• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


جشن سال نوی 2019 میلادی در سراسر جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱۰/۹   تعداد بازدید : 6959   گروه مطلب : فرهنگ و هنر


جشن سال نوی 2019 میلادی در سراسر جهان

از بزرگترین جشن های ساحلی گرفته تا تماشایی ترین آتش بازی های دنیا! در این مقاله پیشنهاداتی برای اینکه در هنگام تحویل سال نوی میلادی کجا باشید و چه ببینید به شما معرفی می شود. 
راحت است که به شب سال نو نیشخند زد چراکه گرانترین و شلوغ ترین شب سال می باشد و فشار زیادی را برای داشتن بهترین شب عمرتان متحمل خواهید شد. خوب می توانید در خانه بمانید و یا این شب را با رفتن به یکی از بهترین جشن های سال نو خاطره ساز کنید. از صدای انفجار آتش بازی با مشاهده چشم اندازهای نفسگیر تا جشن های خیابانی جالب و پر سر و صدا و یا گذراندن تمام شب در سواحلی غرق در شادی، هیچ محدودیت غیرشگفت انگیزی برای شروع سال 2019 وجود ندارد.  

بهترین آتش بازی ها  
هنگ کنگ، چین
صنحه ای جذاب و دیدنی به همراه موسیقی با نمایش لیزر، آتش بازی و نورهای ال ای دی رقصان در نیمه شب بندرگاه ویکتوریای هنگ کنگ را روشن می کند و چشم انداز مشهور شهر غرق در نور می نماید. پیشنهاد می شود که رفتن به میان شلوغی کنار آب را فراموش کنید و به جای آن این نمایش زیبا را از درون یکی از قایق های سنتی شناور بر آب و یا از پشت بام یکی از بارهای متعدد باکلاس هنگ کنگ تماشا کنید. 

هنگ کنگ، چین


نیویورک سیتی، ایالات متحده آمریکا
مطمئنا میدان تایمز اصلی ترین پیشنهاد نیست، اما اولین مکان در نیویورک می باشد. اگر می خواهید به تماشای این جشن و آتش بازی بنشینید پیشنهاد می شود که به آر لانج در هتل رنسانس بروید. پنجره های این بار چشم اندازی بی همتا از ساختمان میدان تایمز را به نمایش می گذارد.  

نیویورک سیتی، ایالات متحده آمریکا


اِدینبرا، اسکاتلند
هوگمنای، جشن جذاب و معروف سه روزه پایتخت اسکاتلند است که از روز سی ام ماه دسامبر با روشن کردن مشعل به سبک وایکینگ ها در طول خیابان رویال میل، شروع می شود. این شب بزرگ خود شامل کنسرت فرانز فردیناند در باغ است تا مردم بتوانند چشم انداز بی نظیر آتش بازی نیمه شب بر بالای قلعه اِدینبرا را مشاهده کنند. یک جشن و پایکوبی خیابانی با کمک هنرمندانی نظیر جاج جولز نیز در این شهر برپاست. این جشن ها تا روز سال نو به همراه موسیقی زنده و رفتن در آب یخ خور فورث (Firth of Forth) با لباس های سنتی فانتزی که به جشن لونی دووک معروف است ادامه می یابد. 

اِدینبرا، اسکاتلند


سیدنی، استرالیا
بیش از میلیون ها نفر در کنار دریا دور هم جمع شده و به تماشای آتش بازی جذاب بندر سیدنی می نشینند اما ایده بهتر این است که این صحنه بی نظیر را از درون آب با سوار شدن بر قایق ببینید. می توانید یک قایق کرایه کرده و شمارش معکوس را از روی دریا انجام دهید. کسانیکه دوست دارند این منظره دیدنی را از نزدیک ببینند می توانند در یکی از رستوران های لب آب پل بندر سیدنی میزی رزرو کرده و از ردیف اول شاهد این آتش بازی بینظیر باشند.  

سیدنی، استرالیا


بهترین جشن های خیابانی
کپنهاگ، دانمارک
وقتیکه ساعت 12 می شود معمولا دانمارکی ها برای جشن و پایکوبی در میدان شهرداری جمع می شوند. همچنین در باغ های تیولی فستیوال آتش بازی خودشان را به راه می اندازند. تمام رستوران های این پارک نیز غذای سال نو را سرو می کنند. ترن های هوایی نیز باز هستند و غرفه های موجود در اینجا نیز به سرو نوشیدنی می پردازند. 

کپنهاگ، دانمارک


بارسلونا، اسپانیا
بارسلون شهر شب زنده داریست پس به این ترتیب خوشگذرانی ها تا قبل از ساعت 11 شب آغاز نمی شوند. بعد از آن است که جمعیت رفته رفته در میدان اسپانیا گرد هم جمع می شوند تا به تماشای آتش بازی که در قلعه موتوئیک (Montjuïc) واقع در بالای تپه انجام می شود بنشینند. چند متر آن طرف تر موزه روباز معماری پابل اسپانیول (Poble Espanyol) میزبان جشنی بزرگ تا ساعت 6 بامداد می باشد.

بارسلون، اسپانیا


 شب سال نو میلادی در 7 کشور مختلف جهان به چه شکل جشن گرفته می شود؟



برلین، آلمان
انرژی هر چیزی که در برلین می باشد خوب است و در واقع در جشن عظیمی که مابین دروازه برندبرگ و ستون پیروزی در جریان است به چشم می خورد. این جشن یکی از بزرگترین جشن های فضای باز اروپاست که در آن حدود یک میلیون نفر در مسیری به طول 2.5 کیلومتر گرد هم جمع می شوند. بهتر از آن این است که شرکت در این جشن رایگان بوده و تا ساعت 3 بعد از نیمه شب ادامه دارد. این جشن با موسیقی زنده، دی جی ها، لیزر شو، غذا و البته آتش بازی همراه می باشد.  

برلین، آلمان


آمستردام، هلند
در آمستردام که شهری جمع و جور و بسیار راحت می باشد همیشه جشن برپاست. در سی و یکم ماه دسامبر نیز شاهد جشن و پایکوبی های خیابانی بدون برنامه ریزی خواهید بود اما اگر بخواهید در هنگام نیمه شب یک جا را انتخاب کنید تا شمارش معکوس را بشمارید و شاهد آتش بازی باشید آن مکان پل لاغر (Magere Brug) است که بر روی رودخانه آمستل قرار دارد. سپس می توانید به ادامه جشن در سراسر شهر بپردازید. در کل، میدان نیومارکت (چاینا تاون)، به علت فضای خیره کننده اش از محبوبیت بالایی بر خوردار است.

آمستردام، هلند


لیسبون، پرتغال
بزرگترین گردهمایی پایتخت جدید اروپایی در میدان اصلی شهر واقع بر رودخانه تاقوس می باشد. به طور معمول جشن به روش پرتغالی ها دیر آغاز می شود. موسیقی زنده در حدود ساعت 10 شروع و تا بعد از آتش بازی نیمه شب ادامه می یابد. 

لیسبون، پرتغال


بهترین جشن های ساحلی
کو پنانگ، تایلند
در تمام طول سال در سواحل جزایر تایلند جشن و پایکوبی بر قرار است اما بهترین آنها جشن سال نو در کو پنانگ که مشهورترین مکان برای جشن ماه کامل در دنیاست می باشد. در محدوده سان رایز بیچ در هاد رید به محض تاریک شدن هوا گردآبی شروع می شود و صدای شادی به خوبی بعد از غروب آفتاب به گوش می رسد. 

کو پنانگ، تایلند


گوآ، هند
برخی می گویند که جشن های گوآ مثل گذشته نیست. ولی ما می گوییم که هنوز هم جشن و پایکوبی در ساحل با شن هایی که به پاهایتان می چسبد، نورهای رویایی که در هر درخت نخلی به چشم می خورد و همچنین درخشش پولک دامن های ساری زیر نور ستارگان ادامه دارد. شب سال نو بهترین زمان برای پایکوبی در گوآست که شامل آتش بازی و جشن ها در تمام سواحل هندوستان می باشد. بزرگترین و پر سر وصداترین سواحل در اطراف آنجونا متمرکز هستند و در آنها دی جی هایی از سراسر دنیا برای جمعیت زیادی در طول شب برنامه اجرا می کنند. 

گوآ، هند


ریو دوژا نیرو، برزیل
عملا در این زمان از سال در ریو دوژا نیرو اواسط تابستان است و به همین خاطر است که بسیاری از کسانیکه به دنبال جشن و پایکوبی هستند به جای رفتن به کلاب ها ترجیح می دهند که به جشن های ساحلی بپیوندند. جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر در مسیری به طول 4 کیلومتر در کوپاکابانا برای رقص سامبا و آتش بازی در جشن سال نو گرد هم جمع می شوند. شروع این راهپیمایی از ساعت 10 شب می باشد پس برای پیدا کردن جای مناسب به موقع آنجا باشید. لازم است بدانید که شلوغ ترین مکان جلوی هتل نمادین ریو، کوپاکابانا پَلِس (Copacabana Palace) می باشد چراکه محل سن اصلی کنسرت هاست. در ریو دوژا نیرو رسم است که در جشن سال نو لباس سفید بپوشند چون برزیلیها معتقدند که برایشان شانس می آورد. 

ریو دوژا نیرو، برزیل


کیپ تاون، آفریقای جنوبی
مادر تمام جشن ها در شهر مادر مرکز خرید ویکتوریا اَند آلفرد واترفرانت (V&A Waterfront) می باشد. جاییکه هر آنچه که نیاز داشته باشید نظیر غذا، موسیقی زنده، رقص و آتش بازی در دسترس شماست. بعلاوه چشم انداز کوه تیبل و ساحل اقیانوس اطلس از آنجا دیدنیست. این بسیار جذاب است اما اگر جشنی با عطر و طعم محلی بیشتری می خواهید باید به سمت شن و ماسه بروید.

کیپ تاون، آفریقای جنوبی


منبع: cntraveller





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید