• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  شهر زیر زمینی کاریز شهرستان هرمزگان استان کیش
  •  شهر زیر زمینی کاریز شهرستان هرمزگان استان کیش
  •  شهر زیر زمینی کاریز شهرستان هرمزگان استان کیش
  •  شهر زیر زمینی کاریز شهرستان هرمزگان استان کیش
  •  شهر زیر زمینی کاریز شهرستان هرمزگان استان کیش
  •  شهر زیر زمینی کاریز شهرستان هرمزگان استان کیش
  •  شهر زیر زمینی کاریز شهرستان هرمزگان استان کیش


شهر زیر زمینی کاریز

نام مرکز دیدنی

Kariz Underground City

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

بندر لنگه

ساعت بازدید

از ساعت 09:00 الی 21:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

وب سایت

آدرس

کیش، میدان المپیک، بلوار میرمهنا

در زیر جزیره زیبا کیش قناتی قرار دارد که به شهر زیر زمینی کاریز شهرت یافته است. این قنات با تاریخ 2500 ساله اش آب قابل شرب جزیره را تامین می کرد. قنات کیش در اصل شهر زیر زمینی نبوده و شامل راه های زیرزمینی برای هدایت آب بوده است. در کشور پهناور ایران کاریزهایی با قدمت 6000 سال و بزرگتر از این مجموعه وجود دارد اما آنچه این کاریز را متمایز کرده هدایت آب به سر تا سر جزیره کیش با وجود شیب بسیار کم این جزیره است. 
کاریز کیش با فضای معمارانه زیبایش و مساحتی در حدود 10 هزار متر مربع روزانه شاهد تعداد بسیاری از گردشگران است. اگر مدتی در این مجموعه بمانید برای تنفس دچار مشکل نمی شوید زیرا این کاریز دارای تهویه طبیعی و جریان دائمی هوای است و این ویژگی از شاخصه های اصلی آن به شمار می رود. بزرگترین مجموعه مرجانی ایران در سقف قنات کیش قرار گرفته است، سقفی با ارزش به ارتفاع 8 متر که در عمق 16 متری از سطح زمین قرار دارد. بیشتر سطح سقف را فسیل، مرجان و صدف های شناسنامه داری تشکیل داده اند که قدمت آنها به 270 تا 570 میلیون سال پیش باز می گردد. در گذشته ای نه چندان دور تنها راه مشاهده گونه های موجود صدف ها و فسیل های مشابه این سقف با ارزش تنها از راه غواصی در آب های آزاد و موزه های تاریخ طبیعی بود اما در حال حاضر کاریز کیش امکان دسترسی آسان به این میراث با ارزش را فراهم آورده است و همین امر سبب اشتیاق دوستداران طبیعت برای بازدید از این مجموعه شده است. از سطوح گران بهای این مجموعه که بگذریم به فضای داخلی اش می رسیم. در سال 1373 خورشیدی بازار سنتی این مجموعه در محیطی به طول 15 کیلومتر با هدف فروش و معرفی صنایع دستی نقاط مختلف ایران به بهره برداری رسید و با حفظ بافت تاریخی این مجموعه تغییراتی در محیط داخلی داده شد. بخش هایی نظیر رستوران سنتی و مدرن، موزه، سالن آمفی تئاتر و کنفرانس، غرفه های صنایع دستی و گالری های هنری را به شهر زیرزمینی کاریز اضافه گردید و این موضوع سبب رونق فضایی زنده و پویا داخل شهر زیر زمینی کاریز شد. 
تمام ذرات موجود در این مجتمع تاریخی با ارزش بوده و خاک آن  از ارزش درمانی بالایی در طب هایی نظیر «گل درمانی» برخوردار است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به شهر زیر زمینی کاریز

تفریحات نزدیک به شهر زیر زمینی کاریز

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید