• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  بازار خان یزد شهر یزد استان یزد
  •  بازار خان یزد شهر یزد استان یزد
  •  بازار خان یزد شهر یزد استان یزد
  •  بازار خان یزد شهر یزد استان یزد
  •  بازار خان یزد شهر یزد استان یزد
  •  بازار خان یزد شهر یزد استان یزد
  •  بازار خان یزد شهر یزد استان یزد


بازار خان یزد

نام مرکز خرید

Yazd Khan Bazaar

استان

شهرستان

یزد

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 یا 2 ساعت

ساعت بازدید

هر روز هفته به غیر از جمعه ها از ساعت 7:00 الی 18:00

آدرس

یزد، محله لب خندق، خیابان قیام

معرفی بازار خان یزد
بازار خان یزد اثری به جا مانده از دوران قاجار می باشد. این بازار بزرگ ترین بازار شهر یزد می باشد که در کل 153 مغازه دارد. سازندگان این بازار محمد تقی بافقی و نوادگان او هستند که در زمان ناصرالدین شاه آن را بنا کردند. این شخص در طول عمر خود مکان های بسیار زیبا و ارزشمند دیگری نظیر باغ دولت آباد، بازار قیصریه، میدان خان، باغ گلشن و مدرسه خان را نیز بنا کرده است. 
این بازار در واقع بنایی از مجموعه خان می باشد و در کنار حمام خان، مدرسه خان و میدان خان جلوه بسیار زیبایی را برای شهر یزد فراهم ساخته است. از آنجایی که این مجموعه بسیار بزرگ است و در طی سال های مختلف ساخته شده بخشی از بازار در دوران افشاریه احداث شده است.

معماری بازار
این بازار بزرگ تاریخی به صورت تدریجی در طول سال های مختلف ساخته شده است. تغییر ارتفاع سقف از چهار تا شش متر و همچنین عرض متفاوت بازار نشانه از همین امر می باشد. خشت، گل، آجر و گچ مصالح اصلی ساخت این بنای باشکوه هستند تا در گرم ترین روزهای یزد فضای بازار خنک باشد. 
این بازار بزرگ دارای بازارهای کوچک بسیاری درون خود می باشد که به نام های پنجه علی، قیصریه، علاقبندی، کاشیگری، ملا اسماعیل، افشار، شاهزاده فاضل، دروازه مهریز و بازار نخود بریزها شناخته می شوند. 
بازار خان دارای بخش هایی نظیر حسینیه، آب انبار و حمام نیز می باشد که به جامع تر بودن این مجموعه کمک می کند. از تزئینات بی شمار بازار خان می توان به درهای چوبی و فلزی مغازه ها اشاره کرد که جلوه واقعا زیبایی را به آن بخشیده اند. همچنین زیبایی آجرکاری های بخش های مختلف که حسابی خود نمایی می کنند نیز غیر قابل انکار می باشد. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
موزه آب، برج های دوقلوی لب خندق، حمام خان و امامزاده جعفر از جاذبه های بی شمار اطراف بازار خان می باشند که بازدید از آنها نیز اوقات خوشی را برای شما به همراه خواهد داشت. 

بهترین زمان برای بازدید
اگر آب و هوای مناسب مد نظرتان می باشد فصل های پاییز و بهار با توجه به کویری بودن منطقه انتخاب های مناسبی هستند اما اگر به دنبال خلوت بودن شهر هستید فصل های زمستان و تابستان زمان بهتری خواهند بود. 

ثبت ملی بازار خان یزد
این مکان در تاریخ 9 اردیبهشت سال 1382 با شماره 8544 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

مراکز خرید نزدیک به بازار خان یزد

دیدنی های نزدیک به بازار خان یزد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید