• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کوه صفه شهر اصفهان استان اصفهان
  •  کوه صفه شهر اصفهان استان اصفهان
  •  کوه صفه شهر اصفهان استان اصفهان
  •  کوه صفه شهر اصفهان استان اصفهان
  •  کوه صفه شهر اصفهان استان اصفهان
  •  کوه صفه شهر اصفهان استان اصفهان


کوه صفه

نام مرکز دیدنی

Kuhe Soffeh

نوع مرکز دیدنی

پیاده روی و کوهنوردی

استان

شهرستان

اصفهان

مدت زمان بازدید

1 الی 6 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 07:00 صبح الی 01:00 بامداد

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

شهر اصفهان، بلوار شهدا صفه

کوه صُفه با 2241 متر ارتفاع جزو رشته کوه زاگرس به شمار می رود و در جنوب اصفهان قرار گرفته است. این کوه علاوه بر ارزش طبیعی، ارزش تاریخی نیز دارد و این را می توان از بقایا قلعه موجود در ارتفاعات کوه تشخیص داد. به نظر می رسد چون صفه از کوه های سخت و صعب العبور می باشد این قلعه روی آن ارزش نظامی، دفاعی و پناهگاهی داشته است، با بررسی معماری بقایای این قلعه، قدمت آن را به دوره ساسانیان شناسایی کرده اند.

وجه تسمیه
صفه در لغت به معنی فضای تخت است. کوه صفه از چشمه ای به نام خاچیک آغاز می شود و در نهایت به صُفه می رسد، به همین دلیل آن را کوه صُفه می نامند.

دیدنی های کوه صفه
کوه صفه بام اصفهان نیز نامیده می شود و اگر سختی کوه نوردی را تحمل کنید مناظر فوق العاده ای از شهر اصفهان و زاینده رود را خواهید داشت. از قسمت های مختلف دیدنی کوه صفه می توان به پارک وحش صفه، قلعه شاه دژ، سنگی به نام پل رنگین کمانی و گردنه باد اشاره کرد. قرارگیری مقبره شهدای گمنام در کوه صفه نیز پیوسته سبب جذب تعداد بسیاری افراد به این کوه و بازدید از آن شده است.
از دیگر دیدنی های کوه صفه می توان به چشمه های متعدد موجود در جای جای آن اشاره کرد. این چشمه ها شامل پاچنار، خاچیک یا درویش، چاه درویش، گل زرد و نقط اشاره کرد.
غارهای بید ستون یا انجیری، دست کند چکاد، دست کند الله، سیمرغ، قنبر، کفتار، کسری، گنگ آباد و هفت چشمه، چند مورد از بیش از 14 غار کوچک و بزرگ موجو در کوه صفه هستند. نکته قابل توجه در مورد این کار ها لزوم آشنایی کامل است و شما باید حتما با فردی حرفه ای در غارنوردی به دیدنشان بروید. 
از تفریحات متعدد کوه صفه به جز پیاده روی و کوهنوردی می توان به صخره نوردی و سنگ نوردی در کنار تفریحاتی نظیر بولینگ، تله کابین، زیپلاین، پل معلق، شهربازی، سینما 7 بعدی، رستوران و کافه اشاره کرد.
جالب است بدانید کوه صفه 2 قله شمالی و جنوبی دارد و قله جنوبی مرتفع تر از قله شمالی می باشد.

امکانات کوه صفه:
این پارک از امکانات مناسبی برخوردار بوده و شامل آلاچیق، بوفه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، نیمکت و نمازخانه است که در کنار مکان و دیدنی های آن، می تواند برایتان لحظات بسیار شادی را در یک تفریح یک روزه رقم بزند.

پوشش گیاهی و جانوری:
انجیر و بادام وحشی پوشش گیاهی اصلی این منطقه گردشگری را تشکیل می دهند اما می توانید با گشت و گذار در این پارک، چمن، درخت و درختچه های دیگری را نیز ببینید که شهرداری آنها را به محیط اضافه کرده است.
زاغ نوک سرخ، بزمجه، تیهو، جوجه تیغی، خرگوش، خدنگ، روباه، شغال، عقرب، موش های دو پا و مار، از حیوانات موجود در کوه صفه هستند که محل زندگیشان را از منطقه کوهنوردی و تجمع افراد دور نگه داشته اند، به همین دلیل خطری برای بازدیدکنندگان ندارند. با این حال بایستی به یاد داشته باشیم طبیعت محل زندگی گیاهان و جانوران است و باید به آنها احترام بگذاریم.

آب و هوا
باد های اصفهان معمولا غربی- شرقی است، در قسمتی از کوه این بادها متمرکز می شوند و در همه فصول سال باد شدیدی در آن می وزد و به همین دلیل آن را گردنه باد می نامند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به کوه صفه

دیدنی های نزدیک به کوه صفه

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

متن کامل مقاله

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید