیر کننده را خلق کرده است. جالب است که آثار جولین تحت تاثیر سابقه علمی وی قرار گرفته اند. او در رشته های ریاضیات، فلسفه و فیزیک در برلین و وین تحصیل کرده است و تحصیلات عالی خود را در زمینه فیزیک کوانتوم با کار بر روی پروژه ای که رابطه بین دنیای کوانتوم و درک مستقیم را نشان می دهد به پایان رساند. 

24- مجسمه جولیان ووس آندره، ایالات متحده

 
23- پل جمع شونده، لندن، انگلیس
کانال گرند یونیون بر روی رودخانه پدینگتون باسین در غرب لندن شیئی بسیار خاص دارد که گردشگرانی را که برای اولین بار به اینجا می آیند شگفت زده خواهد کرد. این شیء یک پل است و زمانیکه باز است هیچ چیز غیرعادی در آن به چشم نمی خورد تا زمانیکه خم شده و دو سر آن به هم می رسند. در آن زمان است که این پل به یک هشت ضلعی تبدیل می شود. لازم است بدانید که این پل فقط در ظهر جمعه ها قابل دسترس می باشد. 

23- پل جمع شونده، لندن، انگلیس


22- پل بانپو، سئول، کره جنوبی
درست همانند دیگر گزینه های موجود در این مقاله این یکی هم بسیار خاص می باشد چراکه دارنده رکورد گینس بخاطر طولانی ترین پل فواره ای دنیاست. طول این پل 1140 متر می باشد که دارای ده هزار نازل ال ای دی بوده و 190 تن آب را در دقیقه خارج می کند. 

22- پل بانپو، سئول، کره جنوبی


21- برج ماهاناخن، بانکوک، تایلند
آسمان خراش های زیادی در دنیا نیستند که شایستگی بودن در این لیست را داشته باشند ولی بدون شک برج ماهاناخن در تایلند یکی از آنهاست. این آسمان خراش که بلندترین برنج تایلند نیز به حساب می آید در منطقه تجاری سیلوم واقع شده است و ساخت آن 5 سال به طول انجامید. 

21- برج ماهاناخن، بانکوک، تایلند


20- پروژه عدن، کورن وال، انگلستان
پروژه عدن در کورن وال انگلستان شبیه به شهری در آینده می باشد که شما می توانید امروز آن را ببینید. این مکان بخاطر طراحی چشم انداز چشمگیرش و دو مجتمع بزرگ با گنبد های همجوار که خانه ای برای هزاران گونه گیاهی می باشد بسیار قابل توجه است. هر یک از این محفظه ها دارای یک زیست بوم طبیعی هستند که در بزرگترینشان می توانید شاهد محیط جنگل های بارانی شبیه سازی شده و در دومین زیست بوم بزرگ آن محیط مدیترانه ای شبیه سازی شده باشید. مناظر بی نظیر بیرونی نیز باغ های زیبایی را با گیاهان کمیاب ارائه می دهد. این گلخانه که بزرگترین گلخانه جهان می باشد در کتاب رکورد گینس به ثبت رسیده است.

20- پروژه عدن، کورن وال، انگلستان


 تصاویری خیره کننده از مکان های علمی تخیلی در دنیای واقعی (قسمت دوم)



19- معبد نیلوفر آبی، دهلی نو، هندوستان
یک نیلوفر آبی غول پیکر از جنس استیل، شیشه و پلاستیک؟ می توانید آن را در پایتخت هندوستان، دهلی نو بیابید. باتوجه به اینکه گل نیلوفر آبی همواره اهمیت خاصی برای ادیان شرقی داشته است پس جای تعجب نیست که در هندوستان ساخته شده است. همچنین این ساختمان مذهبی دارنده رکورد جهانی گینس برای پربازدیدترین مکان مذهبی در سال 2011 می باشد.

19- معبد نیلوفر آبی، دهلی نو، هندوستان


18- فواره متال مورفوسیس، شارلوت، ایالات متحده
فواره متال مورفوسیس در نزدیکی پارک فناوری وایت هال در شارلوت ایلات متحده بسیار تاثیرگذار است ولی صبر کنید تا این مجسمه که به شکل سر انسان می باشد حرکت کرده و تغییر شکل دهد در آن لحظه است که شاهد سحر و جادوی واقعی مهندسی خواهید بود. در واقع 50 درصد این سازه فواره و 50 درصد مابقی مجسمه است که 14 تن وزن و 7.6 متر ارتفاع دارد و از صفحات استیل ضد زنگ تشکیل شده است. این صفحات همواره درحال حرکت می باشند و هر چند وقت یکبار به شکل سر انسان در می آید و درست درهمان زمان است که آب از دهان مجسمه بیرون می ریزد.

18- فواره متال مورفوسیس، شارلوت، ایالات متحده


17- کلیسای هالگریم، ریکیاویک، ایسلند
این ساختمان مذهبی در سال 1937 توسط Guðjón Samúelsson طراحی شده است و ساخت آن 41 سال به طول انجامید، سرانجام در سال 1986 به پایان رسید. این کلیسای شگفت انگیز به شکل آتشفشان های ایسلند است و بخاطر 5275 لوله بزرگش که وزنی بالغ بر 25 تن را دارد بسیار معروف می باشد. کلیسای هالگریم یکی از نمادین ترین و مدرن ترین کلیساها نه تنها در ایسلند بلکه در کل جهان است.

17- کلیسای هالگریم، ریکیاویک، ایسلند


16- مرکز فرهنگی واترفرانت، کپنهاگ، دانمارک
این مکان یکی از موارد این لیست می باشد که در حال حاضر قابل بازدید نیست اما به زودی می توانید از آن بازدید کنید. قرار است که این مجموعه تاثیرگزارترین مرکز استخر شنای دانمارک باشد، جاییکه بازدیدکنندگان می توانند در استخرهای سر پوشیده و روباز با تراسی که مستقیم به دریا راه می یابد شنا کنند. این ماکت شکلی مدرن و مربوط به آینده دارد و باعث شده که پروژه ای عالی برای قرار گرفتن در این لیست باشد. پس امیدواریم که ساخت آن درست بر طبق نقشه پیش برود.

16- مرکز فرهنگی واترفرانت، کپنهاگ، دانمارک


15- موزه اوردوس، کانگ باشی، چین
فضای بزرگی به مساحت 3810 مترمربع خانه ای برای مجموعه ای مربوط به تاریخ محلی شهر اوردوس می باشد اما برای بسیاری دیدن ساختمان این موزه جالب تر از محتویات موجود در آن است. این موزه شش طبقه نمایشگاه هایی را در درون خود دارد که به شدت ریشه در فرهنگ محلی دارد و نمای خود موزه با الهام از فضای اطرافش ساخته شده است. 

15- موزه اوردوس، کانگ باشی، چین


14- فواره جولی پنروز، کلرادو اسپرینگز، ایالات متحده آمریکا
این سازه شگفت انگیز حرکات حیات بخش آب در بین زمین و جو را نشان می دهد. فواره جولی پنروز هر 15 دقیقه یک دور کامل می چرخد و دارای 366 واتر جت است. این فواره که به اندازه یک ساختمان چهار طبقه می باشد 24 تن وزن دارد و در سال 2007 تکمیل شد.

14- فواره جولی پنروز، کلرادو اسپرینگز، ایالات متحده آمریکا


13- مجموعه کهکشانی سوهو، پکن، چین
یکی دیگر از نمونه های معماری رویایی که از مرزهای معمولی گذر کرده است مجموعه کهکشانی سوهو در مرکز پکن است. این سازه یک ساختمان تفریحی و فروشگاهی می باشد که فضای زیادی را برای دفاتر اداری در بر دارد. بر اساس گفته معماران این مجموعه ساختمان کهکشانی سوهو که بزرگترین مرکز خرید پکن می باشد، الهام گرفته از مقیاس بزرگ پکن است. معماری این سازه ترکیبی از پنج حجم به هم پیوسته و سیال می باشد که توسط پل هایی به هم متصل می گردند. هر یک از این حجم ها با یکدیگر در تمام جهات منطبق بوده و یک معماری پانارومای بدون گوشه یا بدون تغییر حالت های ناگهانی را خلق می کنند.

13- مجموعه کهکشانی سوهو، پکن، چین


منبع: thetravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید