• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  شهر سنگی باستانی کلیسترا شهر ترکیه کشور قونیه
  •  شهر سنگی باستانی کلیسترا شهر ترکیه کشور قونیه
  •  شهر سنگی باستانی کلیسترا شهر ترکیه کشور قونیه
  •  شهر سنگی باستانی کلیسترا شهر ترکیه کشور قونیه
  •  شهر سنگی باستانی کلیسترا شهر ترکیه کشور قونیه
  •  شهر سنگی باستانی کلیسترا شهر ترکیه کشور قونیه
  •  شهر سنگی باستانی کلیسترا شهر ترکیه کشور قونیه
  •  شهر سنگی باستانی کلیسترا شهر ترکیه کشور قونیه
  •  شهر سنگی باستانی کلیسترا شهر ترکیه کشور قونیه


شهر سنگی باستانی کلیسترا

نام مرکز دیدنی

Kilistra Ancient Stone City

نوع مرکز دیدنی

خرابه باستانی

کشور

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

Gökyurt Mahallesi, Gökyurt Köyü İç Yolu, 42005 Meram/Konya, Turkey

شهرک باستانی کلیسترا در دهکده گوکورت (Gökyurt) قونیه قرار گرفته، یک شهر باستانی با فضایی آرمانی و محیطی پرشده از زیبایی های طبیعی و آثار تاریخی که قطعاً دل هر بیننده ای را می رباید و مجذوب خود می کند.
بر اساس نتایج بسیاری از کاوش ها قدمت و تاریخچه این شهر باستانی به عصر هلنیستی یا تمدن هلنیستی، دوره ای از تاریخ یونان باستان از قرن دوم تا سوم میلادی بازمی گردد. در طول این کاوش ها و تحقیقات نام کلیسترا از یک سنگ قبر متعلق به عصر امپراتوری روم شرقی برگرفته و تصویب شده، سنگ قبری که می توان از آن به عنوان شاهدی برای تصدیق نام این روستای تاریخی نام برد.
در دوران مسیحیان روم عمده جمعیت کلیسترا از ظلم و ستیزهای ناشی از اعتقادات بت پرستی و دیگر اعتقادات موجود در اجتماع فرار کردند، در محل کنونی کلیسترا مستقر شدند و تعداد زیادی کلیسا، پناهگاه و عبادتگاه های کوچک به منظور حفاظت از خود در برابر حملات و یورش های بیگانگان بنا نمودند. بعد از این دوران در زمان عثمانی ها قبایل چادرنشین ترکی در منطقه آناتولی سکنی گزیدند و این شهر باستانی را برای زندگیشان انتخاب نمودند. ویژگی های زمین شناسی برتر و خاک حاصل خیز و طبیعت بسیار مناسب این منطقه برای انجام فعالیت های کشاورزی و دامداری از عواملیند که در انتخاب آناتولی برای زندگی این قبایل صحرانشین بسیار موثر بوده اند. امروزه اطراف این سرزمین جادویی جایگاه صنایع بسیار ویژه نظیر صنایع دستی، تولیدات عسل با استفاده از متدهای کلاسیک و کارهای بسیار پایدار می باشد. 
شهر باستانی کلیسترا بر اثر فرآیند پیدایش و آرایش طبیعی سنگ ها در اوایل امپراطوری روم شرقی در پنج منطقه متفاوت به وجود آمد. از مهم ترین اهداف در استقرار و تاسیس این شهر سنگی می توان به ایجاد فضایی محرمانه و مرموز اشاره کرد. ظاهر و بیرون این شهر کاملاً طبیعی به نظر می رسد تا جاییکه بازدیدکنندگان در نگاه اول این شهر جادویی را حاصل فعل و انفعالات طبیعی می دانند اما با کمی کاوش بیشتر و تماشای فضای داخلی، بخش های حکاکی شده هنر دست بشر و تغییراتی ناشی از پروژه های بازسازی متعدد نیز در آن خودنمایی می کنند.
از دیگر نقاط قدرت و ویژگی های منحصربه فرد این بنای جاودانه می توان به سیستم نورپردازی و تهویه مطبوع بی بدیلش اشاره کرد. این جاذبه باورنکردنی خانه ها، صومعه ها، کلیساها، چشمه ها، انبارهای آب انگور، برج های خیره کننده و پناهگاه های متعددی را در دل خود جای داده.
امروزه درب های این مکان رویایی به عنوان دنیایی از شگفتی های باستانی به روی بازدیدکنندگان باز است.

نکته: شهر سنگی باستانی کلیسترا در جاده دی 696 (D696) که قونیه را به آنتالیا متصل می کند قرار دارد. از این رو برای رسیدن به این شهر با اتوموبیل اگر از مرکز قونیه حرکت می کنید می بایست 33 کیلومتر رانندگی کنید. سپس درست قبل از رسیدن به روستای اِرنکایا (Erenkaya village) به سمت جنوب (سمت چپ) بپیچید و 13 کیلومتر دیگر ادامه دهید تا به جوکیورت (Gökyurt) برسید. لطفاً با دقت برانید چراکه این جاده در وضعیت مناسبی قرار ندارد.
همچنین اگر قصد دارید که با تاکسی به این شهر بروید هزینه ای بالغ بر 120 لیر را باید بپردازید.



نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به شهر سنگی باستانی کلیسترا

تفریحات نزدیک به شهر سنگی باستانی کلیسترا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید