• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  نشنال پلنتریوم (افلاک نمای ملی) شهر مالزی کشور کوالالامپور
  •  نشنال پلنتریوم (افلاک نمای ملی) شهر مالزی کشور کوالالامپور
  •  نشنال پلنتریوم (افلاک نمای ملی) شهر مالزی کشور کوالالامپور
  •  نشنال پلنتریوم (افلاک نمای ملی) شهر مالزی کشور کوالالامپور
  •  نشنال پلنتریوم (افلاک نمای ملی) شهر مالزی کشور کوالالامپور
  •  نشنال پلنتریوم (افلاک نمای ملی) شهر مالزی کشور کوالالامپور
  •  نشنال پلنتریوم (افلاک نمای ملی) شهر مالزی کشور کوالالامپور


نشنال پلنتریوم (افلاک نمای ملی)

نام مرکز دیدنی

National Planetarium

نوع مرکز دیدنی

موزه تخصصی

کشور

ساعت بازدید

هر روز به جز دوشنبه ها از ساعت 9 صبح تا 4:30 بعدازظهر

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

Lake Gardens, Kuala Lumpur 50480, Malaysia

افلاک نمای ملی در تاریخ هفتم فوریه سال 1994 با هدف ارتقای سطح آموزش عمومی در زمینه هایی از قبیل اکتشافات فضایی، نجوم و منظومه شمسی توسط رئیس جمهور سابق مالزی دکتر ماهاتیر محمد افتتاح شد. این مرکز به فرستادن اولین فضانورد مالزی به ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2007 مفتخر است. مرکز افلاک نمای ملی نمایشگاه های متعددی با نمایش موضوعاتی نظیر لباس های فضایی، ایستگاه فضایی بین المللی و توضیح در مورد چگونگی راه اندازی سفینه فضایی آریان را ارائه می دهد. سالانه بیش از 150 هزار نفر از این مرکز دیدن می کنند و اطلاعاتی هر چند ناچیز را در مورد فضا کسب می نمایند. این مرکز در خارج از باغ گیاه شناسی پِردانا و در نزدیکی و مجاورت مسجد ملی قرار دارد. 

غلاف فضایی
برنامه غلاف فضایی بعد از اینکه مرکز افلاک ملی برای آخرین بار و برای انجام کارهای ارتقایی بسته شد، به آن اضافه گردید. این برنامه 4 دقیقه ای فرصت طلایی امتحان تجربه ای متفاوت از سفر به فضا و آشنایی با منظومه شمسی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد. این برنامه به صورت بسیار محدود و فقط یک روز در هفته انجام می شود پس برای حضور در آن می بایست هماهنگی و رزرو انجام شود.

نمایشگاه ها 
بازدید از برخی از نمایشگاه ها و قسمت های این مرکز مانند اتاق ضد جاذبه که شبیه سازی شده یک اتاق در فضا می باشد، نمایش شهاب سنگ 10 کیلوگرمی که در سال 1576 در آرژانتین کشف شد، لباس های فضایی، موتور سفینه وایکینگ، نرم افزاری از انواع امواج مختلف زندگی روزمره مانند امواج رادیویی، مایکروویو و اشعه ایکس به صورت رایگان خواهد بود.

گالری نمایش
گالری نمایش در طبقه دوم این مرکز قرار دارد و مکانی است که در آن قادر به تماشای آسمان زیبای کوآلالامپور با استفاده از تلسکوپ های ارائه شده، خواهید بود. 

رصد خانه
رصد خانه محلی است برای تماشای خورشید که در فاصله 150 میلیون کیلومتری از زمین قرار گرفته است. مشاهده خورشید از طریق این مکان در روزهای شنبه، سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر با توجه به شرایط جوی مطلوب میسر خواهد بود. 

هزینه: ورودیه نمایشگاه رایگان است ولی دیدن نمایش های پِلَنِتِریوم برای کودکان بین 2 تا 12 سال 8 رینگیت و با ارائه کارت شناسایی مالزیایی 4 رینگیت است. همچنین برای افراد بالای 13 سال 12 رینگیت و با ارائه کارت شناسایی مالزیایی 6 رینگیت می باشد.

نکته: از ورود هرگونه خوراکی و نوشیدنی به شدت جلوگیری می شود.

نکته: برای رسیدن به اینجا می توانید به راحتی سوار تاکسی شوید، اما اگر با 20 تا 30 دقیقه پیاده روی مشکلی ندارید می توانید از قطار کِی اِم تی کُموتور (KTMB Komuter) استفاده کرده و در ایستگاه کوالالامپور (KA02) پیاده شوید. سپس پیاده به سوی دریاچه رفته و علامت های پِلَنِتِریوم را دنبال کنید. اگر هم که با ماشین شخصی خود به اینجا می آید، یک پارکینگ رایگان در این محل موجود می باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به نشنال پلنتریوم (افلاک نمای ملی)

تفریحات نزدیک به نشنال پلنتریوم (افلاک نمای ملی)

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید