• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


ترسناک ترین ترن های هوایی در پارک ‌های تفریحی سراسر جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۲/۵   تعداد بازدید : 22450   گروه مطلب : ترین ها


ترسناک ترین وسیله های بازی جهان در پارک ‌های تفریحی

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما ما همگی دوست داریم که گاهی اوقات کمی بترسیم. احتمالا به همین خاطر هم پارک ‌های تفریحی در دنیا وجود دارند. احساس هیجان قبل از سوار شدن بر وسایل تفریحی و سپس سریعا بالا رفتن ضربان قلب و افزایش سطح آدرنالین در بدن حس خوبی دارد. مردم می ‌توانند میزان متفاوتی از هیجان را تحمل کنند اما برخی دیگر هم دارای توانایی هیجانات فراتر از تصورات هستند. در این مقاله 25 پارک تفریحی ترسناک دنیا را معرفی خواهیم کرد. 

25. ترن هوایی فرار سوپرمن (Superman Escape)
آیا کسی وجود دارد که نخواهد مثل سوپرمن پرواز کند؟ مووی ورلد (Movie World) در کوئینزلند (Qeensland) استرالیا توسط کمپانی برادران وارنر برای همین منظور آماده شده است. این ترن هوایی در عرض دو ثانیه به سرعت 110 کیلومتر در ساعت می‌ رسد. ترن هوایی این مکان نه تنها پیچش ‌های ترسناکی دارد بلکه جلوه‌ های ویژه هم در خود جای داده است. قبل از سفر به این مکان یک بار دیگر هم درباره آن فکر کنید.

25. ترن هوایی فرار سوپرمن (Superman Escape)


24. ترن هوایی الوار لرزان (Shivering Timbers)
یکی از بزرگ‌ ترین جذابیت ‌های میشیگان، الوار لرزان است که 1640 متر ارتفاع دارد و پنجمین ترن هوایی طویل دنیا می ‌باشد. سرعت این ترن هوایی تنها در عرض چند ثانیه به 105 کیلومتر در ساعت می ‌رسد. همچنین باید بدانید که سه مسیر صعودی نیز در مسیر آن قرار دارد و هر کدام 30 متر ارتفاع دارند.

24. ترن هوایی الوار لرزان (Shivering Timbers)


23. ترن هوایی فریاد آسمان (Sky Scream)
ترن هوایی فریاد آسمان در پارکی در کشور آلمان واقع شده است. اگرچه این ترن سریع ‌ترین و طویل ‌ترین ترن هوایی دنیا نمی ‌باشد اما در عوض طراحی حیرت انگیزی دارد. ترن هوایی قبل از اینکه به اندازه کافی سرعت بگیرد چند بار بر روی ریل به جلو و عقب حرکت می‌ کند و سپس با پیچش‌ ها و حرکات هیجان انگیز ادامه مسیر را می‌ رود. 

23. ترن هوایی فریاد آسمان (Sky Scream)


22. ترن هوایی لبخندزن (The Smiler)
همچون چیزی که توسط یک دیوانه طراحی شده است، ترن هوایی لبخندزن بیشترین رکورد دفعاتی که شما در مسیر بالا و پایین می ‌شوید را دارد. سرعت این ترن هوایی به 83 کیلومتر در ساعت می ‌رسد. البته باید بگویم که یک حادثه ترسناک هم در این پارک رخ داده است. 

22. ترن هوایی لبخندزن (The Smiler)


21. ال تورو (El Toro)
معنی ال تورو گاو نر است و اسم آن نیز همانند خودش می ‌باشد! با ارتفاع ۵۳ متری و سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت، ال تورو یکی از بلندترین و سریع‌ترین ترن های هوایی چوبی دنیا می ‌باشد. در رام کردن این گاو وحشی برایتان آرزوی موفقیت داریم. 

21. ال تورو (El Toro)


20. ترن هوایی مهاجم (Intimidator)
هیچ چیز تهاجمی تر از این نیست که در یک ترن هوایی باشید که ناگهان شروع به حرکت می‌ کند. ارتفاع این ترن هوایی در برخی از قسمت های مسیر به 70 متر نیز می ‌رسد و زاویه ‌اش هم 73 درجه می‌ شود. سرعت ترن هوایی مهاجم در حدود 128 کیلومتر بر ساعت است. سعی کنید قبل از سوار شدن بر آن چیزی نخورید. 

20. ترن هوایی مهاجم (Intimidator)


19. دیوانگی در برج استراتوسفر (Insanity on The Stratosphere Tower)
تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که از یک آسمان خراش در حالی آویزان باشید که هیچ چیز زیر پایتان نباشد؟ در این ترن هوایی شما می ‌توانید چنین چیزی را تجربه کنید. در ارتفاع 275 متری از سطح زمین و در شهر لاس وگاس، در حالی که در هوا می ‌چرخید می ‌توانید به این تجربه برسید. اگر از ارتفاع می‌ ترسید بطورکلی این تفریح را فراموش کنید. 

19. دیوانگی در برج استراتوسفر (Insanity on The Stratosphere Tower)


18. ترن هوایی مخفی (Stealth)
مسیری که این ترن هوایی طی می ‌کند بسیار کوتاه است. سرعت ترن هوایی مخفی نیز به 128 کیلومتر در ساعت می‌ رسد و ارتفاعش هم بطور دقیق 62 متر می باشد. زاویه ‌های چرخش این ترن هوایی در بخش هایی از مسیر گاهی 90 درجه می ‌شود. 

18. ترن هوایی مخفی (Stealth)


17. اولترا توایسر (Ultra Twister) در کشور ژاپن
این ترن هوایی در مرکز اسپای ناگاشیما (Nagashima Spa) ژاپن قرار داشته و طراحی بسیار عجیبی دارد. 4 نفر را درون یک ماشین قرار می ‌دهند سپس آنها را به صورت عمودی بالا برده و پس از آن به سمت یک مسیر دیگر حرکت می ‌دهد. افراد 360 درجه درون یک تونل می ‌چرخند و در نهایت ماشین را به وسیله یک آسانسور پایین می ‌آورد و دوباره در داخل مسیر به عقب برمی ‌گرداند درحالیکه چرخش‌ های 360 درجه همچنان در جریان است.

17. اولترا توایسر (Ultra Twister) در کشور ژاپن


16. ترن هوایی برج وحشت 2 (Tower of Terror II)
اولین ترن هوایی که سرعت آن به 160 کیلومتر در ساعت می ‌رسد برج وحشت 2 است. فرد درون تونل می ‌نشیند و همانند یک کانو سوار در یک شیب عمودی به پایین رفته و دوباره مسیر را به عقب بر می ‌گردد. زمانی که شماره دوم از یک ترن هوایی افتتاح می شود معمولا کمی ترسناک‌ تر و حماسی ‌تر از قبلی خواهد بود. 

16. ترن هوایی برج وحشت 2 (Tower of Terror II)


15. ترن هوایی هادس 360 (Hades 360)
هادس 360 شبیه به یک ترن هوایی چوبی معمولی است، اما نگذارید ظاهر آن شما را فریب دهد . سرعت هادس 360 به 112 کیلومتر در ساعت می ‌رسد. در حقیقت هادس 360 نخستین ترن هوایی چوبی است که در زاویه 360 درجه می ‌چرخد و طولانی ‌ترین تونل دنیا را هم دارد. در هادس 360 باید در انتظار چیزهای هیجان انگیزی باشید. 

15. ترن هوایی هادس 360 (Hades 360)


14. ویکد توسیتر (Wicked Twister)
سرعت ویکد توسیتر به 115 کیلومتر در ساعت و ارتفاع آن به 65 متر می ‌رسد. این ترن هوایی ابتدا به صورت عمودی با سرعت بالا می ‌رود و دوباره همان مسیر را به عقب بر می ‌گردد و این کار را تکرار می ‌کند. واقعا هم مانند نامش، ویکد توسیتر به معنای چرخان شرور برای آن مناسب است. 

14. ویکد توسیتر (Wicked Twister)


13. ترن هوایی خشم 325 (Fury 325)
این ترن هوایی تعدادی از رکورهای جهانی را شکسته است. سرعت ترن هوایی خشم 325 به 152 کیلومتر در ساعت می ‌رسد و ارتفاع آن در برخی نقاط 99 متر می‌باشد. این ترن هوایی از همین جهت پر سرعت ‌ترین و پر ارتفاع ‌ترین ترن هوایی جهان است. اگر به دنبال جایی هستید که خود را تخلیه کنید حتما ترن هوایی خشم 325 را امتحان کنید.

13. ترن هوایی خشم 325 (Fury 325)


12. ترن هوایی تاکابیشا (Takabisha)
این ترن هوایی در سال 2011 افتتاح شده و معنای لغوی آن سلطه جویی می‌ باشد. محبوبیت این ترن هوایی به علت تغییر زاویه‌ ای 121 درجه ‌ای آن بوده که در کتاب گینس ثبت شده است. 

12. ترن هوایی تاکابیشا (Takabisha)
11. ترن هوایی اجانایکا (Ejenaika)
این ترن هوایی در ژاپن قرار دارد. شاید جالب باشد که بدانید اجانایکا به معنای " آیا این عالی نیست " می‌باشد. اما در واقع باید اسم آن را " آیا این ترسناک نیست؟ " می‌ گذاشتند. اجانایکا دومین ترن هوایی چهار بعدی دنیا است و صندلی‌ های آن 360 درجه می ‌چرخند. بنابر گفته کتاب گینس این اجانایکا رکورد بیشترین چرخش ‌ها را دارد و احتمالا بیشترین کثیف کاری مسافران هم متعلق به این ترن هوایی است. 

11. ترن هوایی اجانایکا (Ejenaika)


10. ترن هوایی فرمول روسا (Formula Rossa)
کلاه ‌هایتان را محکم بچسبید زیرا فرمول روسا سریع ‌ترین ترن هوایی دنیا است که سرعت آن به 239 کیلومتر بر ساعت می ‌رسد. فرمول روسا در دنیای فراری (Ferrari World) ابوظبی واقع شده است و طرحش را از مسابقات فرمول وان گرفته است. برای همین هم سرعت آن بسیار شگفت انگیز می باشد. 

10. ترن هوایی فرمول روسا (Formula Rossa)


9. ترن هوایی درگستر هیجان انگیز (Top Thrill Dragster)
این ترن هوایی در ابتدای زمان افتتاحش رکوردهای زیادی را شکست که شامل سریع ‌ترین و مرتفع ‌ترین ترن هوایی دنیا می ‌شد. البته این رکوردها همیشگی نبودند و در نهایت توسط فرمول روسا و کینگدا کا (Kingda Ka) شکسته شدند. اما همچنان ترن هوایی درگستر به علت ارتفاعش معروف است. این ترن هوایی یکی از دو ترن هوایی کامل دنیا با ارتفاع 121 متر می ‌باشد. 

9. ترن هوایی درگستر هیجان انگیز (Top Thrill Dragster)


8. ترن هوایی کینگدا کا (Kingda Ka)
نام ترن هوایی شبیه فیلم ‌های بی مزه دهه 1950 می ‌ماند. از برخی جهات هم شبیه نامش است. این ترن هوایی کینگدا کا مرتفع ‌ترین و پر سرعت ‌ترین ترن هوایی دنیا می ‌باشد. ارتفاع این ترن هوایی به 138 متر می ‌رسد و سرعتش هم 205 کیلومتر بر ساعت است. می ‌توان گفت که ترن هوایی کینگدا کا شما را متحیر خواهد کرد.

8. ترن هوایی کینگدا کا (Kingda Ka)

 
7. چرخ و فلک پارک تفریحی کاتماندو (Kathmandu Fun park Ferris Wheel)
سواری ‌های این پارک تفریحی همچنان خطرناک هستند و در دست تعمیر می ‌باشند. همانطورکه می دانید اغلب چرخ و فلک ‌ها دارای حرکات بسیار آرامی هستند اما چرخ و فلک این پارک اینطور نیست. سرعت چرخ و فلک پارک تفریحی کاتماندو به حدی زیاد است که هر لحظه ممکن است از آن بیفتید. حتی باید بدانید که در سال 2014 نیز یک دختر از این چرخ و فلک افتاد و بین میله‌ ها گیر کرد البته نیروهای امدادی توانستند این دختر بچه را نجات دهند.

7. چرخ و فلک پارک تفریحی کاتماندو (Kathmandu Fun park Ferris Wheel)


6. سرسره حلقه گلوله توپ (The Cannonball Loop)
در اکشن پارک (Action Park) که در شهر ورنون (Vernon) ایالت نیوجرسی قرارا دارد، یک سرسره آبی افتتاح شد که به دلیل پر خطر بودن در عرض یک ماه بسته شد. با دیدن این سرسره در نگاه اول می‌ توان به خطرناک بودن آن پی برد. شگفت آور است که دیوانه ای که این وسیله بازی را اختراع کرده به زندان نیانداخته اند. این پارک به علت بازی‌ های خطرناک، پرونده‌ های شکایت و 6 مورد مرگ  به عنوان یکی از ترسناک ترین پارک های جهان شناخته می ‌شود.

6. سرسره حلقه گلوله توپ (The Cannonball Loop)


5. ترن هوایی مرگ (The Roller Coaster of Death)
در پارک تفریحی مانگیونگدائه (Mangyongdae) در کره شمالی گردشگران می ‌توانند یکی از پارک‌ های تفریحی رها شده را ببیند که دستگاه‌ های آن قدیمی و زنگ زده هستند. ترن هوایی مرگ به علت قدیمی بودن و عدم تعمیرات بسیار ترسناک است. بهتر است قبل از رفتن به این مکان وصیت نامه خود را بنویسید!. 

5. ترن هوایی مرگ (The Roller Coaster of Death)


4. ترن هوایی بیگ دایپر در پارک تفریحی بترسی (Battersea Fun Fair Big Dipper)
در سال 1972 ترن هوایی بیگ دایپر همانند سایر ترن های هوایی بود. تا اینکه یک حادثه مرگبار در این پارک رخ داد و همه چیز را تغییر داد. قطاری که به بالای اولین مسیر صعودی می ‌رفت کابل‌ هایش پاره شد و باعث شد قطار به عقب برگردد. با وجود تلاش برای نگه داشتن قطار، به این دلیل که سرعتش بیش از حد بود و باعث برخوردش با قطار دیگر شد، شش نفر را از بین برد. این پارک پس از این حادثه بسته شد. 

4. ترن هوایی بیگ دایپر در پارک تفریحی بترسی (Battersea Fun Fair Big Dipper)


3. پارک ارم (Eram Amusement Park)
پارک ارم در شهر تهران بسیار به پارک کره شمالی شباهت دارد. در این پارک دستگاه‌ های قدیمی و زنگ زده با یک ترن هوایی که مسافران را به سرعت تکان می ‌دهد به چشم می خورد. 

3. پارک ارم (Eram Amusement Park)


2. ترن هوایی فوجین رایجین 2 (Fuijin Raijin ||)
ترن هوایی فوجین رایجین در پارک اکسپولند (Expoland) ژاپن به اندازه چندین سال بطور معمولی کار می کرد تا اینکه یک اتفاق ناگوار در سال 2007 رخ داد. ماشین ‌ها ناگهان از ریل خارج شده و در این حادثه 19 نفر زخمی شدند. کارشناسان دریافتند که ریل ‌ها 15 سال است که تعمیر و بازسازی نشده اند. 

2. ترن هوایی فوجین رایجین 2 (Fuijin Raijin ||)


1. ترن هوایی وحشی (Wild one)
پس از مورد شماره 24 قصد دارم این مقاله را کمی شادتر به پایان برسانم. ترن هوایی وحشی در طول حیاتش به خوبی کار کرده است. قدمت ترن هوایی به سال 1914 برمی ‌گردد. ترن هوایی وحشی کاملا امن بوده و سواری با یک ترن هوایی با قدمت 100 سال حس بسیار خوبی دارد. 

1. ترن هوایی وحشی (Wild one)


منبع: list25





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید