• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  ایستگاه مترو ساسونتسی دیوید شهر ارمنستان کشور ایروان
  •  ایستگاه مترو ساسونتسی دیوید شهر ارمنستان کشور ایروان
  •  ایستگاه مترو ساسونتسی دیوید شهر ارمنستان کشور ایروان
  •  ایستگاه مترو ساسونتسی دیوید شهر ارمنستان کشور ایروان
  •  ایستگاه مترو ساسونتسی دیوید شهر ارمنستان کشور ایروان
  •  ایستگاه مترو ساسونتسی دیوید شهر ارمنستان کشور ایروان
  •  ایستگاه مترو ساسونتسی دیوید شهر ارمنستان کشور ایروان


ایستگاه مترو ساسونتسی دیوید

نام مرکز دیدنی

Yerevan Train Station of Sasuntsi David

نوع مرکز دیدنی

سایر مکان های دیدنی

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

Sasuntsi Davit Square, Yerevan

آشنایی و شناخت یک کشور تنها با بازدید از مکان های دیدنی آن امکان پذیر نخواهد بود، گاهی اوقات لازم است که در اطراف آن قدم زنید و به آثار باستانی اش توجه نمایید. اغلب اوقات نقش و اهمیت این آثار باستانی یا دست کم گرفته می شوند و یا به طور کامل نادیده. در حالیکه آنها در واقع تصویری از یک ملت را ارائه می دهند و از اهمیت وافری برخوردارند. می توان از ارمنستان به عنوان یک کشور تاریخی با آثار باستانی متعدد نام برد، آثاری شگرف که در طول سال های 1920 تا 1980 یا به بیانی دیگر در دوره اتحاد جماهیر شوروی طراحی شده اند. از میان معروف ترین این آثار می توان به تندیس های وارتان مامیکونیان، الکساندر گریبایدوف، کومیتاس وارداپت، مایکل نالباندیان، ویلیام سارویان، خاچاطور آبوویان، کارا بالا (Kara Bala) و البته سانتوسی داوید اشاره کرد.

ایستگاه مترو سانتوسی داوید
خط مترو زیرزمینی ایروان برای اولین بار در روز هفتم مارس سال 1981 افتتاح گردید، مسیری با 10 ایستگاه که می توان از آن به عنوان سریع ترین راه برای گشت و گذار در شهر نام برد. قطارهای آن در ساعات شلوغی هر 5 دقیقه یکبار و در ساعات خلوتی هر 10 دقیقه یکبار حرکت می کنند. البته توجه داشته باشید که استفاده از این وسیله نقلیه تنها تا ساعت 23 امکان پذیر خواهد بود. ایستگاه سانتوسی داوید به عنوان یکی از 10 ایستگاه های مترو به نام قهرمان قرون وسطایی نامگذاری شده. این ایستگاه در بخش شنگاویت ایروان قرار گرفته و دسترسی به ایستگاه راه آهن ایروان، خیابان تایگر متس (Tiger Mets) و یادبود ساسونی داوید از طریق آن بسیار آسان خواهد بود.  

مجسمه سانتوسی داوید
دسترسی به این تندیس معروف از طریق ایستگاه سانتوسی داوید امکان پذیر خواهد بود، مجسمه ای باشکوه که تصویر این قهرمان ملی را در حالی که بر پشت یک اسب سوار شده به نمایش می گذارد. می توان از این مجسمه به عنوان یکی از شاهکارهای شگرف، مجسمه ساز و نقاش معروق ارمنی، یرواند کوچار نام برد، مجسمه ای گچی که قدمتش به سال 1939 باز می گردد. این مجسمه با طول 3 متر با هدف نمایش صحنه ای دقیق از داستان های حماسی طراحی شده، تصویری که نمایانگر به خاک افتادن سربازان عرب در مقابل داوید قدرتمند است، داوید در این تصویر با صلابت و شکوهی باورنکردنی بر روی اسب افتاد. در سال 1941 در پی وارد شدن اتهامی به کوچار وی دستگیر شد و برای سه سال در زندان ماند. در راستای بروز این اتفاق و از دست رفتن اعتبار وی مجسمه کوچار ویران گردید. البته بعد از گذشت دو دهه از این اتفاق بار دیگر کوچار موفق به کسب فرصتی برای طراحی مجدد این مجسمه شد و در سال 1959 مجسمه باز دیگر در همان میدان البته این بار با ساختاری مسی به جایگاهش بازگشت. مجسمه جدید در مقایسه با نمونه گچی اش بسیار منحصربه فردتر و شگرف تر بود، این تندیس جدید تصویری از چهره مصمم داوید را به نمایش می گذارد، تصویری که به خوبی گویای روحیه و اهداف آزادی طلب این بزرگمرد و قهرمان تاریخ است. در دستان این مجسمه شمشیری یافت می شود، شمشیری که نشان از آمادگی مبارزه علیه متجاوزان دارد. این مجسمه بر روی یک پایه سنگی استوار گردیده، پایه ای سنگی که در حوضی پر آب قرار گرفته. در سال 1959 پس از رونمایی از این مجسمه تصویر آن به کارت پستال ها، بروشورهای راهنمای سفر و مجلاتی متعدد راه یافت. البته مجسمه ای دیگر از این اسطوره حماسی تاریخ در فرزنو کالیفرنیا یاد می شود. می توان از تندیس سانتوسی داوید به عنوان سمبلی از عشق و علاقه مردم ارمنستان به آزادی و استقلال نام برد، حسی دوست داشتنی که قرن ها از داشتنش محروم بودند. 

دسترسی: ایستگاه قطار سانتوسی داوید در منطقه شانگویت قرار گرفته و دسترسی به ایستگاه راه آهن ایروان، خیابان تایگر متس و یادبود ساسونی داوید از طریق آن بسیار آسان خواهد بود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به ایستگاه مترو ساسونتسی دیوید

تفریحات نزدیک به ایستگاه مترو ساسونتسی دیوید

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید